جی پلاس

تمام آمار دربی 95| یحیی بالاخره برد؛ طلسم استقلال 1170 روزه شد!

تیم فوتبال استقلال بیش از هزار روز است که در دربی پیروز نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس با تک گل عیسی آل کثیر مقابل استقلال به برتری رسید و به صدر جدول رفت.

آمار این مسابقه را در ادامه می خوانید:

پرسپولیس با برتری 1-0 مقابل استقلال در دربی حساس پایتخت، توانست به صدر جدول لیگ برتر بازگردد و اختلاف با رقیب سنتی خود را در جدول به 11 امتیاز برساند. این اولین برد یحیی گل‌ محمدی در تاریخ دربی پایتخت به عنوان سرمربی بود. پرسپولیس با برد در دربی 95 به بیست و پنجمین برد خود در تاریخ دربی رسید و در یک قدمی استقلال از نظر تعداد برد در تاریخ دربی قرار گرفت. البته در بازی‌های رسمی برگزار شده پرسپولیس موفق به کسب 25 برد و استقلال موفق به کسب 23 برد شده است و سرخپوشان پایتخت در بازی‌های رسمی تاریخ دربی نسبت به رقیب سنتی خود عملکرد بهتری داشته‌اند. در تاریخ دربی‌های لیگ برتری دربی 95 پایتخت، چهلمین دربی لیگ برتری بود که پرسپولیس توانست یازدهمین برد خود در دربی‌های لیگ برتری را بدست آورد و از این نظر نیز در تاریخ دربی عملکرد بهتری نسبت به استقلال به ثبت رسانده باشد. همچینین از 13 بهمن 1390 و دربی 75 که پرسپولیس با هت تریک ایمون زاید موفق به شکست استقلال شد، در 21 بازی برگزار شده پرسپولیس 9 برد و استقلال 2 برد کسب کرده‌اند و 9 بازی نیز با نتیجه‌ی تساوی به پایان رسیده است. پرسپولیسی‌ها در 8 دربی اخیر نیز شکست‌ناپذیر بوده‌اند و در 8 بازی موفق به کسب 4 برد و 4 تساوی شده‌اند.

 

تنها شوت در چارچوب مغانلو، گل دربی را ساخت. مغانلو متحمل چهار خطا شد و بیشترین شوت در چارچوب بازی را زد تا نمره ۷.۵۴ را از دریافت کند.

شوت در چارچوب دو تیم برابر بود، استقلال یک شوت بیشتر زد اما امیدگل پرسپولیس بالاتر بود.

 وحید امیری با دو دریبل موفق، یک پاس‌کلیدی، سه توپ‌گیری و سه قطع پاس، بالاترین نمره (۷.۶۲) زمین را کسب کرد.

دربی فقط یک گل داشت و این یک گل از آن پرسپولیس و عیسی آل‌کثیر بود. او به این ترتیب پنجاه و هفتمین گلزن پرسپولیسی دربی  و صد و هفتمین گلزن خود دربی شد.

تیم فوتبال استقلال 1170 روز است که در لیگ برتر خلیج فارس پرسپولیس را شکست نداده است. آخرین بازی که استقلال در لیگ برتر به پیروزی رسید به تاریخ 10 اسفند 1396 برمی گردد که آبی پوشان با سرمربیگری شفر موفق به شکست پرسپولیس شد. پس از آن تاریخ تا به امروز آبی پوشان پایتخت موفق به شکست پرسپولیس در جریان بازی در دربی ها نشده اند تا رکورد شکست ناپذیری تیم پرسپولیس در دربی حیثیتی به 3 سال و دو ماه و 14 روز برسد.

با این نتیجه یحیی گل محمدی موفق شد اولین برد خود به عنوان سرمربی در تاریخ دربی را به دست آورد. 

این مربی در هر چهار مسابقه قبلی که به عنوان سرمربی روی نیمکت سرخ پوشان نشسته به تساوی رضایت داده بود. تساوی بدون گل در دربی 77 و سه تساوی 2 بر 2 در سه بازی متوالی یعنی دربی 92، 93 و 94 ماحصل عملکرد سرمربی فعلی پرسپولیس تا قبل از دربی امروز بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید