جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| میلیچ اولین خروجی تابستانی آبی پوشان؟/ ماجرای عدد ۴۰ روی پیراهن قهرمانی پرسپولیس چه بود؟+ عکس/ شکایت سرخ پوشان از خطیبی

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 31 خرداد در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  اخبار امروز دوشنبه 31 خرداد پرسپولیس و استقلال را می توانید در ادامه بخوانید:

اخبار باشگاه استقلال

میلیچ اولین خروجی تابستانی آبی پوشان؟

تیم استقلال تهران در آستانه بازگشت به مسابقات لیگ برتر مشکلات بزرگی اعم از وضعیت مالی و همینطور مدیریتی دارد. باشگاه مدعی کسب عناوین قهرمانی در فصل جاری شاهد اتفاقاتی است که طی فصول اخیر هم تکرار شده بود و همین مسأله موجب شده تا برخی از اتفاقات قابل پیش بینی باشد.

یکی از دلایل کسب نتایج رو به رشد استقلال در فصل جاری حفظ اکثر بازیکنان فصل گذشته در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بوده که تنها علی کریمی و روزبه چشمی به عنوان بازیکنان اصلی جدا شدند و سایر مهره‌ها با توافق روی مسائل مالی در پایتخت ماندنی شدند.

در حالیکه حفظ بازیکنان استقلال رابطه مستقیمی روی انجام تعهدات و پرداخت منظم دستمزدها دارد، اکنون پرداختی نامنظم به بازیکنان آنها را نسبت به عملکرد باشگاه معترض کرده است. فرهاد مجیدی در صحبت‌های اخیرش اعلام کرد فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری دو بازیکنی هستند که مانند سایر بازیکنان این تیم به دلیل عدم دریافت مطالبات خود به رویه باشگاه معترض هستند.

با وجود اینکه در فاصله نه چندان زیاد به پایان فصل بازیکنان از مشکلات مالی گلایه دارند به نظر می‌رسد که برای تمدید قرارداد باشگاه استقلال روزهای سختی را سپری خواهد کرد. یکی از بازیکنانی که در همین راستا از مدت‌ها قبل خواستار تمدید قرارداد بوده، هروویه میلیچ است اما به گفته احمد مددی او خواستار یک قرارداد ترکمنچای شده است.

مددی روز گذشته درباره تمدید قرارداد با میلیچ که مدت‌ها از مذاکرات او با باشگاه می‌گذرد و توافقی در این باره حاصل نشده است، گفت: «میلیچ به همراه وکیلش قرارداد ترکمانچای را به استقلال پیشنهاد داده و قرارداد قبلی را به قرارداد پیشنهادیش ربط داده و شک ندارم چون دست به نوتیسش عالی است، اگر قراردادش امضا شود، خسارت میلیون دلاری برای استقلال رقم می‌خورد. من زیر بار چنین چیزی نمی‌روم. حتی یکی از اعضای هیات مدیره هم بر ترکمانچای بودن قرارداد پیشنهادی میلیچ صحه گذاشت. دلیل اصرار عده‌ای به تمدید قرارداد میلیچ، ناآگاه بودنشان از قرارداد است.»

مدیرعامل استقلال به صورت واضح به این اظهارات اعلام کرد تا زمان حضور او در این باشگاه قرار نیست قرارداد میلیچ تمدید شود و این بازیکن هم مطمئنا از خواسته‌هایش کاهش نمی‌دهد چون بنابر اعلام مجیدی به اندازه‌ای نسبت به تعهدات مالی باشگاه گلایه داشته که با هزینه شخصی خودش پس از سفر به کرواسی، راهی تهران شده بود.

مدافع کروات تیم استقلال تهران مشخصا دست کم در سال جاری دریافتی از استقلال نداشته و طبق نامه‌هایی به باشگاه هم هشدار داده بود که می‌تواند قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کند. او اکنون مانند سایر بازیکنانی خارجی که از این تیم جدا شدند، پاتوسی، تیام، جباروف و ... به دلیل مشکلات مالی متعدد خواستار یک قرارداد مستحکم است که خواسته او مورد توافق قرار نگرفته تا گمانه‌زنی‌ها بر این اساس باشد که او بدین ترتیب یکی از بازیکنان جدا شده آبی پوشان در فصل تابستان باشد.

موضع فعلی باشگاه بنابر صحبت‌های مددی عدم تمدید قرارداد است و میلیچ هم از طرفی خواستار یک قرارداد مطمئن است که در این صورت توافقی صورت نمی‌گیرد. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده کدام یک از طرفین این مذاکرات از مواضع خود کوتاه می‌آید تا قرارداد جدید امضا شود یا اینکه بدون توافق جدید، میلیچ با پایان قراردادش به عنوان بازیکن آزاد آبی پوشان را ترک کند.

اخبار باشگاه پرسپولیس

ماجرای عدد ۴۰ روی پیراهن قهرمانی سرخ پوشان چه بود؟

سرخپوشان پایتخت تاکنون ۳۶ جام و قهرمانی را از آن خود کرده‌اند و اینها جدا از افتخاراتی چون دبل قهرمانی‌ها در رقابت‌های سراسری، رقابت‌های تهران در سال‌های تعطیلی مسابقات سراسری، پوکرها و هت‌تریک کسب جام در یک سال است.

پرسپولیس در طول دوران حیات خود به پشتوانه هواداران بی‌نظیر و اسطورهای بی‌تکرار در این فوتبال، افتخاراتی کسب کرده که نزدیک شدن به آن برای برخی رقبا یک آرزو محسوب می‌شود.

باشگاه پرسپولیس تاکنون به مناسبت ۱۳ عنوان قهرمانی لیگ، یک قهرمانی در انتخابی باشگاه‌های ایران برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، یک قهرمانی جام در جام آسیا، ۶ قهرمانی جام حذفی کشور، ۷ قهرمانی جام باشگاه‌های تهران (با احتساب جام شهید اسپندی) و دو قهرمانی جام حذفی تهران در سال‌های تعطیلی لیگ سراسری، ۴ قهرمانی سوپرجام، یک قهرمانی در جام بین‌المللی وحدت و یک قهرمانی جام ولایت، جشن قهرمانی داشته و به این ترتیب ۳۶ عنوان قهرمانی را از آن خود کرده‌ است.

البته این پایان راه نیست و کادرفنی صاحب‌سبک و بازیکنان باتعصب پرسپولیس برای کسب تمام جام‌های فصل جاری نقشه کشیده‌‎اند. قهرمانی‌ در لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام ۱۴۰۰ و آسیا ۲۰۲۱ عناوینی هستند که به عنوان یک هدف بزرگ به آن فکر می‌کنیم و برای تصاحب‌شان در تلاش هستیم.

بی‌تردید کسب ۵ جام در مقطع زمانی یک‌ساله، بسیار بلندپروازانه است ولی کدام تیم را در ایران و حتی در آسیا، بلندپروازتر از پرسپولیس سراغ دارید؟ آنچه بازیکنان و مربیان پرسپولیس در این چند سال با وجود مشکلات، محدودیت‌ها، محرومیت‌ها و عدم حمایت‌ها انجام داده‌اند، فراتر از حماسه است و هیچ باشگاه دیگری در آسیا قادر به انجام آن نبوده و نیست. سینه پرسپولیس مالامال از غرور و انرژی و در عین حال سرشار از دردهاست.

برای جشن قهرمانی، پیراهنی توسط طراح و گرافیست خوب کشورمان آقای مصطفی خدابنده‌لو طراحی شد که عدد ۴۰ روی آن گنجانده شد. این عدد به ما یادآوری می‌کند که ناامیدی و تسلیم شدن در قاموس پرسپولیس معنا ندارد؛ حتی اگر همه دنیا عزم خود را علیه ما جزم کرده باشند. یادآوری می‌کند اگر هم قرار بر خوردن خنجر از پشت باشد، ایستاده می‌میریم! قهرمانی، تنها کاری است که این بچه‌ها برابر تمام مشکلات، بی‌معرفتی‌ها و تلاش برای لوث کردن عظمت‌شان، انجام می‌دهند تا خود را آرام کنند.

بله؛ ما همه جام‌ها را می‌خواهیم ولی می‌دانیم چه مشکلاتی از گذشته باقی مانده تا دست و پای تیم را ببندد و چه مشکلاتی را هم برای عدم تحقق این امر سر راه ما قرار می‌دهند. همه این‌ها را می‌دانیم و می‌دانید.

مشکلات بیش از آن است که در کلام و سخن و اطلاعیه و بیانیه بتوان آن را بیان کرد. باید به جای مدیریت باشگاه بود تا متوجه این حجم از بدهی و مشکلات شد. باید جای یحیی گل‌محمدی و همکارانش بود تا متوجه شد با این همه مشکلات داخلی و بیرونی، هجمه‌ها، نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که عیله تیمش صورت می‌گیرد، هدایت و کنترل پرسپولیس تا چه حد طاقت‌فرسا، سخت و دشوار است. وضعیتی که برای بسیاری از مربیان فوتبال می‌تواند هولناک باشد. باید جای این بازیکنان باغیرت بود که با این همه فشارهای مالی که وجود دارد مجبورند فشارهای روانی، مسوولیتی و هجمه‌ها را هم تاب بیاورند و در عین حال بهترین فرم بازی را در زمین ارائه دهند.

کم نیستند آن‌هایی که می‌خواهند ما در باشگاه، تیم و شما هواداران خسته شویم یا برابر هم قرار بگیریم. ما سوگند می‌خوریم برای هدفی که داریم و رسیدن به چهل قهرمانی در این سال، از جان مایه بگذاریم و در نهایت هیچ که نداشته باشیم، یکدیگر و محبوب‌ترین و پرافتخارترین تیم ایران را داریم.

قصه اضافه شدن عدد 40 روی پیراهن قهرمانی در سوپرجام، قصه عشق، امید، افتخار و جاری بودن زندگی است. با این قصه جذاب تا آخر بازی‌ها همراه شوید.

جشن قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام

افزایش مصدومان سرخ پوش برای بازی با مس رفسنجان

تیم فوتبال پرسپولیس نخستین بازی خود را شب گذشته مقابل تراکتور تبریز، پس از تعطیلات خردادماه فوتبال باشگاهی کشور به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی ایران انجام داد که برد یک بر صفر آنها منجر به قهرمانی این تیم در سوپرجام فوتبال ایران شد.

سرخپوشان پایتخت در حالی موفق به کسب پیروزی در این دیدار شدند که کمال کامیابی نیا و وحید امیری را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشتند.

همچنین سیامک نعمتی که به عنوان بازیکن تعویضی در سوپرجام به میدان رفت دچار آسیب دیدگی از ناحیه کتف شد تا نتواند تا پایان بازی حضور داشته باشد و در جشن قهرمانی نیز فعالیت کند.

آسیب دیدگی نعمتی از ناحیه کتف جدی است و او نمی‌تواند پرسپولیس را برای بازی با مس رفسنجان همراهی کند.

تیم فوتبال پرسپولیس جمعه چهارم تیرماه در هفته بیست و چهارم لیگ برتر ایران میهمان مس رفسنجان است تا بتواند همچنان رقابت تنگاتنگ با سپاهان برای رسیدن به قهرمانی فوتبال باشگاهی کشور را ادامه دهد.

شکایت سرخ پوشان از خطیبی

باشگاه پرسپولیس به دنبال اظهارات رسول خطیبی یعد از دیدار سوپرجام، شکایت از سرمربی تیم فوتبال تراکتور را در دستور کار قرار داد.

در پایان دیدار سوپرجام که با برتری  یک بر صفر پرسپولیس و قهرمانی این تیم همراه بود، رسول خطیبی سرمربی تراکتور به بیان صحبت‌های خلاف ‌واقع پرداخت و این قهرمانی را به مسائل غیرفنی و دست داشتن مسئولان ورزش کشور ربط داد.

در همین راستا، معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس لایحه شکایت خود علیه خطیبی را به سازمان لیگ ارسال کرد. همچنین پیگیری حقوقی این شکایت از سرمربی تراکتور در مراجع ذی‌صلاح به صورت موازی آغاز می‌شود.

مدیریت باشگاه پرسپولیس با دعوت از اهالی فوتبال به آرامش و رعایت اصول اخلاقی، تاکید می‌کند برای دفاع از حق این تیم، از هیچ تلاشی فروگذار نیست و بدون توقف، شکایت از خطیبی را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید