نگاهی به دورهمی دوستانه در فوتبال برتر

سرخ‌های خوشحال از گلات؛ از تحریم صداوسیما چه خبر!؟

حضور پررنگ پرسپولیسی ها در برنامه فوتبال برتر تمام صحبت های قبلی مبنی بر تحریم صداوسیما را شست!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در هفته های پایانی لیگ بود که کادر فنی پرسپولیس تصمیم به تحریم صداوسیما گرفت. یحیی گل محمدی در راس کادر فنی پرسپولیس با دوربین ها و میکروفون های صداوسیما مصاحبه نمی کرد و حتی در نشست خبری مدیر رسانه ای تیم، ابتدا از خبرنگاران و گزارشگران می خواست سالن را ترک کنند تا نشست برگزار شود.

پرسپولیسی ها در آن مقطع، به دلیل حساسیت لیگ، اهمیت گلات، پرهیز از حاشیه و یا هر مساله دیگری بود ترجیح می دادند ارتباطی با صداوسیما نداشته باشند و البته ابایی هم از بیان دلیل این مساله نداشتند. آنها مستقیما و آشکارا مجریان و برنامه سازهای تلویزیون را وابسته به تیم رقیب می دانستند و ارزیابی ها و تحلیل های آنها را مغرضانه و حاصل علایق رنگی عنوان می کردند.

تحریم تلویزیون توسط سرخپوشان یک اتفاق ساده نبود و نیست. این اظهار نظر و حرکت از سوی پرسپولیسی ها باعث می شد که حملات بسیار زیادی به صداوسیما، برنامه فوتبال برتر، میثاقی و غیره توسط هواداران، پیج‌های هواداری و ... در فضای مجازی انجام شود. به عبارت دیگر تحریم این رسانه باعث نفرت پراکنی در نزد هواداران میلیونی این تیم می شد و حالا هواداری که به تاسی از مربی و بازیکن تیمش، انواع و اقسام ذهنیت های منفی را نسبت به برنامه های فوتبالی تلویزیون پیدا کرده، دوشنبه شب تلویزیون را روشن می کند، پنج جام قهرمانی تیمش را جلوی دکور می بیند و مسئولان تیمش را که نشسته اند و با همان میثاقی مشغول گپ و گفت و بگو بخند هستند!

پرسپولیس ها باید توضیح دهند که شرایط نسبت به یکی دو ماه پیش چه تغییری کرده که آنها تغییر رویه داده اند. صداوسیما که همان است. فوتبال برتر همان برنامه و میثاقی هم همان میثاقی. در مدیریت سازمان اعم از مدیریت شبکه، مدیریت گروه ورزش، تهیه کننده برنامه و ... هم هیچ تغییری رخ نداده است. ماجرای حق پخش هم که همچنان معضل مهم و حل نشدنی فوتبال است و به نظر هم نمی رسد که به این سادگی ها حل شود. پس چگونه از "با دوربین تلویزیون صحبت نمی کنیم" به دورهمی دوستانه با میثاقی در فوتبال برتر رسیده اند؟

به نظر می رسد پرسپولیسی ها به خوبی به این مساله پی بردند که با پایان یافتن رقابت های لیگ دیگر خطری آنها را تهدید نمی کند و با توجه به قهرمانی پرسپولیس محوریت برنامه بر اساس تعریف و تمجید خواهد بود. چند ساعت تریبون و آنتن مفت و مسلم که می توان از آن به خوبی برای بیان تمام مسائل استفاده کرد، چیزی نیست که مسئولان باشگاه پرسپولیس آن را به راحتی از دست بدهند. تکلیف میلیون ها هواداری که چند هفته با نفرت از صداوسیما، فوتبال برتر، شب های فوتبالی و میر و میثاقی خوابیده و بیدار شده اند هم طبیعتا به آنها ربطی ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید