رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال عنوان کرد؛

پرونده استراماچونی فعلا برای استقلال خطری ندارد

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره وضعیت تیم‌های بدهکار برای جذب بازیکن و مربی خارجی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جمشید نورشرق درباره مباحث مطرح‌شده و درخواست برخی باشگاه‌هایی که پرونده‌های باز بین‌المللی دارند برای جذب بازیکن و مربی خارجی اظهار داشت: جذب بازیکن خارجی تابع دستورالعملی است که به تازگی از فدراسیون و سازمان لیگ اعلام و ابلاغ کرده و از حیطه ما خارج است. طبق این دستورالعمل‌ باشگاه‌ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی جدا از اینکه نباید پرونده‌های باز بین المللی داشته باشند، باید ضمانت لازم را هم ارائه کنند. این دستورالعمل باید رعایت شود.

فارس نوشت؛ وی  درباره اینکه باشگاه تراکتور در اولین سال مالکیت محمدرضا زنوزی، قرارداد دو بازیکن ایرانی خود را به شکل ریالی و یورویی منعقد و این قراردادها را در سازمان لیگ ریالی ثبت کرده است، پاسخ داد: در این موارد اگر پرونده‌ای نزد ما مطرح شود، تصمیم‌گیری می‌کنیم و قبل از آن نسخه ای نپیچیده و اقدامی نمی‌کنیم. تا زمانیکه پرونده برای ما نیاید، موضعی نمی‌گیریم. هر وقت ذی نفعی بیاید و در کمیته وضعیت طرح دعوی کند، درباره اینکه باید طبق قرارداد ریالی یا غیرریالی تصمیم بگیریم، اعلام نظر می‌کنیم اما در این مورد تاکنون پرونده ای برای کمیته وضعیت نیامده است.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس با وجود بسته شدن پرونده‌های داخلی‌اش، همچنان نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند، گفت: باز هم می‌گویم جذب بازیکن خارجی تابع دستورالعمل است.  

نورشرق در پاسخ به این سوال که با توجه به پرونده بدهی باشگاه استقلال به آندره‌آ استراماچونی آیا آبی‌پوشان هم از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم هستند، گفت: طبق اطلاعات من این پرونده هنوز منجر به تصمیم نشده و هنوز فیفا درباره رای پرونده استراماچونی ابلاغی نداده است. البته باید در این مورد کمیته بین‌الملل فدراسیون نظر بدهد. باشگاه استقلال هم برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید تابع دستورالعمل باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید