جی پلاس

مرگِ گروه مرگ یورو ۲۰۲۰

سه تیم حاضر در گروه مرگ در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ حذف شدند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، سه تیم بزرگ و پر قدرت فرانسه، آلمان و پرتغال که در گروه مرگ حضور داشتند و توانستند به مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کنند از راه یابی به دور بعد ناکام ماندند. 

آلمان سه شنبه شب در ومبلی برابر انگلیس قرار گرفت و با دو گل شکست خورد تا وداع زودهنگامی از این رقابت ها داشته باشد. یکشنبه شب هم پرتغال با یک گل مغلوب بلژیک شد و یک شب بعد فرانسه پس از تساوی ۳ بر ۳ برابر سوییس در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد. 

به نوشته آس، هر سه تیم در کنار مجارستان در یک گروه قرار داشتند. در این گروه ترسناک هر تیمی شانس حضور در مرحله حذفی را داشت و در آخرین ساعت پس از تساوی در هر دو دیدار (در هفته پایانی) سرنوشت تیم ها مشخص شد. ژرمن ها، خروس ها و پرتغال توانستند به یک هشتم نهایی راه پیدا کنند. 

آلمان پس از ناکامی در یورو ۲۰۰۴ و حذف از مرحله گروهی تاکنون در چنین مرحله ای شکست نخورده بود. این تیم در یورو ۲۰۰۸ نایب قهرمان شد (در فینال با یک گل مغلوب اسپانیا شد) و در دو یورو بعدی یعنی سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به نیمه نهایی صعود کرد. 

با حذف ژرمن ها در این مرحله دوران یواخیم لوو هم به پایان رسید. هانسی فلیک جانشین سرمربی آلمانی خواهد شد. لوو که از سال ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت و قهرمانی در جهان را تجربه کرد نتوانست پایان خوشی داشته باشد. او پس از حذف در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یورو ۲۰۲۰ هم ناکام ماند.

فرانسه قهرمان جهان که بخت نخست قهرمانی به حساب می آمد به همراه پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی برای نخستین بار در تاریخ یورو در این مرحله حذف شدند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید