تحریم نشست خبری توسط اصحاب رسانه/ جریمه 50 میلیونی برای سرمربیان غایب؟

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال بررسی یک جریمه جدید برای برخورد با سرمربیانی که در نشست خبری قبل و بعد از بازی شرکت نمی‌کنند،

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز چند خبرگزاری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دیگر نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی هایی سرمربیان در آن حاضر نمی‌شوند را پوشش نخواهند داد. در بخشی از این بیانیه آمده است:"از آنجایی که طی چند سال اخیر سازمان لیگ فوتبال ایران نسبت به انتقادات صورت گرفته از سوی رسانه ها نسبت به این موضوع بی توجه بوده و توان و شهامت برخورد انضباطی با سرمربیان غایب را ندارد، تصمیم بر این است از این پس نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی که با حضور دستیاران سرمربیان برگزار می‌شود توسط برخی خبرگزاری‌های رسمی کشور پوشش داده نشود. در راستای این تصمیم صحبت های سرمربیانی که ترجیح می دهند به جای حضور در نشست خبری در فضایی دیگر و با انتخاب خودشان با برنامه های خاص صداوسیما گفت‌وگو کنند نیز پوشش داده نخواهد شد."

فوتبالی نوشت؛ حجت الله بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ درباره این موضوع اظهار داشت: از این تصمیم رسانه ها استقبال می‌کنیم زیرا آنها با این تصمیم به کمک سازمان لیگ آمده اند. ما هم اعتقاد داریم سرمربیان خودشان باید در نشست خبری شرکت کنند و پاسخ سوالات خبرنگاران را بدهند اما بیشتر مواقع دستیارانشان را به نشست خبری می فرستند. 

او در مورد اینکه ممکن است میزان جریمه مالی مربیان در صورت شرکت نکردن در کنفرانس خبری یشتر شود گفت: کنفدارسیون فوتبال آسیا مربیانی را که در نشست خبری شرکت نمی کنند را 10 هزار دلار جریمه می کند که با قیمت امروز دلار رقمی حدود 250 میلیون تومان می شود. قرار است مدیران ارشد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، افزایش جریمه مربیانی که در نشست خبری شرکت نمی کنند را بررسی کنند و برای آنها جریمه 50 میلیون تومانی در نظر بگیرند و فکر می‌کنم با تصویب این رقم به عنوان جریمه سرمربیان، دیگر آنها دستیارانشان را به کنفرانس نفرستند.

دیدگاه تان را بنویسید