پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

فرشید طالبی: امیدوارم بازی سپاهان و پرسپولیس دچار حواشی نشود/ سیستم دفاعی استقلال و ذوب آهن نفوذپذیر است

بازیکن سابق فوتبال درباره بازی سرخابی ها برابر حریفان اصفهانی خود توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

فرشید طالبی بازیکن سابق فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره ارزیابی اش از بازی سپاهان و پرسپولیس اظهار کرد: حساسیت این بازی خیلی بالا است. البته اتفاق خوب این است که هر 2 تیم در اوج هستند و به طور حتم بازی بار فنی فوق العاده ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: تیم پرسپولیس در آسیا عملکرد فوق العاده‌ای داشت و در طرف مقابل سپاهان نیز براساس تاکتیک خوب نویدکیا فوتبال رو به جلو ارائه می دهد. امیدوارم احساسات و حواشی در این بازی غلبه نکنند چرا که احتیاط و ترس باعث کاسته شدن از زیبایی مسابقه خواهد شد.

طالبی درباره اینکه بازی پرسپولیس و سپاهان تکلیف قهرمانی را مشخص می کند، گفت: به طور حتم یکی از جذاب‌ترین بازی های لیگ برتر فوتبال را شاهد خواهیم بود و کادر فنی 2 تیم می دانند که این بازی 6 امتیازی است. علاوه بر این، جایگاه 2 تیم در جدول رده بندی به حساسیت بازی می افزاید و آنها در لحظه آخر سرنوشت قهرمانی را رقم می زنند. همچنین یحیی گل محمدی و محرم نویدکیا طعم قهرمانی را چشیده اند و به خوبی می دانند که امتیاز این بازی را نباید از دست بدهند.

بازیکن سابق فوتبال درباره برگ برنده این بازی اظهار کرد: حربه تاکتیکی گل محمدی و نویدکیا در این بازی مهم است. البته هر 2 تیم ابزارهای لازم برای اجرای تاکتیک را دارند و از بازیکنان آماده ای برخورددار هستند. سجاد شهباززاده با تفکر نویدکیا احیا شده است. در آن طرف، تیم پرسپولیس هم مهاجمان خوبی دارد که تقابل شهباززاده با مغانلو جذابیت این بازی را 2 چندان می کند. به هر حال در فوتبال ایران خیلی مهم است که کدام تیم و بازیکن روزشان است  و هیچ کس نمی داند چه اتفاقی رخ می دهد.

وی درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان بیان کرد: تیم سپاهان میزبان این بازی است و این تیم شناخت خوبی از شرایط زمین خودش دارد و این موضوع به نفع طلایی پوشان خواهد بود.

طالبی درباره بازی استقلال و ذوب آهن گفت: تیم ذوب آهن در شرایط بدی قرار داشت اما با حضور مجتبی حسینی وضعیت این تیم بهتر شده و تفکرات حسینی در ذهن بازیکنان نشسته است.  همچنین همه بازی ها برای ذوب آهن حکم فینال دارد چون فاصله این تیم با پایین جدول کم است و نتیجه این بازی جایگاه تیم اصفهانی را تغییر می دهد.

وی خاطر نشان کرد: تیم استقلال هم در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کرده است و با روحیه بالا به مصاف ذوب آهن می رود. البته هر 2 تیم قابلیت گل خوردن در این بازی را دارند چون سیستم دفاعی شان نفوذ پذیر است. تیمی برنده این بازی می شود که از نقاط ضعف رقیب خود نهایت استفاده را کند. استقلال شرایط آرمانی دارد و وضعیت  ذوب آهن هم بهتر شده است. به هر حال  بازی خوبی را شاهد خواهیم بود در صورتی که این بازی اسیر حواشی نشود.

بازیکن سابق تیم های ذوب آهن و سپاهان گفت: تیم استقلال برای اینکه در کورس رقابت با مدعیان قهرمانی باشد باید 3 امتیاز بازی با ذوب آهن را بگیرد و منتظر لغزش تیم های مقابل باشد. علاوه براین، اگر روز خط حمله استقلال باشد در آن صورت مهاجمان  این تیم می توانند دردسر ساز شوند و هر خط دفاعی را بشکنند و گل بزنند.

او در پایان گفت: تیم های ما ضعف دفاعی دارند و سپاهان هم چند هفته ابتدایی خیلی راحت گل می خورد اما بعد از آن ساختار دفاعی اش بهتر شد و گل های کمی دریافت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید