گزارش جی پلاس از لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱

پایان انتظار برای تماشای رقص توپ؛ رونمایی از تیم آلکنو در جدال مقابل ژاپن + برنامه بازی‌های ایران

جهان والیبال پس از وقفه طولانی مدت به دلیل کرونا بار دیگر شاهد رقص توپ بر فراز تور 244 سانتی متری در لیگ ملت ها خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ لیگ ملت های والیبال از روز جمعه در ایتالیا آغاز خواهد شد و 16 تیم برتر جهان شانس خود را برای قهرمانی می آزمایند. ایران، آمریکا، برزیل، آرژانتین، هلند، صربستان، کانادا، لهستان، ژاپن، ایتالیا، اسلوونی، فرانسه، استرالیا، روسیه، بلغارستان و آلمان، 16 تیم این مرحله از رقابتها هستند که به شکل دوره ای با هم رقابت خواهند کرد. از این 16 تیم، دوازده تیم هسته مرکزی رقابت ها را تشکیل می دهند و 4 تیم استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی تیم های چلنجرز هستند.

برخلاف سال های گذشته که این رقابت ها در چند کشور برگزار می شود، شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس کرونا باعث شده که  امسال رقابت ها به شکل متمرکز در ایتالیا برگزار شود. هر تیم 15 بازی دارد که طی 5 هفته انجام می شود. در پایان چهار تیم برتر مرحله نیمه نهایی و سپس فینال را برگزار خواهند کرد.

قاره آسیا در این رقابت ها سه نماینده به نام های ایران، چین و ژاپن داشت، اما چینی ها با انصراف رسمی به FIVB اعلام کردند که به دلیل محدودیت های پروازی و مشکلات مالی قادر به حضور در رقابت ها نیستند و فدراسیون جهانی نیز ضمن موافقت با انصراف چین، هلند را جایگزین این تیم کرد.

ملی پوشان والیبال ایران در هفته اول با تیم های ژاپن، روسیه و هلند روبرو می شوند. در هفته دوم کانادا، بلغارستان و ایتالیا را پیش رو خواهند داشت. در هفته سوم با آمریکا، صربستان و آلمان پیکار می کنند. در هفته ماقبل پایانی با استرالیا، برزیل و اسلوونی دیدار می کنند و سرانجام در هفته پایانی که به نوعی سخت ترین و حساس ترین هم به شمار می رود با تیم های مدعی فرانسه، لهستان و آرژانتین بازی خواهند کرد.

کلیه تیم ها پس از ورود به ایتالیا در هتل قرنطینه شدند. علاوه بر این تمهیدات خاصی هم در حین برگزاری رقابت ها پیش بینی شده است. بر خلاف قوانین رایج زمین ها در پایان ست تعویض نمی شود. همچنین خبری از مراسم دست دادن در شروع و پایان بازی زیر تور نخواهد بود. حتی از خط نگهدار هم استفاده نمی شود و سیستم های ویدیویی به جای پرچم زن های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

آلکنو از میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی و امیرحسین اسفندیار در دیدار برابر ژاپن استفاده خواهد کرد. البته فدراسیون جهانی به تیمها اجازه داده تا لیست 25 نفره ای داشته باشند که اگر در حین رقابت ها تست کرونای بازیکنی مثبت اعلام شد، مشکلی پیش نیاید.

برنامه بازی های ایران (برای مشاهده برنامه کامل رقابت های اینجا کلیک کنید)

 ایران- ژاپن جمعه 7 خرداد ساعت 15:30

 ایران-روسیه شنبه 8 خرداد ساعت 14:30

 ایران- هلند یکشنبه 9 خرداد ساعت 14:30

ایران-کانادا پنج شنبه 13 خرداد ساعت 14:30

ایران- ایتالیا جمعه 14 خرداد ساعت 19

ایران - بلغارستان شنبه 15 خرداد ساعت 22

ایران - آمریکا  چهارشنبه 19 حرداد ساعت 20:30

ایران-صربستان پنج شنبه 20 خرداد ساعت 12:30

ایران- آلمان جمعه 21 خرداد ساعت 12:30

ایران- استرالیا سه شنبه 25 خرداد ساعت 14:30

ایران - برزیل چهارشنبه 26 خرداد ساعت 23:30

ایران-اسلوونی پنج شنبه 27 خرداد ساعت 18:30

ایران- فرانسه دوشنبه 31 خرداد ساعت 15:30

ایران- لهستان سه شنبه یک تیر ساعت 17:30

ایران - آرژانیتن چهارشنبه 2 تیر ساعت 18:30

دیدگاه تان را بنویسید