جی پلاس؛

۱۰ رکورد تاریخی المپیک؛ پرنده بی رقیب و شب جادویی آمریکا!

ورزشکاران در بازی های المپیک رکوردهای تاریخی به ثبت رسانده اند که برخی از آن ها دست نیافتی به نظر می رسند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: توکیو ۲۰۲۰ فرصت بزرگی برای تماشاگران خواهد بود تا دوباره شاهد رقابت بهترین ورزشکاران جهان باشند، کسانی که به دنبال کسب افتخار در دوران ورزشی خود هستند. به نوشته اسپورت، در این بازی ها عملکردهای درخشان، رکوردها و لحظات فراموش نشدنی مانند دوره های دیگر المپیک رقم خواهد خورد. در ادامه به ۱۰ رکورد فراموش نشدنی تاریخ این بازی ها که برجسته هستند و هنوز هم دست نیافتی به نظر می رسند، اشاره می شود. 

یوسین بولت- دو ۱۰۰ متر (لندن ۲۰۱۲)

دونده جامائیکایی در بازی های لندن توانست ۱۰۰ متر را در ۹.۶۳ ثانیه بدود و به رکورد جهانی اش نزدیک شود. بولت یکی از به یادماندنی عملکردهایش را به نمایش گذاشت و بعید است در سال های آینده ورزشکاری این رکورد را بشکند‌.

فلورنس گریفیت جوینر- دو ۲۰۰ متر (سئول ۱۹۸۸)

این رکورد المپیک، رکورد جهانی هم محسوب می شود. دونده آمریکایی در بازی های سئول رکورد ۲۱.۳۴ ثانیه را به ثبت رساند و همچنان پس از ۳۲ سال بهترین رکورد المپیک به حساب می آید. 

دیوید رودیشا- دو ۸۰۰ متر (لندن ۲۰۱۲)

دونده کنیایی در بازی های لندن توانست رکورد المپیک را یک ثانیه بهبود ببخشد. این عملکرد عالی موجب شد صاحب مدال طلا شود. تا به امروز این رکورد ( ۱:۴۰.۹۱ دقیقه) که جهانی هم محسوب می شود دست نیافتی به نظر می رسد. 

نادیا کومانچی- ژیمناستیک (مونترال ۱۹۷۶)

ژیمناست اهل رومانی در بازی های المپیک ۱۹۷۶ توانست نخستین ورزشکاری لقب بگیرد که ۱۰ امتیاز کامل را کسب می کند. کاملا مشخص است که این رکورد دست نیافتی است اما عملکرد کومانچی مانند یک انقلاب در جهان ژیمناستیک بود. 

کننیسا بکله- دو ۱۰ هزار متر (پکن ۲۰۰۸)

بکله یکی از بهترین عملکردهای تاریخ دوومیدانی را به نمایش گذاشت. ورزشکار اتیوپیایی توانست رکورد ۲۷:۰۱.۱۷ دقیقه را در المپیک ۲۰۰۸ به ثبت برساند. تاکنون هیچکس مانند او در بازی های المپیک سریع ندویده است. 

مایکل فلپس- شنا ۲۰۰ متر پروانه (پکن ۲۰۰۸)

در اینجا رکورد ۲۰۰ متر پروانه شناگر آمریکایی قرار داده شده است اما پرافتخاترین ورزشکار تاریخ المپیک رکورد ۲۰۰ متر آزاد، شنای مختلط ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر، ۴ در ۱۰۰ متر و ۴ در ۲۰۰ متر را به نام خود ثبت کرده است. تنها فلپس است که توانسته چنین آمار فوق العاده ای را کسب کند. 

یلنا ایزینبایوا- پرش با نیزه (پکن ۲۰۰۸)

پرنده روس در چین ۵.۰۵ متر پرید و بهترین رکوردش را به ثبت رساند. ایزینبایوا با این رکورد حمکرانی اش را در این رشته برجسته کرد. 

جامائیکا- دو ۴ در ۱۰۰ متر (لندن ۲۰۱۲)

یک تیم رویایی رکورد المپیک و جهان را شکست. کارتر، فراتر، بلیک و بولت توانستند با ثبت زمان۳۶.۸۴ ثانیه تاریخ سازی کنند و رکوردی را به ثبت برسانند که تا سال ها شکسته نخواهد شد.

باب بیمون- پرش طول (مکزیک ۱۹۶۸)

این قدیمی ترین رکورد المپیک در رشته دوومیدانی است. هیچ ورزشکاری تاکنون رکورد بهتری از بیمون به ثبت نرسانده است. پرنده آمریکایی در بازی های مکزیک ۸.۹۰ متر پرید. از این رکورد تقریبا ۶۰ سال گذشته است. 

آمریکا- بسکتبال (لندن ۲۰۱۲)

یکی از شب های جادویی تاریخ بستکبال در المپیک ۲۰۱۲ رقم خورد. تیم آمریکا توانست برابر نیجریه ۱۵۶ امتیاز کسب کند که بالاترین امتیاز در هر دوره ای محسوب می شود. کارملو آنتونی در این بازی درخشید و ۳۷ امتیاز کسب کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید