عربشاهی در گفت و گو با جی پلاس؛

الهلال قدرتمندتر از پرسپولیس نیست/ شاگردان گل محمدی لیاقت قهرمانی را دارند

یک کارشناس فوتبال می گوید اگر پرسپولیس بازی خود را انجام دهد به راحتی مقابل الهلال و هوادارانش پیروز می شود و الهلال با وجود بازیکنان گران قیمت خود نمی تواند مقابل پرسپولیس به موفقیت برسد.

لینک کوتاه کپی شد

ضیاء عربشاهی در گفت و گو با جی پلاس، درباره قرعه پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با الهلال عربستان در این کشور گفت:  من از الهلال عربستان شناخت دارم. می‌دانیم که این تیم میزبان است و برای قهرمانی برنامه ریزی کرده و هواداران خود را هم خواهد داشت اما به جرات می گویم اگر پرسپولیس بازی خود را انجام دهد به راحتی پیروز می شود و الهلال با وجود بازیکنان گران قیمت خود هم نمی تواند پرسپولیس را شکست دهد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به هزینه هنگفت الهلال عربستان برای خرید بازیکنان خارجی خود اظهار کرد:  پولی که ما به بازیکنان خود می دهیم قابل قیاس با هزینه عربستانی ها نیست. کل قرارداد بازیکنان ما به اندازه یک یا دو بازیکن خارجی الهلال هم نیست ولی فوتبال آن ها از فوتبال ما عقب تر است و ما یک سر و گردن بالاتر هستیم؛ به شرطی که خودمان را باور کنیم و برنامه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در حال حاضر توان لازم برای غلبه بر الهلال در خانه خودش را دارد گفت: اگر پرسپولیس با روحیه بالا بازی کند و شرایط فراهم شود، الهلال را می‌بریم. درست است که بازیکنان پرسپولیس تغییر کردند و دو، سه بازیکن جدید جذب شده‌اند اما زمان داریم و می‌توانیم روی کارهای ترکیبی کار کنیم. زمان به نفع ما است و می توانیم به شرایط تیمی مناسبی دست پیدا کنیم.

عربشاهی با بیان اینکه پرسپولیس باید با دو مهاجم به مصاف رقبای خود برود، خاطرنشان کرد: پرسپولیس روی نیمکت بازیکن دارد و مهاجمان خوبی هم در اختیار یحیی گل محمدی هستند. درست است که بازی با استقلال را در تاجیکستان با یک گل بردیم، اما باید با دو مهاجم بازی کنیم. ما با تک مهاجم به مشکل می خوریم و حتی در منطقه هجده قدم  بازیکنی نداریم. اگر بازی عبدی را تماشا می کردید، او خیلی به کناره ها می رفت. نیاز داشتیم که دو مهاجم نزدیک به هم در جلوی زمین داشته باشیم.

این پیشکسوت پرسپولس در واکنش به اینکه احتمالا گل محمدی نیم نگاهی هم به مسائل دفاعی داشته و ریسک نکرده است، گفت: درست است، بازی در زمین استقلال بود و این تیم هم خوب کار می کرد به طوری که در مصاف های تک به تک، بازیکنان استقلال در 60 درصد مواقع پیروز بودند و از سرعت و تکنیک خوبی هم برخوردار بودند. ما مالکیت توپ و میدان را داشتیم اما استقلال با 30 درصد مالکیت توپ هم 4 گل به الهلال زده بود. برنامه ما باید این باشد که در کوتاه ترین زمان توپ را به مهاجم خود برسانیم و با دو مهاجم هم کار کنیم.

لیگ قهرمانان آسیا استقلال الهلال عربستان امین قاسمی نژاد

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ریسک زیاد باید از یک هافبک دفاعی در مقابل مدافعان پرسپولیس استفاده شود، افزود: بعضی ها کارشناسی می کنند و می گویند ما 1-5-4 بازی کردیم ولی ترکیب پرسپولیس در دیدار با استقلال 1-3-2-4 بود که وحید امیری و گاهی هم امید عالیشاه در سایه عبدی بازی می کردند. ما می توانیم 2-4-4 بازی کنیم و به هافبک دفاعی خودمان وظیفه بدهیم که در مقابل خط دفاعی بازی کند. بازیکنانی هم برای این کار داریم. میلاد سرلک به خوبی این وظیفه را انجام می دهد و تا آن موقع کمال کامیابی نیا هم آماده خواهد شد.

عربشاهی در پاسخ به این سوال که پرسپولیس تا دیدار با الهلال دیدار رسمی ندارد و قطعا از نظر آمادگی تیمی مشکلاتی خواهد داشت، گفت: پرسپولیس باید با تیم های خوب لیگ برتر بازی دوستانه انجام دهد. به اعتقاد من دیدار با سپاهان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان می تواند پرسپولیس را آماده بازی با الهلال کند. این چهار تیم قدرتمند هستند و برنامه دارند. نباید با تیم هایی بازی کند که مشخص است برنامه ای برای لیگ آینده ندارند. در این بازی ها است که نقاط قوت و ضعف پرسپولیس مشخص می‌شود و کادرفنی می تواند مشکلات تیم را ترمیم کند.

این کارشناس فوتبال درباره حضور هواداران الهلال در ورزشگاه و تاثیر جو هواداری این تیم روی پرسپولیس گفت: حضور هواداران الهلال دردسرساز نمی‌شود. درست است که یکی، دو سال است از حضور هواداران در ورزشگاه می گذرد اما بازیکنان پرسپولیس تاکنون مقابل هواداران و تماشاگران زیادی بازی کردند. بازیکنان پرسپولیس باید بازی خود را انجام دهند و توجهی به رقبا نداشته باشند. در مقابل استقلال تاجیکستان هم پرسپولیس با تماشاگر رو به رو بود و آن ها هم بسیار پر شور و هیجان بودند اما پرسپولیس می تواند در هر شهر و کشوری حریفش را شکست دهد. پرسپولیس عزم خود را جزم کرده و اتحاد بین کادر مربیگری و بازیکنان می تواند منجر به قهرمانی در آسیا شود.

وی درباره نقاط ضعف پرسپولیس نیز اظهار کرد: یک مقدار خط دفاعی ما نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شدیم ولی ما باید به یک هافبک دفاعی وظیفه بدهیم که مراقب قلب خط دفاعی باشد. برای این کار بازیکن داریم و اگر همه به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند، مشکلی پیش نمی‌آید. امیدوارم امسال با قهرمانی پرسپولیس تمام شود چرا که این تیم لیاقت قهرمانی در آسیا را دارد و دل هواداران و 85 میلیون ایرانی را شاد کند. اینجا رنگ مدنظر نیست و سود این اتفاق به همه تیم ها و کشورمان می رسد.

دیدگاه تان را بنویسید