واکنش رسانه های عربی به برد تیم ملی ایران مقابل سوریه

رسانه‌های عربی غیبت بازیکنان تاثیرگذار سوریه را یکی از دلایل ناکامی این تیم در مسابقه حساس هفته اول مرحله مقدماتی برابر ایران ارزیابی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روزنامه الوطن قطر در خصوص پیروزی ایران در هفته نخست رقابت‌ها نوشت: ایران به پیروزی مهمی برابر تیم ملی سوریه دست یافت و با تنها گل علیرضا جهانبخش حریف خودش را شکست داد. غیبت تعداد زیادی از ستاره‌های تیم ملی سوریه در این بازی موجب شد سوری‌ها نتوانند فراتر از انتظار ظاهر شوند و به یک تساوی یا پیروزی تاریخی مقابل حریف خود دست یابند و ایران که لژیونرهای شاخصی در اروپا دارد حریف خودش را در این بازی مغلوب کرد.

پایگاه خبری الکورا هم در خصوص مسابقه تیم‌های ملی ایران و سوریه نوشت: نزار محروس در نیمه اول ایران را غافلگیر کرد و سوریه عملکرد خوبی در این نیمه داشت. محمد عثمان با یک شورت از راه دور دروازه ایران را تهدید کرد و خریبین یک فرصت طلایی برای گلزنی از داخل محوطه جریمه را از دست داد در حالی که تیم ایران موقعیت خاصی روز دروازه ابراهیم عالمه ایجاد نکرد.

در نیمه دوم ایران بر بازی مسلط شد در حالی که سوری‌ها تمرکز خودشان را در دفاع از دست دادند و در نهایت ضربه جهانبخش با برخورد به مدافع سوریه وارد دروازه شد. تلاش‌های سوریه در دقایق پایانی مقابل قدرت و هماهنگی خط دفاع ایران بی نتیجه بود و نتوانست این تیم را به گل برساند.

روزنامه البیان امارات هم پیرامون بازی ایران و سوریه نوشت: کار سوریه با از دست رفتن سه امتیاز ابتدایی سخت شد در حالی که ایران با گل سرنوشت‌ساز جهانبخش نخستین سه امتیاز را کسب کرد و در صدر جدول گروه نخست قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید