گزاررش جی پلاس از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲؛ ایران یک - سوریه صفر

بازگشت باشکوه ایران به خانه بعد از 693 روز؛ سوریه با شکست بدرقه شد! +عکس و ویدیوی گل

تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف سوریه رفت و با تک گل علیرضا جهانبخش اولین سه امتیاز خود را در این مسابقات به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه رفت و با گل دقیقه 57 علیرضا جهانبخش میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

پس از از پایان این مسابقه،‌ علیرضا جهانبخش به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

 

برنامه و نتایج کامل انتخابی جام جهانی 2022 قطر +جدول و بازی های ایران

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی طارمی، وحید امیری، جعفر سلمانی، علی قلی‌زاده

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، عمر خربین، محمود المواس، محمد عثمان، ثائر کروما، خالد کروداغلی، عبدالرحمن ویس، اسراء حمویه و موید الخولی

گزارش بازی

نیمه اول

تیم ملی خیلی زود خطرآفرین شد و ارسال کرنر از سوی قدوس، بدون مزاحمت خاصی به خلیل‌زاده رسید که ضربه سر مدافع تیم ملی به بیرون رفت و آه و حسرت را برای او و بازیکنان ایران به دنبال داشت. در دقایق ۶ و ۸، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش فرصت‌های نصفه‌ و نیمه‌ای برای قطع توپ و زدن ضربه به سمت دروازه سوریه داشتند که مدافعان سوری مانع از این اتفاق شدند. فشار سوریه در دقیقه ۱۷ جواب داد و عمر خربین بعد از تقابل با خلیل‌زاده، با بیرانوند تک به تک شد که شوت این بازیکن از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت و دروازه تیم ملی ایران بسته ماند. در دقیقه ۲۸، میلاد سرلک به علت برخورد شدید با عمر خربین از ناحیه سر به زمین برخورد کرد و در نهایت با تصمیم کادرپزشکی زمین مسابقه را ترک کرد و جای خود را به عزت‌اللهی داد. در دقیقه ۲+۴۵، موقعیت خیلی خوبی از سوی مهدی طارمی برای علی‌ قلی‌زاده خلق شد که ضربه این بازیکن از مقابل محوطه هجده قدم چندان خوب نبود و در اختیار عالمه قرار گرفت.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم و انجام دو تغییر در پست دفاع چپ و راست، ایران تلاش بیشتری برای گلزنی انجام داد. در دقیقه ۵۵، یک موقعیت شوتزنی برای نوراللهی خلق شد که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۵۶ علیرضا جهانبخش دروازه سوریه را باز کرد. پاس قلی‌زاده به طارمی و در ادامه پاس گل این بازیکن مقابل محوطه جریمه با شوت جهانبخش و اصابت به مدافع سوریه وارد دروازه تیم مهمان شد. در دقیقه ۸۰، مهدی طارمی برخورد سنگینی با مدافع سوریه داشت که منجر به شکافته‌شدن ابروی این بازیکن شد و داور فقط به طارمی یک کارت زرد نشان داد. بعد از گلزنی ایران، ایران اشتیاق لازم برای زدن گل دوم را از دست داد و در سوی مقابل زور سوریه به خطد دفاعی ایران نرسید و هیچ موقعیت برای به ثمر رسیدن گلی دیگر خلق نشد تا ایران سه امتیاز این دیدار با از آن خود کند.

ویدیو

عکس های بازی ایران و سوریه در مقدماتی جام جهانی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید