جی پلاس

کاریزمای کریم آقا عصای دست اسکوچیچ!

کریم باقری که به صورت موقت در تیم ملی فوتبال ایران حاضر است می تواند سهم مهمی در اجرای نظم و انضباط ملی پوشان داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در پایان بازی های آسیایی ۱۹۹۰ و قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران، وقتی خبرنگاران از علی پروین، سرمربی آن روزهای تیم ملی از سیستم بازی تیم پرسیدند ، با لبخند پاسخ داد: "سیستم علی اصغری"!! همان روزها خود پروین هم می دانست که با سیستم علی اصغری نمی شود به قهرمانی رسید.

به نظر بیشتر از تاکتیک و سیستم بازی، آن چه باعث آن افتخار و قهرمانی‌های پروین با پرسپولیس از مقطعی به بعد شد، بدنسازی، نظم و انضباط سفت و سخت و هنر رهبری او بود که بیشتر مواقع توسط افرادی مثل ناصر ابراهیمی انجام می شد. نظم و انضباطی که برای اداره عده ای جوان پر شور و انرژیِ بیست و چند ساله نیاز است تا این انرژی در راستای نیل به هدف به کار گرفته شود.

نظم و انضباط و رهبری که نبودش در بازی های مقدماتی ۲۰۰۲ در بازی با بحرین کار دست بلاژویچ دوست داشتنی داد و آن تیم خاطره ساز را از صعود به جام جهانی محروم کرد.

جلوه دیگری از نبود اقتدار و نظم در کادر فنی و رهبری تیم ملی، لگدی بود که علی کریمی در جام جهانی ۲۰۰۶ به هنگام تعویض توسط ایوانکوویچ به ساک پزشکی کنار زمین نواخت؛ دوره ای که به گفته بسیاری باند و باند بازی کل تیم را فراگرفته و عده ای آن لگد را پایان کار برانکو با تیم ملی می‌دانستند.

 دوره کاری کارلوس کی روش هم مملو از توجه به ریزه کاری ها، برنامه ریزی ها و استقرار نظم و مبارزه با بازیکن سالاری و بی نظمی و باند بازی های معمول فوتبال ایرانی بود اما لحظه ای غفلت او از امر رهبری و غلیان احساسات بازیکنان بود که فاجعه بازی با ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹  را رقم زد.

حالا اما صحبت از کریم باقری است.

بازیکن‌ محجوب و کم حرف سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران. بازیکنی که حالا مرد پخته روی نیمکت این روزهای پرسپولیس است که نقش رهبری و ایجاد نظم و انصباط در ساختار تیم را برعهده دارد.

 کریم باقری که اگه روز دربی هنگام درگیری و تنش سراسیمه خود را به میدان نمی رساند شاید تعداد محرومان و جریمه شده های دربی خیلی بیشتر از این بود و شاید حتی کار به جاهای باریک دیگری هم می کشید.

کریم باقری با آن میمیک صورت  جدی و محکم  شخصیت کم حرفی که کاریزمای ذاتی اش را چون هاله از  ابهام و ایهام در برگرفته و راز آلود کرده است شاید قرار است عصای دست سرمربی تیم‌ملی برای گذر این روزهای سخت باشد.

حالا انگار در مقدماتی جام جهانی و حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم فوتبال ایران توجه خاصی به موضوع انضباط و نظم تیمی شده و قرار است با اضافه شدن  کریم باقری، بازیکن مقتدر سالهای پیش تیم ملی و سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس به کادر تیم ملی فوتبال، خلا این عامل مهم در تیم ملی پر شده و نظم و انضباط فردی و تیمی با کمک اتوریته ذاتی آقا کریم به تیم ملی تزریق شود.

دیدگاه تان را بنویسید