جی پلاس

16 نکته عجیب از زندگی بمب افکن لهستانی؛ لواندوفسکی پسر 20 کیلویی که افسانه شد!

مهاجم بایرن مونیخ ستاره تیم ملی کشورش است و افتخارات فردی و گروهی زیادی کسب کرده و هواداران لهستانی به درخشش او در یورو امیدوار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، روبرت لواندوفسکی ستاره تیم ملی لهستان در یورو ۲۰۲۰ است. مهاجم بایرن مونیخ نخستین بازی اش را امروز (دوشنبه) برابر اسلواکی انجام می دهد و امیدوار است با تیم ملی کشورش در این رقابت ها بدرخشد.

در ادامه به ۱۶ نکته جالب از ستاره لهستانی اشاره می شود تا او را بهتر بشناسید.  

روبرت لواندوفسکی

لواندوفسکی در مصاحبه با فرانس فوتبال اعلام کرد زمان کودکی پسربچه لاغری بود که تنها ۲۰ کیلو وزن داشت. او خیلی لاغر بود و قد خیلی بلندی نداشت. همیشه کوچکترین عضو تیم بود.

روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی دوران حرفه ای اش را از سال ۲۰۰۵ با لژیا ورشو شروع کرد اما خیلی زود این تیم را ترک کرد و پیراهن زنیچ پروشکوف (تیم دسته دومی لیگ لهستان) را بر تن کرد و در حالی که تنها ۱۹ سال داشت برای دو فصل پیاپی آقای گل لیگ دسته دو شد. 

روبرت لواندوفسکی

او در خانواده ای ورزشکار بزرگ شد. پدرش قهرمان برجسته جودو بود و توانست فوتبالیست حرفه ای هم شود. مادر لوا که ایوونا نام دارد والیبال را به صورت حرفه ای انجام می داد و برای تیم آزد ورشو بازی می کرد. خواهرش نیز راه مادر را ادامه داد و والیبالیست شد. 

روبرت لواندوفسکی

لواندوفسکی در سال ۲۰۰۸ با لخ پوزنان قرارداد امضا کرد و پس از دو فصل بازی این تیم را به مقصد دورتموند ترک کرد.

روبرت لواندوفسکی

مادر لوا درباره علاقه پسرش به شیرینی می‌گوید: "زمان کودکی شیرینی دوست داشت و هنگامی که گلزنی می کرد برای تشویقش کیک می خریدم.

روبرت لواندوفسکی

شروع دوران مهاجم لهستانی در دورتموند سخت بود. او به "گل نزن" معروف شده بود. خیلی طول کشید تا جایگاه ثابتی در تیم آلمانی پیدا کند اما با گذشت زمان به برترین گلزن فصل ۱۴-۲۰۱۳ بوندسلیگا تبدیل شد. 

روبرت لواندوفسکی

او فارغ التحصیل رشته ورزشی آمادگی جسمانی از دانشگاه ویشاشکووا ورشو است. موضوع پایان نامه لواندوفسکی درباره دوران ورزشی اش و چگونگی بهتر کردن فیزیکش بود.

روبرت لواندوفسکی

لوا رکورد به ثمر رساندن چهار گل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به رئال مادرید را دارد. این اتفاق در زمان حضورش در دورتموند رخ داد و در بازی مقابل رئال مادرید رخ داد.

روبرت لواندوفسکی

ستاره لهستانی نه در بیرون و نه درون زمین متوقف نمی شود. نخستین گام های تجاری که برداشت به برند شخصی اش تبدیل شد و توانست پول زیادی از این راه به دست آورد. برند او با نام RL9 کالاهای مختلفی از جمله موسلی (صبحانه آلمانی که از غلات درست شده است)، شکلات صبحانه، بیسکوئیت، قهوه و حتی کفش چوبی به فروش می رساند.

روبرت لواندوفسکی

او در حالی در سال ۲۰۱۴ به بایرن مونیخ پیوست که حتی یک یورو هم دورتموند به دست نیاورد چون به صورت بازیکن آزاد این انتقال انجام شد. 

روبرت لواندوفسکی

مهاجم بایرن مونیخ بیست و دوم سپتامبر سال ۲۰۱۵ رکورد فوق العاده ای به ثبت رساند و توانست به عنوان بازیکن ذخیره تنها در مدت ۹ دقیقه پنج گل برابر ولفسبورگ به ثمر برساند‌.

روبرت لواندوفسکی

بازیکن لهستانی روی وضعیت جسمانی اش خیلی حساس و مراقب بدنش است. حتی می داند که بهترین حالت برای داشتن خواب بهتر چیست. او از خود مراقبت می کند و تمام نکاتی که به بهتر شدن عملکردش در زمین کمک می کند را کنترل می کند. او این کار را انجام می دهد تا مانع از آسیب دیدگی های احتمالی در زمین مسابقه شود. 

روبرت لواندوفسکی

لوا بهترین گلزن تیم ملی لهستان است. 

روبرت لواندوفسکی

او در کتاب بیوگرافی اش با نام "داستان واقعی من" اظهار کرد که علاقه شدیدی به مسابقات اتومبیلرانی دارد و در جوانی اش ماشین مادرش را قرض گرفت تا در یک رالی با دوستانش در جنگل های بیرون از ورشو شرکت کند. 

روبرت لواندوفسکی

مهاجم بایرن با آنا استاخورسکا ازدواج کرده است که ورزشکار حرفه ای در رشته کاراته و دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۰۹ است. آن ها دو فرزند دختر به نام های کلارا و لائورا دارند.

روبرت لواندوفسکی

لواندوفسکی تاکنون افتخارات گروهی و فردی زیادی را به دست آورده است از جمله جایزه The Best فیفا، بهترین بازیکن سال از نگاه فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال و کفش طلای ۲۰۲۱. با این حال فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۰ برجسته ترینشان است که تا آن سال موفق به کسبش نشده بود. 

دیدگاه تان را بنویسید