در گفت‌وگو با جی پلاس مطرح شد

حربه اسکوچیچ برای فاش نشدن ترکیب اصلی تیم ملی برای جدال با بحرین

بازیکن سابق فوتبال دریافت گل از هنگ کنگ را زنگ خطر برای تیم ملی فوتبال می داند.

لینک کوتاه کپی شد

فرشید طالبی بازیکن سابق فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره پیروزی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی هنگ کنگ در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی تمرینی و دوستانه قوی برای تیم ملی نبود اما خدا را شکر که این بازی را پیروز شدیم. ما نیاز به برد در این بازی داشتیم که به آن دست یافتیم.

او در ادامه گفت: احساس می کنم کادر فنی در این بازی ها بیشتر به دنبال  شناخت بازیکنان تیم ملی است و این باعث می شود که کارمان سخت شود. به نظرم در این بازی ها که حریف 11 نفره دفاع می کند باید راه های مختلف گلزنی را پیدا کرده و به بازی سرعت بدهیم. خدا را شکر که در بازی اول برنده شدیم اما نمی توانیم بگوییم که بازی جذابی را شاهد بودیم. البته این موضوع جالب نیست که از حریفی بدون موقعیت گلزنی یک گل بخوریم و این اتفاق زنگ خطر را به صدا درآورد.

طالبی تصریح کرد: به نظرم در بازی با بحرین همین گلی که از هنگ کنگ خوردیم به ما کمک می کند. ما نباید از تیم ملی هنگ کنگ بدون موقعیت گلزنی گل بخوریم. همچنین در این بازی مشخص بود که ملی پوشان با یکدیگر هماهنگی ندارند و امیدوارم بازی به بازی به هماهنگی دست یابند.  

بازیکن سابق فوتبال درباره بازی با بحرین گفت: شک نکنید از این 11 بازیکن اصلی و 5 تعویض صورت گرفته در بازی با هنگ کنگ شاهد یک ارنج متفاوت و قوی تر برابر بحرین خواهیم بود. مهدی ترابی خیلی می تواند در شکاندن خطوط دفاعی حریف کمک کند.  به نظرم باید تیم ملی  آگاه تر، باهوش تر و تاکتیکی تر به مصاف  بحرینی که فیزیکی بازی می کند، برود. ما نباید جنگ های فیزیکی را ببازیم و گرفتار ضد حملات حریف شویم.

او در ادامه گفت: اسکوچیچ به خاطر افشا نشدن تاکتیک تیمی اش بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر نگرفت. فکر می کنم اسکوچیچ ارنج اصلی و کارآمد تر را برابر بحرین به کار می گیرد. به هر حال هنر سرمربی این است که بتواند تیم ملی را زودتر به هماهنگی برساند و اعتماد به نفس به بازیکنان بدهد.

طالبی درباره اینکه تیم ملی فوتبال می تواند از گروهش صعود کند،  اظهار کرد: به نظرم اسکوچیچ در بازی اول از ترکیب جدید استفاده کرد اما تیم ملی فوتبال بازی به بازی بهتر و هماهنگ تر می شود. تیم ملی فوتبال  باید جام جهانی برود و بازیکنان خوبی در همه خطوط دارد. تیم ملی فوتبال به لحاظ فردی یک سرو گردن بالاتر از حریفان خود درگروهش است و باید انرژی مثبت به ملی پوشان بدهیم تا 3 بازی بعدی خود را پیروز شوند.  بازیکنان ما می دانند که حضور در جام جهانی چقدر به آینده فوتبالی شان کمک می کند.

دیدگاه تان را بنویسید