اعلام زمان تعیین تکلیف ورود VAR به ایران

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که فدراسیونی را تحویل گرفته بودند که به کانون بحران و نفرت پراکنی تبدیل شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شهاب‌الدین عزیزی خادم در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال اظهار داشت: فوتسال و خیلی از تیم‌های ملی ما مهجور بودند. تیم‌هایی که ما تحویل گرفتیم با یک اغتشاش و بی برنامه بودن همراه بود که ما سعی کردیم نگاه برون رفت از این شرایط را داشته باشیم. فدراسیونی که ما تحویل گرفتیم به کانون بحران و نفرت پراکنی تبدیل شده بود به جای اینکه همبستگی ایجاد کند.

وی افزود: فوتبال به نوعی همبستگی ایجاد می‌کند و ما برای همین به سمت توسعه رفتیم. فوتسال و به خصوص بانوان بیشتر از بقیه تیم‌ها مهجور مانده بود. تیم ملی فوتسال یکی از بهترین تیم‌های دنیاست. فدراسیون سال‌ها در بلاتکلیفی بود و دستمزد همین کادر فنی پرداخت نشده بود. ما در مسیر برنامه ریزی قدم برداشتیم. تیم‌های ملی ما اردوهایی را در تایلند، بلاروس، کیش، تهران و ... اردو داشتند. یکی از نمادهای توسعه همین تیم ملی فوتسال بود و ما دنبال یک پروژه بزرگ هستیم تا 10 سال آینده را برنامه ریزی کنیم تا افرادی را به کار بگیریم که پشتوانه فوتسال ما باشند. حتی برای تیم امید یا تیم ب مصوبه هیئت رئیسه را گرفتیم. از مربیان هم بپرسید، میزان رضایتمندی آنها از فدراسیون مشخص می‌شود. ما یک برنامه ریزی بلند مدت برای فوتسال داریم و سیاست ما عملگرایانه است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره نتیجه گرفتن تیم ملی فوتسال و امیدواری برای صعود به فینال جام جهانی این رشته گفت: ما دنبال نتیجه هستیم و امیدوارم بهترین نتایج را بگیریم، اما وقتی نگاه فدراسیون ساختاری و توسعه‌ای است، در کنار نتیجه توسعه اهمیت دارد. بخشی از توان ما برای توسعه است. وقتی در نزدیکی کشور ما در خاورمیانه جام جهانی برگزار می‌کنند، باید این نگاه نتیجه و نتیجه گیری را تغییر دهیم. کدام فدراسیونی دوست ندارد نتیجه بگیرد، اما توسعه یک امر زمان‌بر است. سعی کردیم تا حد امکان تیم ملی فوتسال را حمایت کنیم و خودم هم هفته آینده به لیتوانی خواهم رفت تا در اردوی تیم حضور پیدا کنم.

 

عزیزی خادم درباره استعفای سراجی و اینکه آیا خودش با حفظ سمت سرپرست کمیته فوتسال است، گفت: امورات فوتسال را به دبیر کل محول کردم و او برای این کار مامور شده است. ما در فدراسیون فوتبال یک سازمان نظام‌مند هستیم. آقای سراجی هم زحمت کشید و هر کسی علاقه‌مند است کار می‌کند و هر کسی نه می‌تواند برود. اینجا دلیل علاقه‌مندی ما به یکدیگر کار کردن است و من هم دلیل استعفای آقای سراجی را متوجه نشدم. اکنون هم آقای کامرانی‌فر مامور شده تا امورات فوتسال را پیگیری کند. حتما از پیشکسوتان فوتسال و هر رشته‌ای استفاده خواهد شد. فدراسیون نگاه غرض‌ورزی و جناحی نداریم و محلی برای رفاقت است و در این 8-7 ماه اخیر تبلور توسعه را می‌بینید.

 

وی درباره پایان قرارداد محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: قرارداد آقای ناظم الشریعه و کادر او تمام شده است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اضافه شدن دکتر امین نوروزی به فدراسیون فوتبال به عنوان مدیر پزشکی تیم‌های ملی گفت: وقتی ایجاد ساختار شود، پاسخگویی هم پیش می‌آید. ما بانک اطلاعاتی نداشتیم. اکنون بخش آی‌تی، VAR، افزایش دستمزد داوران، میزبانی و بسیاری از پروژه‌های مختلف را داریم.

 

عزیزی خادم که با برنامه نبض ورزش شبکه خبر صحبت می‌کرد درباره انتقاد رضا ناصری پیشکسوت فوتسال مبنی بر تبعیض میان فوتبال و فوتسال و نداشتن جشنی برای بدرقه فوتسال به جام جهانی در حالی که برای رونمایی از همراه پروازی تیم ملی فوتبال جشنی گرفته شد، گفت: جشن بدرقه تیم ملی فوتسال به دلیل پروتکل‌های بهداشتی لغو شد و در آن جشن هم که اشاره شد، بازیکنی حضور نداشت و برای حفظ سلامت بازیکنان جشنی گرفته نشد.

 

وی درباره جلسه با جانی اینفانتینو در قطر گفت: در جلسه با اینفانتینو صحبت‌های مبسوطی انجام شد و او را برای دیدن بازی تیم ملی دعوت کردیم که قرار شد به ما اعلام کنند برای بازی با عراق یا امارات به تهران بیایند تا ما کشورهای همسایه را هم دعوت کنیم. با او درباره میزبانی و VAR هم صحبت کردیم که در خصوص میزبانی اعلام کردند اگر به دلیل شرایط کرونا قرار باشد ایران میزبان نباشد، سایر کشورها هم نمی‌توانند میزبان شوند. درباره VAR هم ما بحث این تجهیزات را برای چهار بازی خانگی تیم ملی داریم که آخرین مکاتبات‌مان را با فیفا انجام دادیم. تا یکی دو هفته آینده باید وضعیت تجهیزات پرتابل (قابل حمل) VAR مشخص شود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: بحث اساسنامه و بانوان هم دیگر مسئله مورد بحث بود که درباره اساسنامه هفته گذشته جلسه‌ای را در وزارت ورزش و جوانان داشتیم که باید به زودی موضوع اساسنامه در مجلس تصویب شود.

 

عزیزی خادم تاکید کرد: تیم ملی ما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد. اکنون بار دیگر به رنکینگ اول آسیا برگشتیم و به رتبه 22 جهان رسیدیم. فوتبال بانوان ما یک زمان لباس متحد نداشتند، اما اکنون پرواز اختصاصی دارند. در تیم امید مهدی مهدوی‌کیا را آوردیم و وقتی از توسعه صحبت می‌کنیم، باید همه جوره توسعه را معنا کنیم. سرمربی نوجوانان و جوانان ما هم به زودی مشخص خواهد شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید