مهدی: اولویت ما برگزاری لیگ برتر است نه سوپرجام

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: رایزنی‌ها برای حضور تماشاگردان در ورزشگاه توسط رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ شده است و امیدواریم به تدریج این اتفاق رخ دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سهیل مهدی پس از برگزاری فینال جام حذفی اظهار داشت: باید رسانه‌ها در مورد برگزاری جشن قهرمانی نظر بدهند. ما در متن داستان بودیم و حداکثر تلاش را کردیم تا حداقل تنش را داشته باشیم و امیدواریم نزد مردم کشور، هواداران و دو باشگاه استقلال و فولاد روسفید باشیم.

وی در مورد میزبانی اصفهان در جام حذفی تصریح کرد: ما تشکر ویژه از دوستان‌مان در اصفهان داریم. از جمله یگان ویژه، هیئت فوتبال و باشگاه سپاهان. فضای بسیار خوبی داشتیم. چند روزی این دوستان شبانه‌روز کمک حال ما بودند و امیدوارم مسابقات بین‌المللی را اینجا میزبانی کنیم. نقش جهان یکی از افتخارات کشور است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان برگزاری دیدار سوپرجام و آغاز مسابقات لیگ برتر در فصل آینده عنوان کرد: ما یکسری مشکلات در مورد کرونا داریم. تمامی موارد به کنترل شرایط کرونا بستگی دارد. عزیزان زیادی را در این مدت از دست دادیم. اول از همه باید بحث بهداشت جامعه کنترل شود، بعد از آنهم ما نیاز داریم میزبانی‌های بین‌المللی را داشته باشیم. در کنار این قضیه ما می‌توانیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. ما به خاطر همین تعطیلی‌هایی که AFC و فیفا داشتند فصل خوبی را نداشتیم. اگر این شرایط بهتر شود ما مسلماً برنامه‌ریزی بهتری خواهیم داشت.

مهدی ادامه داد: من امروز با سرمربی تیم ملی صحبت کردم. فرصت نشد کامل صحبت کنیم، ولی قرار است در هفته جاری جلسه‌ای با او داشته باشیم و برنامه تیم ملی را دریافت کنیم. اردوهای تیم ملی برای ما مهم است و متناسب با آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن همه جوانب و تعطیلی‌های AFC و فیفا و لیگ قهرمانان آسیا، احتمالاً لیگ در اواخر مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی در مورد برگزاری دیدار سوپرجام نیز توضیح داد: اولویت شروع لیگ است. ما اگر زمان مناسبی داشته باشیم با سوپرجام مسابقات را شروع خواهیم کرد، ولی اگر این اتفاق نیفتد سوپرجام اولویت دوم ماست. البته این در شرایط بحرانی است. اگر شرایط نرمال باشد مسابقات با سوپرجام شروع می‌شود. با این شرایطی که جدول مسابقات ما دچار تنش است، ترجیح می‌دهیم این زمان را در اختیار لیگ قرار دهیم تا سوپرجام.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد قانون جذب بازیکنان و مربیان خارجی توضیح داد: یک کارگروهی از همکاران من در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال روی موضوعات این اصل کار کردند. پیش‌نویس‌ها آماده شده و اینها تقدیم هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌شود. نهایتاً اگر تصویب شود به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. قاعدتاً باید هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد تا تیم‌ها برای نقل‌وانتقالات آماده شوند.

مهدی درباره اینکه شاید برخی باشگاه‌ها به دلیل اینکه توان رقابت با پرسپولیس و استقلال را ندارند به دنبال جذب بازیکنان خارجی باشند، گفت: استقلال و پرسپولیس قابل احترام هستند، ولی اگر به جدول نگاه بیندازیم، تا هفته آخر تیم‌ها به دنبال کسب سهمیه و فرار از سقوط بودند. ما جدول تنگاتنگی در این فصل داشتیم. همه تیم‌ها تلاش خوبی داشتند، ولی مساوات قانون جذب بازیکنان و مربی خارجی منوط به دستورالعملی است که باید ابلاغ شود.

وی در مورد بحث ورود تماشاگران به ورزشگاه در فصل آینده تصریح کرد: صد درصد در این زمینه مدیریت بهداشت باید تصمیم‌گیری کند. رایزنی‌هایی در این زمینه توسط رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ شده است و امیدواریم به تدریج این اتفاق رخ دهد، چون ما برای میزبانی تیم‌های ملی به این اتفاق نیاز داریم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان یادآور شد: برنامه تا آخر فصل حدوداً چیده شده است، ولی تنش در برنامه‌ها به خاطر اتفاقات غیرمنتظره است. ما حداکثر تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین برنامه را به تیم‌ها اعلام کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید