مهدی قایدی از محرومیت سه ماهه فرار کرد؟!

ستاره سابق استقلال به چند دلیل به باشگاه شباب الاهلی امارات ملحق شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از دلایل اصلی او پیشرفت بود. قایدی تصور می‌کرد به سقف آرزوهای خود در لیگ برتر رسیده و می‌تواند با انتقال به امارات، شانس خود برای ترانسفری بهتر را افزایش دهد. انگیزه دیگر او مالی بود. حاصل انتقال به الاهلی، درآمدی بود که زندگی مهدی را تکان خواهد داد. قایدی سال گذشته با استقلال سر پول دعوا داشت. او قبل از افزایش نجومی قراردادها با استقلال روی 900 میلیون توافق کرده بود. وقتی شنید دیاباته 15 میلیارد می گیرد و بعضی بازیکنان نیمکت نشین 4 تا 6 میلیارد، به سیم آخر زد. مدتی در تمرینات استقلال حاضر نشد تا اینکه توانست 1.5 میلیارد تومان زیرمیزی بگیرد.

جام جم نوشت؛ قایدی نیم فصل هم بدش نمی‌آمد از استقلال جدا شود. پیشنهاد مالی رسید اما به اندازه حالا نبود. خود او هم تصمیم داشت با یک جام باشگاه را ترک کند. وقتی فصل تمام شد، مهدی پای خود را در یک کفش کرد که «جدا می‌شوم.» او بند جدایی داشت اما ترجیح می‌داد با دعوا نرود. به همین خاطر با باشگاه توافق کرد. توافق آنها هم این بود «هرچه استقلال می‌تواند چانه بزند تا پول رضایتنامه بگیرد.» مددی هفته گذشته به امارات رفت و دو شب با مسئولان الاهلی جلسه داشت. حتی بحث در این جلسات بالا گرفت. رقمی که از این انتقال به استقلال می‌رسد یک میلیون و 600 هزار دلار است، یعنی معادل یک میلیون و 363 هزار یورو. آبی‌ها قایدی را فروختند تا بتوانند از پس پرداخت غرامت آندره‌آ استراماچونی بربیایند. درباره زمانبندی پرداخت پول هنوز جزئیاتی منتشر نشده ولی استقلالی‌ها بدشان نمی‌آید پول مستقیم از حساب الاهلی به حساب استراماچونی برود تا این وسط حق ترانسفر ندهند و یا با مشکلات بین بانکی در تحریم‌ها روبرو نشوند. 

محرومیت قایدی!

این اما تمام دلایل انتقال قایدی نبود. یکی دیگر از دلایل جدایی مهدی از آنها، نامه‌ای بود که اخیرا از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کرد. مهدی قایدی و همسرش در ایام سوگواری سالار شهیدان تصاویری در فضای مجازی منتشر کردند که با حساسیت این کمیته روبرو شد. دیروز یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال هم این خبر جنجالی را تائید کرد و گفت: «کمیته اخلاق روی این مسایل هم حساسیت دارد. به همین خاطر در نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار توضیح در این باره شدند. به هر حال از بازیکنان ملی توقع می‌رود هم در این ایام و هم به طور کلی یکسری شئونات را رعایت کنند.» او در ادامه گفت: «چیزی که ما متوجه شدیم، محرومیت سه ماهه مهدی از لیگ برتر بود. بنابراین او مصمم‌تر شد ایران را ترک کند. قایدی اگر می‌ماند در سه ماه اول لیگ برتر نمی‌توانست بازی کند. اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد برای ما هم مشخص نیست ولی ممکن است این مسئله به تیم ملی هم کشیده شود. باید ببینیم مسئولان کمیته اخلاق فدراسیون در این باره چه تصمیمی می‌گیرند.» باشگاه استقلال هنوز جوابی به این کمیته نداده است ولی ظاهرا موضوع جدی است و این احتمال وجود دارد قایدی در بازی‌های شهریورماه تیم ملی مقابل سوریه و عراق غایب باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید