گزارش جی پلاس

سایه سنگین تعلیق فوتبال ایران با صحبت های عوام فریبانه عزیزی خادم!

عزیزی خادم می گوید غرامت فدراسیون فوتبال به ویلموتس را پرداخت نخواهد کرد چرا که این قرارداد در فدراسیون گذشته منعقد شده اما فیفا و نهادهای بین المللی در صورت پرداخت نشدن این پول ظرف یک ماه، جلوی حضور تیم های ملی ایران را در انتخابی جام جهانی فوتبال و فوتسال در شهریور 1400 را می گیرند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ جلسه نهایی رسیدگی به پرونده مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال در دادگاه داوری ورزش (CAS) برگزار شد و ظرف هفته‌های آینده حکم سرنوشت ساز اعلام خواهد شد. حکم اولیه فیفا محکومیت فدراسیون ایران به پرداخت 6.2 میلیون یورو در حق مارک ویلموتس است که این حکم تایید، کم یا شاید زیاد خواهد شد.

در نهایت فدراسیون فوتبال باید خودش را برای پرداخت مبلغ مشخصی آماده کند چرا که از زمان اعلام حکم در اواخر تیر یا اوایل مرداد، یک ماه به عنوان ضرب الاجل تعیین می شود و بعد از آن در صورتی که مبلغ تعیین شده پرداخت نشود، فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق در می‌آید و نمی تواند در هیچ رویداد بین‌ المللی شرکت کند.

شهاب الدین عزیزی خادم چهارشنبه شب ادعای عجیبی را مطرح کرد. او اعلام کرد که این بدهی به او و فدراسیونش ارتباطی ندارد و چنین پولی هم در حال حاضر موجود نیست و از طرفی در صورتی که چنین پولی وجود داشته باشد، باز هم پرداخت نمی کند چرا که این قرارداد از سوی افراد دیگری (مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه وقت) منعقد شده است!

بیان این صحبت های از سوی او با توجه به سابقه بد تاج و همکارانش در عقد این قرارداد، بازخورد بدی برای عزیزی خادم نداشت و حتی مجری برنامه فوتبال برتر (میثاقی) از شنیدن این موضوع کیف کرد!

شهاب الدین عزیزی خادم - رئیس فدراسیون فوتبال - رییس فدراسیون فوتبال

اما مسئله اصلی این است که فیفا و نهادهای بین المللی در این پرونده فدراسیون فوتبال را محکوم کرده اند، نه مهدی تاج. در نتیجه فدراسیون فوتبال ظرف یک ماه از زمان صدور حکم ملزم به پرداخت این پول است تا جلوی تعلیق فوتبال ایران و بازتاب این خبر در افکار عمومی را بگیرد.

از طرفی تیم ملی فوتبال ایران و سایر تیم های ملی در آستانه حضور در رویدادهای بین المللی مانند انتخابی جام جهانی فوتبال و جام جهانی فوتسال هستند و در صورت تعلیق شدن این فدراسیون، شانس حضور در این رقابت ها هم از دست می رود.

با توجه به این وضعیت، عزیزی خادم که چهارشنبه شب از هر مسئولیتی شانه خالی کرد، باید بداند که در صورت پرداخت نشدن این پول، فوتبال ایران نقره داغ خواهد بود.

اگر چه او می تواند سهل انگاری در عقد قرارداد با ویلموتس از سوی مدیران فدراسیون وقت یعنی مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه را همچنان از طریق دادگاه های ایران پیگیری کند و در صورت امکان غرامت بگیرد ولی فعلا باید به فکر تهیه پول و واریز آن به حساب ویلموتس باشد چون فیفا در این پرونده فدراسیون را می شناسد نه افراد را!

دیدگاه تان را بنویسید