جی پلاس

از دست در گردن هم تا تمسخر پای پرانتزی/ کنعانی، قایدی بس کنید!

استوری های پوچ، بی معنا و حساسیت زا از سوی بازیکنان استقلال پرسپولیس، جز تنش زایی بیهوده و داغ کردن کری های کودکانه هیچ توجیه دیگری ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس در شب پرحرف و حدیث داوری با نتیجه 3 بر 1 موفق به شکست گل گهر شد تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود. در این دیدار بنا بر گواه تمام کارشناسان داوری، قاضی میدان عملکرد خوبی نداشت؛ تک گل تیم گل گهر مردود بود و از روی ضربه شروع مجددی به دست آمد که اصلا خطا نبود و از سوی دیگر یک پنالتی به سود شاگردان قلعه نویی گرفته نشد. این اشتباهات یک گل به گل گهر هدیه داد و امکان یک گل (پنالتی) را از این تیم گرفت و در مجموع تاثیری در نتیجه بازی نداشت اما وجود دو اشتباه به این اندازه فاحش (هرچند برآیند اشتباهات صفر باشد) باعث شد تا تیم داوری نمره ضعیف دریافت کند.

در پایان این دیدار مهدی قایدی، مهاجم استقلال به نشانه اعتراض و به شکلی طعنه آمیز استوری منتشر کرد که در آن از شکلک دست زدن و خنده تمسخرآمیز استفاده شده بود. اندکی بعد کنعانی زادگان در پاسخ به شکلی کاملا زننده و دور از شان یک ورزشکار، در استوری خود، پرانتزی بودن پاهای قایدی را مسخره کرد.

این کنش و واکنش در حالی از سوی قایدی و کنعانی زادگان ردوبدل شد که تصاویر این دو در اردوی تیم ملی نشان می دهد که رفاقت زیادی با هم دارند و همیشه دست در گردن هم بودند و حالا در بحث باشگاهی جامعه فوتبال باید شاهد این رفتارهای نامطلوب باشد.

قایدی چگونه به خود اجازه می دهد در شرایطی که تیم خودش هفته گذشته همین گل گهر را با سود بردن از اشتباه های داوری شکست داده، پیروزی تیم رقیب را مسخره کند و بدتر از او کنعانی زادگان چگونه به خود اجازه می دهد که برای پاسخ به کری خوانی هرچند اشتباه حریف، پای پرانتزی بودن او را مورد تمسخر قرار دهد. با این وضع چگونه باید کلمه "فرهنگی" که پیش از نام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می آید را باور کنیم؟

علاوه بر این دو بهنام برزای بازیکن گل گهر و بازیکن سابق استقلال نیز با استوری کردن صحنه پنالتی، قهرمانی پنجم را به شکلی تمسخرآمیز به پرسپولیس تبریک گفت و البته اشاره ای هم نکرد که تک گل سیرجانی ها روی تمارض و شیرجه خود او به دست آمده و مردود بوده است. 

فضای مجازی کمک زیادی به گسترش فوتبال در سراسر جهان کرده است. به تصویر در آمدن خلاصه بازیها، صحنه های جذاب، ایجاد صفحات هواداری، ارتباط مستقیم بازیکنان با هواداران خود، نمایش فوتبال در کشورهای کمتر دیده شده و ... از مزایای نفوذ فوتبال در فضای مجازی است اما ظاهرا (مانند تمام پدیده های دیگر) در فوتبال ایران جز ضرر و تفرقه افکنی چیز دیگری نخواهد داشت. قایدی و کنعانی زادگان هم اگر در اولین دربی که با حضور تماشاگر برگزار شد برای زدن کرنر یا پرتاب اوت، با باران سنگ تماشاگران حریف روبرو شدند، دنبال مقصر نگردند!

 

دیدگاه تان را بنویسید