گزارش جی پلاس از نتایج امروز ورزشکاران پارالمپیک

زهرا دختری به رنگ طلا/ دبل نقره ای پیروج و اولاد در توکیو +عکس و ویدیو

کاروان ایران در روز نهم پارالمپیک توکیو در پنج رشته نماینده داشت که در نهایت زهرا نعمتی طلا گرفت و علی پیروج و مهدی اولاد دو مدال نقره را به دست آوردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کاروان ایران در روز نهم پارالمپیک 2020 توکیو در پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، پاراقایقرانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت یک طلا و دو نقره نصیب ایران شد.

نتایج امروز ورزشکاران ایران را در ادامه می خوانید:

(جدول رده بندی مدالی پارالمپیک 2020 توکیو)

(برنامه و نتایج کامل ورزشکاران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو)

(اسامی مدال آوران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو)

پارادوومیدانی

نورمحمد آرخی و مهدی اولاد که پیش از این هم در پرتاب وزنه رقابت کرده بودند از ساعت 6:02 در پرتاب دیسک F11 برای کسب مدال به مصاف حریفان خود رفتند. اولاد در پرتاب اول و سومش دیسک را 36.22 و 39.68 پرتاب کرد. او در نوبت چهارم و ششم رکورد 40.60 و 38.21 را برجای گذاشت. اولاد پرتاب دوم و پنجمش هم خطا شد. او با همان 40.60 موفق به کسب مدال نقره این ماده شد. اولاد در پرتاب وزنه هم یک مدال طلا گرفته بود. آرخی در اولین و دومین شانس خود رکورد 27.78 و 30.19 را ثبت کرد اما در نوبت دوم و چهارم خطا کرد. در نوبت پنجم هم رکورد او 31.77 بود و این پرتابگر با ثبت 33.37 در آخرین پرتاب در جایگاه ششم مسابقات قرار گرفت.

 سید علی‌اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه کلاس F35 پارادوومیدانی پارالمپیک توکیو به مصاف رقبا رفت و با ثبت رکورد 15.40 به مقام چهارمی قناعت کرد. پرتابگر چینی با اختلاف یک سانتی متر برنز گرفت.

علی پیروج چهارمین نماینده امروز ایران با رکود 63.41 در پرتاب نیزه کلاس F13 به مدال نقره رسید. این اولین حضور او در یک تورنمنت بین المللی بود.

علی اصغر جوانمردی پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو نورمحمد آرخی پرتاب دیسک

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو مهدی اولاد پرتاب دیسک

پاراقایقرانی

اسلام جاهدی از ساعت 6:45 در کایاک انفرادی 200 متر VL2 به مصاف رقبا رفت و با زمان 1:01.395 بین 5 پاروزن چهارم شد و به صورت مستقیم فینالیست نشد. او برای فینالیست شدن باید با قایقرانان مجارستان، کانادا و آمریکا رقابت کند.

شهلا بهروزی راد در کایک انفرادی 200 متر KL3 ساعت 6:50 دقیقه رقابت کرد و با رکورد 57:755 او هم در جایگاه چهارم قرار گرفت و از صعود مستقیم به رقابت نهایی بازماند. این قایقران نیز برای صعود به فینال با نمایندگانی از کشورهای ژاپن، ازبکستان، سوئد، برزیل، آلمان و لهستان رقابت می کند.

مسابقه جاهدی شنبه ساعت 9:58 و نیمه نهایی بهروزی راد ساعت 10:12 برگزار می شود.

اسلام جاهدی پاراقایقرانی پارالمپیک توکیو

شهلا بهروزی راد پاراقایقران ایران در پارالمپیک توکیو

پاراتیر و کمان؛ زهرا دوباره به رنگ طلا

زهرا نعمتی در یک هشتم نهایی ریکرو از ساعت 7:15 به مصاف بارانتسوا از کمیته ملی المپیک روسیه رفت و در حالی که این مسابقه 5-5 مساوی بود او در تیر طلایی پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. نعمتی در این مرحله به مصاف درگوویکس از برزیل رفت و با نتیجه 7 بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله حریف یونانی را 6 بر 2 برد و فینالیست شد. نعمتی در فینال در یک مسابقه مهیج با نتیجه 6 بر 5 پترولی از ایتالیا را برد و برای سومین پارالمپیک پیاپی قهرمان ریکرو انفرادی زنان شد.

 

زهرا نعمتی پارالمپیک توکیو

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال ایران با قرار گرفتن در رده پنجم گروه خود برای کسب جایگاه نهمی به مصاف کره جنوبی رفت. نیمه اول این مسابقه 30-26 به سود کره به پایان رسید اما در ادامه تیم ملی ایران موفق شد اختلاف عقب افتاده را جبران کند و در نهایت این مسابقه با پیروزی 54-64 ایران به پایان رسید تا شاگردان آقا کوچکی در رده نهم این رقابت ها قرار بگیرند.

والیبال نشسته

تیم ملی ایران که با سه برد و مقتدرانه به مرحله نیمه نهایی رسید، از ساعت 16 برای صعود به فینال به مصاف بوسنی رفت  و با شکست 3 بر صفر این تیم راهی فینال شد و برای کسب هفتمین عنوان قهرمانی باید با روسیه دیدار کند.

 

والیبال نشسته ایران و بوسنی در نیمه نهایی پارالمپیک توکیو

دیدگاه تان را بنویسید