کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

محمود افشار دوست: بازی ایران و ژاپن هیجان نداشت/ نباید با یک مسابقه در مورد عملکرد آلکنو صحبت کنیم

کارشناس والیبال ایران اعتقاد دارد دیدار مقابل ژاپن فاقد شور و هیجان یک بازی والیبال بود اما هم چنان باید به آلکنو و بازیکنانش زمان داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمود افشار دوست در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در نخستین دیدار خود از رقابت‌های لیگ ملت‌ها اظهار کرد: متاسفانه نتیجه را واگذار کردیم و از نظر من هم ما و هم ژاپن بازی خوبی ارائه ندادند و مسابقه فاقد آن شور و هیجان یک بازی والیبال بود.  صحنه‌های زیبا مشاهده نشد، اشتباهات بخصوص در تیم ایران خیلی زیاد بود و درنهایت منجر به شکست ایران شد. این باخت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله اینکه اولین بازی بود و بالاخره ترکیب تیم تازه درکنار هم قرار گرفتند، سعید معروف حضور نداشت و چند بازیکن جوان در ترکیب قرار گرفته‌اند و در کل شرایط خوبی نداشتیم؛ تمام این‌ها می‌توانست قابل پیش بینی باشد اما در هر حال بچه‌ها زحمت خودشان را کشیدند.

او با اشاره به عملکرد آلکنو در نخستین دیدار تصریح کرد: آلکنو مربی باتجربه و بزرگی است بنابراین نمی‌توانیم با گذشت یک بازی در مورد عملکرد کسی صحبت کنیم که در دنیا صاحب عنوان است پس باید اجازه بدهیم زمان بگذرد. آلکنو مدت کوتاهی است که با تیم تمرین می‌کند و این تمرین شاید هنوز منجر به شناخت کامل نسبت به بازیکنان نشده باشد؛ ما حتی بازی تدارکاتی هم نداشتیم تا او بتواند تاکتیک‌هایی که در ذهن دارد را با تیم تمرین کند و تمام این مسائل دست به دست هم می‌دهد اما هنوز زمان داریم که آلکنو بازیکنان را بیشتر بشناسد. ست سوم بازی تغییراتی  ایجاد شد که بازی بهتری را شاهد بودیم و این قطعا نشان می‌دهد که باید منتظر باشیم تا بازی به بازی شرایطمان بهتر شود.

او در ادامه افزود: ما تیم خوب و بازیکنان خوبی داریم و تمام این بازیکنان سال‌های سال خودشان را به والیبال ایران اثبات کرده‌اند؛ فدراسیون هم تا جایی که می‌توانست اردو را در وضعیت خوبی برگزار کرد تا تیم با آرامش به تمریناتش را ادامه بدهد بنابراین وقتی تمام این ابزارها را به همراه یک مربی صاحب نام در اختیار داریم باید اجازه دهیم آرام آرام اوضاع بهتر شود. یک نکته را نباید فراموش کنیم که اوج کار ما المپیک است پس این مسابقات شاید به نوعی کمک کننده و تدارکاتی باشد تا تیم ملی به اوج آمادگی خود برای حضور در المپیک برسد و فکر می‌کنم باید تحملمان را بالا ببریم.

افشار دوست در پایان صحبت‌های خود  در مورد دیدار مقابل روسیه در دومین رقابت گفت: روسیه والیبال قدرتی دارد ضمن اینکه از سرعت هم غافل نیست و مربی بسیار با انگیزه‌ای هم این تیم را هدایت می‌کند؛ فکر می‌کنم بازی قشنگی را شاهد باشیم.  آلکنو با زیر و بم بازیکنان روسیه و نقاط ضعف و قوتشان کاملا آشنا است بنابراین اطلاعات و آنالیز خوبی را می‌تواند به بازیکنان ما انتقال بدهد. در هر حال فکر می‌کنم بازی خوبی ببینیم به شرطی که بچه‌ها در اوج سلامتی و انگیزه باشند چون این مهم است انگیزه‌ای را که خود آلکنو برای بازی با روسیه دارد ملی پوشانمان هم داشته باشند. تیم ما توانایی انفرادی بالایی دارد و ما باید کار تیمی را تقویت کنیم اما در این مدت کوتاه آلکنو نمی‌تواند تغییر خیلی زیادی در کار تیمی ایجاد کند پس باید صبر کنیم و ببینیم تا چه اندازه این تغیرات ایجاد خواهد شد و آن زمان می‌توانیم امیدوار باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید