جی پلاس

اشتباه تکراری مدال المپیک گرایی را پراند+ فیلم

محمدعلی گرایی با اشتباه تاکتیکی در خاک و تکرار آن از دستیابی به مدال ارزشمند المپیک باز ماند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فرنگی کار 77 کیلوگرم ایران در پایان رقابت های این دسته به مقامی بهتر از پنجمی نرسید اما وضیت آمادگی فنی و جسمانی او به شکلی بود که می توانست دست خالی از توکیو برنگردد. با این حال انجام یک اشتباه تاکتیکی باعث شد او بدون دستاورد المپیک را به پایان برساند.

اشتباه تاکتیکی گرایی در خاک این بود که سریعا اقدام به نشستن و سپس بلند شدن می کرد. این مساله شرایط را برای اجرای سالتو بارانداز حریفان فراهم می کرد. در شرایطی که با چسبیدن به تشک می توانست مانع از اجرای فن شود.

گرایی در کشتی نیمه نهایی با لورینچ مجار، یک بار مرتکب این اشتباه شد و فن 4 امتیازی خورد. در نوبت بعد جزینی از کنار تشک به او گفت که از خاک بلند نشود و به تشک بچسبد و همین مساله باعث شد که او دیگر در خاک به حریف امتیاز ندهد هرچند در نهایت کشتی را باخت.

در کمال تعجب گرایی در کشتی رده بندی باز هم این اشتباه را تکرار کرد. او زمانی که به دلیل کم کاری اخطار گرفت و در خاک نشست بلافاصله اقدام به بلند شدن از تشک کرد و حریف ژاپنی او را از بالا به پل زد و چهار امتیاز گرفت.

اگر مربیان این اشتباه گرایی را به او گوشزد کرده بودند شاید او به فینال المپیک می رسید و یا حداقل در دیدار رده بندی به کشتی گیر نه چندان مطرح میزبان نمی باخت

در ادامه اشتباه تاکتیکی گرایی در هر دو مسابقه ای که منجر به شکستش شد را مشاهده می کنید

دیدگاه تان را بنویسید