گاف عجیب توماس باخ خشم ژاپنی‌ها را برانگیخت

اشتباه لفظی رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در یک سخنرانی، خشم ژاپنی‌ها را برانگیخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک که به توکیو سفر کرده است در اولین اظهار نظر عمومی خود مرتکب اشتباهی شد که خشم ژاپنی‌ها را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت.

توماس باخ در دیدار با رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در تلاش بود تا به ژاپنی‌ها اطمینان خاطر دهد بازی‌های المپیک باعث شیوع بیشتر و سریع‌تر ویروس کرونا نخواهد شد، اما او در خلال اظهاراتش به جای «مردم ژاپن» از عبارت «مردم چین» استفاده کرد که این اشتباه لفظی باعث خشم ژاپنی‌ها شد و آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی واکنش تندی به این اشتباه باخ نشان دادند.

توماس باخ در دیدار با سیکو هاشیموتو و توشیرو موتو، رئیس و مدیر کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ گفت: "هدف مشترک ما بازی‌های امن و بی خطر است. برای همه مردم، برای همه ورزشکاران، برای همه نسل‌ها و همچنین مهمتر از همه برای مردم چین... مردم ژاپن. "

البته مترجم ژاپنی باخ این عبارت را تکرار نکرد، اما گزارش‌های رسانه‌های ژاپنی باعث واکنش تند ژاپنی‌ها در رسانه‌های اجتماعی شد.

باخ در این دیدار گفت:" مردم ژاپن به تمام تلاش‌هایی که ما انجام می‌دهیم تا این بازی‌ها را برای آن‌ها امن و بی خطر کنیم، اطمینان داشته باشند. ما با شدت هر چه تمامتر و با تمام ابزار‌های مبارزه با کووید ۱۹ در تلاش هستیم. "

او افزود: "شما توانسته‌اید توکیو را به آماده‌ترین شهر برای بازی‌های المپیک تبدیل کنید. این امر تحت شرایط دشواری که ما همگی با آن رو به رو هستیم، فوق‌العاده است. اکنون ۱۰ روز به آغاز مسابقات باقی مانده و این بدان معنی است که هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن باقی است. "

توماس باخ که از پنجشنبه هفته گذشته وارد توکیو شده است تا امروز در قرنطینه بود و احتمالاً روز چهارشنبه با سوگا، نخست وزیر ژاپن ملاقات خواهد کرد و روز جمعه راهی هیروشیما می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید