استقلال- فولاد؛ در نصف جهان

شاگردان جواد نکونام با پیروزی برابر ملوان بندرانزلی راهی دیدار فینال جام حذفی شدند تا حریف استقلال برای رسیدن به قهرمانی شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور شامگاه امروز چهارشنبه در ورزشگاه اختصاصی فولاد بین تیم میزبان و ملوان بندرانزلی برگزار شد که این دیدار را فولاد 2 بر صفر برد.

وحید حیدریه در دقیقه 36 و آیاندا پاتوسی در دقیقه 45 برای فولاد گل زدند.

شاگردان جواد نکونام با این پیروزی راهی دیدار فینال شدند و باید روز یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف استقلال بروند تا قهرمان این دوره از مسابقات جام حذفی مشخص شود.

جواد نکونام پس از برتری 2 بر صفر فولاد مقابل ملوان انزلی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در نشست خبری اظهار داشت: به مردم استان خوزستان رسیدن فولاد به فینال جام حذفی را تبریک می‌گویم هر چند یک بازی باقی مانده اما کار بزرگی رقم خورد. بازیکنانم نشان دادند با کیفیت هستند. سال گذشته توانستیم سهمیه کسب کنیم و امسال هم فکر می‌کنم به دلیل بازی‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم خستگی و کمبود نفرات افت داشتیم.

وی افزود: پس از تعطیلات 10 روزه بعد از لیگ قهرمانان آسیا تیم متفاوتی را دیدیم و در جام حذفی و لیگ برتر عملکردمان خیلی خوب بود.این نتایج حاصل نمی‌شد مگر با همت و تلاش بازیکنان؛ با پنجره بسته، شرایط کرونا و گرمای هوا که سبب می‌شود هر یک تمرین در اهواز اندازه پنج تمرین در بازی‌های استان‌های دیگر باشد بچه‌ها ما زحمت کشیدند به آنها تبریک گفته و تشکر می‌کنم. ممنون تک تک این بچه‌ها هستم و باید به بازیکنان و تیمم افتخار کرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان کرد:‌ امسال کم لطفی‌هایی به ما شد اما توانستیم در نهایت در آخرین روز ادامه بدهیم. جام حذفی یک بازی دیگر ادامه دارد و ما همچنان هستیم. در لیگ هم اگر در روز آخر از فرصت‌های خود استفاده می‌کردیم می‌توانستیم خیلی راحت جشن صعود به آسیا را داشته باشیم اما این اتفاق نیفتاد.

نکونام اضافه کرد: امروز با تیم خوب ملوان بازی داشتیم. به دو دوست خوبم پژمان نوری و مازیار زارع تبریک می‌گویم و برای نوری آرزوی سلامتی می‌کنم. آنها تیم خوب و منسجمی دارند و با جوانانی که فوتبالیست‌های شایسته‌ای هستند خیلی خوب بازی می‌کنند. به ملوان خسته نباشید گفته و امیدوارم هرچه سریع‌تر در لیگ برتر حضور داشته باشد زیرا واقعاً مردم انزلی و تیم ملوان دوست داشتنی هستند. جای آنها در لیگ برتر خالی است، امیدوارم زودتر ورزشگاه‌شان هم ساخته شود. طبق آنالیزی که از بازی‌های ملوان داشتیم می‌گویم تیمی با این سابقه و قدمت لیاقت دارد که یک ورزشگاه و زمین‌های تمرینی خوبی داشته باشد. بار دیگر به مازیار و پژمان عزیز خسته‌نباشید می‌گویم زیرا کاملاً مشخص بود ملوان تیمی است که زحمت کشیده و برنامه دارد. بازیکنان گمنامش در برخی لحظات بازی واقعاً ما را تحت فشار قرار دادند. 

وی افزود: در نیمه اول 2 گل زدیم و سعی کردیم با کنترل مسابقه انرژی خود را حفظ کنیم. پنج تعویض  انجام دادیم تا انرژی‌مان برای دیدار فینال حفظ شود. اما واقعاً ملوان ما را اذیت کرد.  آنها در دقایقی از بازی‌ موقعیت‌هایی داشتند که اگر مقداری با تجربه بودند می‌توانستند به فولاد ضربه بزنند البته می‌دانستیم از این مسابقه چه می‌خواهیم و آن را خوب شروع کردیم. سعی کردیم در همان نیمه اول به گل برسیم به همین ملوان را تحت فشار قرار داده و توانستیم 2 گل به ثمر برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما ملوان تیم جان‌داری بود که در این هوای گرم خیلی خوب مقابل ما ایستادگی کرد. باید بگویم این بازیکنانی که در این دو فصل با آنها کار کردم بهترین نفراتی هستند که با آنها بوده‌ام. واقعاً لذت بردم و امیدوارم بتوانیم با جام قهرمانی و خوشحال کردن هواداران هدیه کوچکی را به مردم خوزستان، هواداران و استانی که واقعاً می‌دانیم چه مشکلاتی دارد بدهیم و دل آنها را شاد کنیم.

نکونام درباره شانس قهرمانی فولاد مقابل استقلال گفت: ان‌شاءالله از فردا درباره‌اش صحبت می‌کنیم. 

وی درباره اینکه با توجه به بحث مطرح شدن پیشنهاد ذوب‌آهن آیا با باشگاه فولاد برای تمدید قرارداد به توافق رسیده است، گفت: با هیچ باشگاهی به توافق نرسیده‌ام. دوستان در باشگاه‌های دیگر لطف داشته و با خودم به شکل مستقیم و دوستانم تماس گرفتند اما به آنها گفتم که پس از بازی فینال تمرکزم کامل روی فولاد است و پس از آن تصمیم‌گیری می‌کنم. جلسه خوبی هم دو روز قبل با آذری و هیأت مدیره فولاد برگزار کردیم اما تا زمانی که شرایط مشخص و همه چیز باز نباشد کاری انجام نمی‌دهم.

 

دیدگاه تان را بنویسید