گزارش جی پلاس از حواشی دیدار ایران و سوریه در مقدماتی جام جهانی

واکنش AFC به برد ایران/ برتری آماری پسران اسکوچیچ در شب رکوردشکنی سرمربی غایب!+عکس و ویدیو

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه رفت و با تک گل جهانبخش این تیم را شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی از ساعت 20:30 به مصاف سوریه رفت و با یک گل این تیم را شکست داد.

آمار کلی این بازی به شرح زیر است:

مالکیت توپ: ایران: 69.6 درصد؛ سوریه: 30.4 درصد

تعداد کل شوت‌ها: ایران: 10؛ سوریه: 7

شوت در چارچوب: ایران: 4؛ سوریه: یک

تعداد پاس‌ها: ایران: 494؛ سوریه: 218

کرنر: ایران: 5؛ سوریه: 4

خطا: ایران: 18؛ سوریه: 8

کارت زرد: ایران: 3؛ سوریه: 2

 

 پست پیج اینستاگرام باشگاه فاینورد

پس از گلزنی علیرضا جهانبخش در دیدار امشب ایران مقابل سوریه باشگاه فاینورد نوشت:چه کسی برای ایران امتیاز گرفت؟

photo_2021-09-02_23-32-28

 

دو بازیکن ایران تست دوپینگ دادند

پس از پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر که منجر به برتری یک بر صفر ایران شد، صالح حردانی و عارف آقاسی تست دوپینگ دادند.

خوشحالی بازیکنان تیم ملی در رختکن بعد از برد سوریه

اسکوچیچ و رکورد خاص با ایران

دراگان اسکوچیچ اولین مربی تاریخ فوتبال ایران که با هشت برد پیاپی شروع کرد.

پیش از دراگان اسکوچیچ که حالا هشت پیروزی را در هشت مسابقه با تیم ملی کسب کرده، فرانک اوفارل که سرمربی منچستریونایتد انگلیس بود و از بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) تهران هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده داشت، با پیروزی در تمام ۷ دیدار بازی‌های آسیایی، رکورد ۷ پیروزی پیاپی را ثبت کرد و تیم ملی ایران به قهرمانی رساند. ۷ دیداری که به ترتیب مقابل تیم‌های پاکستان، برمه، بحرین، مالزی، کره‌ جنوبی، عراق و رژیم صهیونیستی در تهران برگزار شد و حالا در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ و پس از سال‌ها رکورد او توسط مربی‌ای به مراتب کم‌ نام و نشان‌تر اما کاربلد شکسته شده است.»

واکنش AFC به پیروزی ایران مقابل سوریه

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیتر "جهانبخش پیروزی تیم ملی ایران بر سوریه را تضمین کرد"، به بررسی این دیدار و برتری شاگردان اسکوچیچ پرداخت. وب سایت AFC در این زمینه نوشت: گل کاپیتان علیرضا جهانبخش، تعیین کننده بود زیرا ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی سوریه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. جهانبخش با ضربه ای که منحرف شد، در دقیقه 56 تیم را از بن بست خارج کرد. پاداش تیم ملی کسب سه امتیاز مقابل تیم نزار محروس بود که شانس های ضعیف و بسیار اندکی داشت.

حواشی کامل و اخبار مربوط به دیدار ایران و سوریه را در ادامه این گزارش می خوانید.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی طارمی، وحید امیری، جعفر سلمانی، علی قلی‌زاده

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، عمر خربین، محمود المواس، محمد عثمان، ثائر کروما، خالد کروداغلی، عبدالرحمن ویس، اسراء حمویه و موید الخولی

*حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه مهدی علی‌نژاد معاون وزارت ورزش در نیمه دوم با حضور در ورزشگاه، این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کنند.

* اعضای تیم ملی فوتبال زیر نظر کریم باقری و ماریو تات بدون های خود را گرم کردند و وحید هاشمیان در بین این نفرات دیده نمی شد. هاشمیان و اسکوچیچ امروز روی نیمکت تیم ملی حضور ندارند و کریم باقری، ماروی تات، اصغر قربانعلی پور و میرزاپور و خانبان روی نیمکت تیم ملی حضور خواهند داشت.

* حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال با حضور در جایگاه خبرنگاران با آنها برخورد گرمی داشت و به نمایندگان رسانه ها خوشامد گفت.

* شهاب عزیزی خادم و دکتر نوروزی به همراه مهدی مهدوی کیا دیدار تیم های ایران و سوریه را از نزدیک تماشا می کنند.

*با وجود منفی شدن تست کرونای دراگان اسکوچیچ سرمربی و وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان، آن‌ها در بازی امشب مقابل سوریه روی نیمکت تیم ملی حضور نخواهند  داشت.

* این دیدار در شرایطی به میزبانی ایران برگزار می‌شود که از آخرین میزبانی رسمی ایران 693 روز گذشته است.‌ تیم ملی فوتبال ایران 18 مهرماه 98 میزبان کامبوج بود که 14 بر صفر به پیروزی رسید. پس از آن دو دیدار خارج از خانه و سپس میزبانی متمرکز بازی‌ها در بحرین، فرصت میزبانی در دیدار رسمی را از ایران گرفت، هرچند دیدار دوستانه با سوریه در تاریخ 10 فروردین 1400 آخرین دیدار ایران در ورزشگاه آزادی بود که بازی رسمی محسوب نمی‌شد.

* بازی تحت کنترل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و تمام نفرات حاضر در ورزشگاه باید تست منفی کرونا داشته باشند. دو افسر پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از ایران یعنی دکتر توحید سیف‌برقی و دکتر بهار حسن‌میرزایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنترل می‌کنند.

* میزبانی ایران در شرایطی برگزار می‌شود که به دلیل شرایط کرونایی تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند و بازی در سکوت برگزار خواهد شد. از همین‌رو روی سکوهای ورزشگاه آزادی فقط یک پرچم سه رنگ ایران خودنمایی می‌کند که با پروتکل‌های بهداشتی کمی روح به سکوهای ورزشگاه آزادی برگردد.

اسکوچیچ و هاشمیان بازهم تست کرونا دادند

سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال ایران که مبتلا به ویروس کرونا بودند، ساعتی پیش بازهم تست کرونا دادند.جواب این آزمایش تا عصر امروز مشخص می شود و در صورت منفی بودن، این 2 می توانند روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه بنشینند.

مهدی طارمی امشب رکورد علی دایی را می شکند؟

نگاهی به دیدارهای ایران و سوریه نشان میدهد که ۲۸ بازیکن با پیراهن تیم ملی ایران موفق به زدن گل به تیم ملی سوریه شده‌اند و علی دایی با زدن ۴ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جدال های تیم ملی برابر سوریه است. مهدی طارمی، سردار آزمون، جواد نکونام، آرش برهانی، علی کریمی و حمید علیدوستی سه گل زده اند. مهدی طارمی که سه گل به سوریه زده در رقابت با سردار سه گله که در دیدار امشب محروم است، این فرصت را دارد تا با زدن یک گل از آزمون عبور کند و به دایی برسد و یا حتی با عبور از شهریار، خود را به عنوان بهترین گلزن دیدارهای ایران و سوریه معرفی کند.

 پوستر رسمی AFC برای دیدار امروز تیم ملی ایران و سوریه

photo_2021-09-02_13-00-15

الوطن سوریه: ایران تحت فشار روحی است!

روزنامه الوطن سوریه در گزارشی در خصوص بازی تیم ملی این کشور مقابل ایران نوشت: عصر امروز فوتبال دوستان آسیایی ساعات حساس و سرنوشت سازی را در پیش خواهند داشت و مسابقات مهمی در مرحله نهایی دور انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود.

در خصوص دشواری مسابقه امشب برابر ایران اتفاق نظر وجود دارد و هدف ما رسیدن به یک امتیاز و کسب تساوی با توجه به شرایط ویژه‌ای است که برای کسی پنهان نیست. یکی از این دلایل مصدومیت‌های تاثیرگذاری است مثل غیبت عمر السوما مهاجم تیم و ماردیک مردکیان، عبدالرحمن برکات و صخره خط دفاعی احمد الصالح همچنین دفاع کناری حسین جوید و آخرین آنها عمرو المیدانی مدافعی که یکباره دچار مصدومیت شد و نمی‌تواند در این مسابقه حاضر باشد. 

تغییر شرایط تیم پس از جدایی نبیل المعلول سرمربی سابق بر کسی پوشیده نیست همچنین تاخیر پیوستن لژیونرهای اصلی به تیم و مهمترین مسئله اینکه نزار محروس سرمربی جدید هنوز با بسیاری از موضوعات و جزئیات آشنا نشده و اطلاعات کافی در خصوص شرایط تیم ندارد.

با وجود همه این شرایط نباید فراموش کرد که تیم ملی ایران برای کسب پیروزی خانگی در اولین مسابقه خودش تحت فشار روحی قرار دارد و البته در سوی دیگر بازیکنان و هواداران سوریه از یک تساوی در این بازی استقبال می‌کنند و با تمام وجود، ایمان و اعتقاد به قدرت و توانمندی‌های خودشان برای رسیدن به این هدف تلاش خواهند کرد.

از منظر تاریخی سوریه تنها یک بار در مسابقات انتخابی جام جهانی در سال 1974 در همین ورزشگاه موفق به شکست ایران شد هرچند آن بازی برای ایران تشریفاتی بود. نزار محروس سه بار مقابل ایران به عنوان بازیکن قرار گرفته که هر سه مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. یکی از آنها بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های 1988 در نپال بود که در ترکیب اصلی حضور داشت و دو مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی 1994 که نیمکت‌نشین بود.

محروس پیش از سفر به تهران در گفت‌و‌گویی دوستانه به الوطن گفت: نمی‌شود غیبت بازیکنان سوریه را با غیبت سردار آزمون مهاجم ایران در این بازی مقایسه کنیم. یا به طور کلی نمی‌‌توانیم لژیونرهای سوریه با لژیونرهای تیم ملی ایران مورد قیاس قرار دهیم خصوصا با توجه به باشگاه‌هایی که بازیکنان ما و لژیونرهای آنها در آنجا بازی می‌کنند. انتخاب نفرات تیم ملی ایران برای این بازی بسیار آسان است در حالی که ما برای انتخاب ترکیب خودمان در این بازی دچار تردید هستیم. با همه این وجود دستمان را به علامت تسلیم بالا نمی‌بریم و با تمام وجود برای کسب یک نتیجه قابل قبول تلاش خواهیم کرد.انتظار از بازیکنان ما این است که برای یک شروع رویایی در این مسابقه تلاش کنند هرچند فاصله ما و ایران در جدول فیفا 54 پله است. آنها در جایگاه 26 جهان قرار دارند و ما در مکان 80. ایران تیمی است که پنج بار به جام جهانی رسیده ، سه بار قهرمان آسیا شده و ما از مرحله گروهی جام ملت‌ها صعود نکرده‌ایم و بیش از آنکه در مرحله نهایی جام ملت‌ها حاضر باشیم غایب بوده‌ایم. تاریخ به سود ایران است همانطور که جغرافی هم در این بازی به سود آنها است اما ما رویای خودمان را داریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید