جی پلاس

10 فاتح لیگ قهرمانان اروپا که باور نمی کنید! +عکس

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تیم هایی جام را بالای سر بردند که کمتر کسی قهرمانی هایشان را به یاد دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فینال لیگ قهرمان اروپا شنبه شب بین منچسترسیتی و چلسی برگزار می شود و یکی از دو تیم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. به نوشته آس، در تاریخ این رقابت ها برخی از تیم ها فاتح این جام شدند که شاید کمتر کسی به یاد بیاورد آن ها عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

در ادامه به این ۱۰ تیم اشاره می شود. 

سلتیک (۱۹۶۷) 

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

سی‌ام می ۱۹۶۷ سلتیک در فینال برابر اینتر قرار گرفت. این بازی با حضور ۵۶ هزار تماشاگر در ورزشگاه ناسیونال لیسبون برگزار شد. تیم اسکاتلندی با گل های گمل و چالمرس ۲ بر یک حریف ایتالیایی اش را شکست داد. تک گل اینتر را ماتزولا به ثمر رساند. 

فاینورد (۱۹۷۰)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

فینال جام قهرمانان اروپا سال ۱۹۷۰ در روز ششم می بین دو تیم فاینورد و سلتیک در ورزشگاه جوزپه مئاتسا برگزار شد. تیم هلندی، سلتیک را با نتیجه ۲ بر یک برابر ۵۰ هزار تماشاگر شکست داد‌. رینوس و کیندوال برای فاینورد گلزنی کردند و تک گل گمل برای سلتیک کافی نبود. 

ناتینگهام فارست (۱۹۷۹)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

ناتینگهام فارست و مالمو سی‌ام می ۱۹۷۹ فینال جام قهرمانان اروپا را در ورزشگاه المپیک مونیخ در حضور ۵۷ هزار تماشاگر برگزار کردند. انگلیسی ها با تک گل تروور فرانسیس پیروز شدند.

ناتینگهام فارست (۱۹۸۰)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

تیم انگلیسی توانست قهرمانی اش را یک سال بعد دوباره تکرار کند. این بار حریفش هامبورگ بود. دو تیم در حضور ۵۱ هزار تماشاگر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند و دوباره ناتینگهام با یک گل فینال را به نفع خود به پایان رساند. جان رابرتسون برای تیمش گلزنی کرد.

استون ویلا (۱۹۸۲)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

بیست و پنجم می ۱۹۸۲ استون ویلا در ورزشگاه فینورد روتردام برابر بایرن مونیخ قرار گرفت و در حضور ۳۹ هزار و ۷۷۶ تماشاگر با گل پتر وایت حریف آلمانی اش را شکست داد.

هامبورگ (۱۹۸۳)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

هامبورگ و یوونتوس بیست و پنجم می ۱۹۸۳ در ورزشگاه المپیک آتن به مصاف هم رفتند. ۷۵ هزار تماشاگر شاهد پیروزی یک بر صفر تیم آلمانی بودند. فلیکس مگات گل قهرمانی را به ثمر رساند. 

استوا بخارست (۱۹۸۶)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا، هفتم می ۱۹۸۶ در ورزشگاه سانچس پیسخوان برابر استوا بخارست قرار گرفت و مقابل حریف رومانیایی اش در ضربات پنالتی شکست خورد. دیدار دو تیم که در حضور ۷۰ هزار تماشاگر برگزار شد با تساوی بدون گل به پایان رسید و استوا در ضربات پنالتی ۲ بر صفر پیروز شد. 

 آیندهوون (۱۹۸۸)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

بیست و پنجم می ۱۹۸۸ آیندهوون در ورزشگاه آره‌نا مرسدس بنز در حضور ۷۰ هزار تماشاگر به مصاف بنفیکا رفت. تیم هلندی پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی ۶ بر ۵ پیروز شد.

ستاره سرخ (۱۹۹۱)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

فینال ۱۹۹۱ در روز بیست و نهم می بین دو تیم ستاره سرخ و مارسی در ورزشگاه سن نیکلا برگزار شد. تیم صربستانی در حضور ۵۶ هزار تماشاگر توانست حریف فرانسوی اش را در ضربات پنالتی ۵ بر ۳ شکست دهد. دیدار دو تیم در زمان قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. 

مارسی (۱۹۹۳) 

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

مارسی تنها دو سال بعد فرصت حضور دوباره در فینال لیگ قهرمانان را پیدا کرد و این بار در ورزشگاه المپیک مونیخ برابر میلان قرار گرفت. تیم فرانسوی به لطف گل باسیله بولی یک بر صفر پیروز شد. ۶۴ هزار تماشاگر شاهد قهرمانی مارسی بودند. 

دورتموند (۱۹۹۷)

تیم های قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

بیست و هشتم می ۱۹۹۷ دورتموند به مصاف یوونتوس رفت که این دیدار در ورزشگاه المپیک مونیخ در حضور ۵۹ هزار نفر برگزار شد. تیم آلمانی ۳ بر یک بانوی پیر را شکست داد. گل های دورتموند را کارل هاینتس ریدله (۲ گل) و لارس ریکن به ثمر رساندند. تک گل یوونتوس را الساندرو دل پیرو وارد دروازه زردپوشان کرد.

دیدگاه تان را بنویسید