جی پلاس،

واکنش رئیس هیات وزنه‌برداری ایلام به شائبه عجیب معامله سهمیه المپیک علی هاشمی با رئیس فدراسیون!

رئیس هیات وزنه‌برداری ایلام با بیان اینکه هیچ نقشی در انتخاب علی هاشمی برای حضور در المپیک نداشته،گفت: من هیچ دخالتی در انتخاب او نداشتم و چه سهراب مرادی و چه هاشمی برای من هیچ فرقی نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، رقابت‌های وزنه برداری المپیک با حضور دو نماینده کشورمان(علی داوودی،علی هاشمی) در دسته 109 کیلوگرم و فوق سنگین برگزار شد و علی داوودی با کسب رکورد مجموع 441 کیلو پس از لاشا تالاخادزه گرجستانی به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

تغییرات قوانین فدراسیون جهانی جهت کسب سهمیه حواشی زیادی برای وزنه برداری ایران به وجود آورد و در نهایت کیانوش رستمی و سهراب مرادی قهرمانان المپیک ریو حضور در این دوره از مسابقات را از دست دادند.

از حدود 20 روز قبل از المپیک مسائلی پیش آمد که به نظر می سید در اعزام نکردن سهراب مرادی عمدی در کار بوده و این بار با رو شدن سندی شک و ابهامات به یقین تبدیل شده است.

همانطورکه گفته شد IWF تغییراتی را در نحوه کسب سهمیه ایجاد کرد که طبق آن هر وزنه بردار باید در 6 مسابقه گزینشی شرکت می‌کرد؛ سهراب مرادی علی رغم حضور در هر 6 مسابقه امتیاز لازم را جهت کسب سهمیه به دست نیاورد اما قوانین تغییر یافته دوباره تغییر پیدا کرد و اعلام شد هر وزنه بردار در 4 گزینشی شرکت کند. با توجه به به اینکه امتیاز مرادی در 4 رقابت به حدنصاب رسیده بود فدراسیون جهانی در نامه‌ای نام او را در کنار علی هاشمی و علی داوودی که جواز حضور در توکیو را کسب کرده‌اند قرار داد.

 ماجرا از جایی آغاز شد که وزنه برداری ایران دو سهمیه داشت و فدراسیون هاشمی و داوودی را معرفی کرد بدون آنکه سهراب مرادی از اینکه نامش در لیست بوده اطلاعی داشته باشد و جالب اینجا است علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری د صحبت‌های اخیر خود اذعان کرده ما دیر از این موضوع خبردار شدیم و این صحبت‌ها را در حالی انجام داد که محسن بیرانوند دبیر فدراسیون در گفت و گویی که قبلا با خبرنگار ورزشی جی پلاس، داشت اظهار کرد:  بله چنین نامه‌ای آمده اما نه به این منظور که سهراب مرادی سهمیه کسب کرده بلکه بدین معنا بود که مرادی در هر شش مسابقه گزینشی شرکت کرده است.

سوال اینجاست که چرا نام  ایوب موسوی در لیست قرار نداشت؟ مگر آن دو ملی پوش هم شش مسابقه را شرکت نکرده بودند؟ از طرفی مسئولان ورزش نیز به این موضوع انتقاد کردند که با واکنش تند و تهدید علی مرادی مواجه شدند!

بیرانوند در ادامه صحبت‌های خود گفت: بعد از آمدن نامه از سوی فدراسیون جهانی ما در اردوی رامسر جلسه شبانه گذاشتیم که با همفکری مشخص کنیم چه کسی را به المپیک بفرستیم و این بار این سوال در ذهنمان ایجاد می‌شود که چرا این جلسه بدون حضور سهراب مرادی برگزار شد؟ نکته مهم اینجا است که شنیده شده حتی نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی ایران از دبیر فدراسیون سوال کرده که آیا سهراب خبردارد نامش در لیست است و فدراسیون نمی‌خواهد او را اعزم کند؟ محسن بیرانوند هم در جواب گفته مرادی در جریان است و بعد از این اتفاقات سهراب مرادی در مصاحبه‌ای گفت روحم هم از این اتفاقات بی خبر است.  

صحبت های غیررسمی و تایید نشده ای وجود دارد که با توجه به اینکه مدت‌ها است زمزمه بازنشستگی علی مرادی رئیس فدراسیون از سرگرفته شده، او با توجه به نفوذ رئیس هیات وزنه برداری استان ایلام و رایزنی‌هایی که با استاندار این شهر داشته‌اند در تلاش بودند با کمک آن دو وزارت ورزش را مجاب به امضا نکردن نامه بازنشستگی رئیس کنند، به این شرط که علی هاشمی ملی پوش ایلامی کشورمان به توکیو اعزام شود.

همایون بسطامی رئیس هیات وزنه برداری ایلام درباره این موضوع در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و من در جریان این مسئله نیستم. علی هاشمی بر اساس امتیازات فدراسیون جهانی انتخاب شده و ارتباطی به این موضوع ندارد. من هیچ گونه دخالتی در اینکه چه کسی برای المپیک انتخاب شود نداشتم و نمی‌توانم هم داشته باشم. این بحث امتیازات جهانی است که هاشمی انتخاب شد وگرنه چه سهراب مرادی انتخاب می‌شد چه هاشمی هیچ فرقی به حال من نمی‌کرد. هر دوی آن‌ها ورزشکار ملی هستند و برای کشورمان وزنه می‌زنند و من اولین بار است این صحبت‌ها را می‌شنوم.

بسطامی در پایان صحبت‌های خود گفت: در مورد بازنشستگی علی مرادی هم اطلاع ندارم و این موضوع را رد می‌کنم و تحت هیچ شرایطی من نه استاندار را دیدم و نه با او صحبت کردم. این صحبت‌ها توهین به من و فدراسیون است. یعنی آنقدر نفوذ دارم که در مورد بازنشستگی افراد صحبت کنم؟ من رئیس هیات هستم و در یک استان محروم خدمت می‌کنم.اگر سهراب مرادی هم انتخاب می‌شد برای من فرقی نداشت. حقیقتا در این مدت که با علی مرادی کار کردم هیچ بدی ندیدم و ایشان بر اساس ضوابط کار کرده نه روابط.

دیدگاه تان را بنویسید