واکنش رسانه های خارجی به قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا+عکس

مطبوعات اروپا در جلد اصلی خود به قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا پرداختند و از ناکامی دوباره پپ گواردیولا صحبت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شب گذشته در آخرین بازی فصل، چلسی توانست در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی به برتری دست یابد و قهرمان این رقابت شود.

چلسی پس از 9 سال توانست قهرمان اروپا شود و دومین ستاره خود را به ثبت رساند. از طرفی، توماس توخل به جمع مربیان دارنده لیگ قهرمانان پیوست اما پپ گواردیولا بار دیگر نتوانست بدون مسی و بارسلونا به قهرمانی اروپا دست یابد تا این حسرت 10 ساله شود. او 10 سال پیش با کمک مسی و دیوید ویا مقابل منچستریونایتدِ فرگوسن در فینال ومبلی به قهرمانی رسیده بود.

مطبوعات اروپا نیز به قهرمانی چلسی در این رقابت پرداختند و هر کدام به نوعی از تاج گذاری توخل و ناکامی بزرگ پپ گواردیولا صحبت کردند.

مارکا چاپ اسپانیا با تیتر «چلسی کام پپ را تلخ کرد» از قهرمانی آبی‌های لندن صحبت کرد و از ناکامی دوباره گواردیولا سخن گفت. او از زمان ترک بارسلونا هیچگاه نتوانسته به قهرمانی دست یابد.

موندو دپورتیوو با تیتر «پادشاه چلسی» از تاج گذاری این تیم در اروپا صحبت کرد و از قهرمانی توخل در این رقابت صحبت کرد. این سرمربی آلمانی سال گذشته با پاریس در فینال لیگ قهرمانان اروپا از رسیدن به جام بازماند ولی امسال توانست برای اولین بار قهرمان این مسابقات شود.

اسپورت چاپ بارسلونا نوشت که گواردیولا همچنان ناکام در لیگ قهرمانان اروپا است و هرگز نتوانسته بدون بارسایی‌ها قهرمان این رقابت شود.

آ.اس چاپ مادرید با تیتر «از جلاد تا قهرمان» به تمجید از تیم توخل پرداخت و عنوان کرد که حذف کننده‌ تیم‌های مادریدی به قهرمانی در این رقابت رسید.

اکیپ فرانسه با انتشار عکسی از انگولو کانته تیتر «قهرمان اروپا» را برای خود استفاده کرد. کانته فرانسوی توانست پس از کسب تمام جوایز بزرگ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نیز شود و در 7 سال یک داستان خارق العاده را برای خود ترسیم کند.

سان اسپورت چاپ انگلیس با بازی اسم «هاورتس» و گلزن چلسی در مسابقه فینال تیتر «داشتن» را برای خود انتخاب کرد و از قهرمانی چلسی با درخشش این ستاره آلمانی نوشت. سان نوشت که هافرتس با گلزنی خود افتخار را برای توخل به همراه آورد.

این رسانه انگلیسی به ناکامی پپ نیز اشاره کرد و نوشت که خرج‌های او هنوز به سرانجام نرسیده است.

دیلی استار نیز با بازی با اسم «هاورتس» تیتر متفاوتی منتشر کرد و از لذت‌بخش بودن قهرمانی در اروپا توسط چلسی نوشت.این روزنامه نوشت که توخل دوباره نشان داد از پپ بهتر است.

دیلی اکسپرس نیز با تیتر «نشان دادن که قهرمان هستند» از جام گرفتن چلسی نوشت و ناکامی دوباره پپ صحبت کرد.

دیلی میل با تیتر «کای و مایتی» هافرتس را به عروسک کارتونی قدرتمند تشبیه کرد و این ستاره آلمانی را یک نیرومند بزرگ در بین بازیکنان چلسی دانست.

این نشریه معتبر یک سوال مهم از مخاطبین خود پرسید که آیا چینش تیم منچسترسیتی از سوی پپ گواردیولا درست بود یا خیر؟

گاردین نیز در سایت خود نوشت که شوت هافرتس قهرمانی و افتخار را برای چلسی به ارمغان آورد.

تلگراف نیز از تاج گذاری چلسی در صفحه اصلی خود نوشت و به تمجید از «کای هافرتس» پرداخت. او نمایش تیم پپ گواردیولا را آشفته خطاب کرد.

دیدگاه تان را بنویسید