گزارش جی پلاس

رستگاری آبی ها در گروه مرگ؛ سفید و سیاه شاگردان مجیدی در ACL

آبی پوشان پایتخت با صدرنشینی در یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان آسیا از مرحله گروهی این رقابت ها سربلند خارج شدند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ قرعه نه چندان مطلوب استقلال در مرحله گروهی می توانست تداعی کننده خاطرات ناخوشایند سال های اخیر در رقابت های آسیایی باشد، اما مجیدی یارانش را با فرمی مطلوب روانه میدان کرد تا علاوه بر زدن مهر صدرنشینی به کارنامه آبی ها، دهن کجی هم به مسئولان AFC که این تیم را در سید سه قرار داده بودند کرده باشد. استقلال در مرحله گروهی به دلیل قرارداشتن در سید سه با تیم های نامداری مانند الدحیل و الاهلی روبرو شد اما بالاتر از این دو تیم با 11 امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد.

لیگ قهرمانان آسیا استقلال الشرطه عراق محمد حسین مرادمند

کسب 11 امتیاز از شش بازی، زدن 14 گل و دریافت 8 گل آمار روی کاغذ استقلالی هاست که در چند زمینه جای نقد و بررسی دارد. ارائه بازی های هجومی و زدن میانگین 2.5 گل در هر بازی از نکات بسیار مثبت آبی هاست. درخشش قاِدی جوان و غیرقابل مهار در خط حمله نویدبخش روزهای خوب استقلال در مرحله حذفی است. بازی قابل قبول مهدی پور در میانه میدان نیز خیال مجیدی را از استحکام کمربند میانی اش راحت کرده است. در خط دفاع غلامی از روزهای بدش فاصله گرفته و در یک کلام استقلال تیم‌تر شده است.

نقطه ضعف اصلی و بارز استقلال راحت گل خوردن است. دفاع تیمی استقلال شکننده به نظر می رسد و گل های زیادی دریافت می کند. اولونگا به لطف خط دفاع ضعیف استقلال جزو برترین گلزن های مرحله گروهی شد چرا که فقط 5 بار به این تیم گل زد و از آن جایی که این اتفاق در دو بازی رخ داد مشخص است که حتی پس از پی بردن به خطر بالقوه این بازیکن، در بازی دوم هم برنامه ای برای مهارش وجود نداشته است.

لیگ قهرمانان آسیا استقلال الاهلی عربستان سیاوش یزدانی عمر السومه

شیخ دیاباته و پنالتی های خاصش یکی از مسائل مورد انتقاد است. شیخ مدتها بود پنالتی هایش را به گل تبدیل می کرد، اما ضربات او زاویه و شدت لازم را نداشت و مشخص بود در اولین باری که دروازه بان فریب نخورد پنالتی اش به راحتی مهار می شود. اتفاقی که در بازی با الشرطه رخ داد. غیر از ماجرای پنالتی، مصدومیت های پیاپی هم باعث شد دیاباته بازیکن فصل قبل نباشد. با این وضعیت شاید زوج مطهری - قایدی از این پس بیشتر به کار گرفته شود.

تحلیل بازی منطقی از نقاط مثبت تیم مربیگری استقلال بود. آنها به خوبی می دانستند که در این گروه سخت باید با منطق امتیاز بگیرند. استقلال هر شش امتیاز ممکن را از تیم سید چهارم گروه گرفت یعنی بیشتر از نیمی از امتیازات. کاری که تیمی مانند الدحیل نتوانست انجام دهد و آبی ها با وجود شکست برابر این تیم قطری بالاتر از آنها به عنوان صدرنشین صعود کردند. اتفاقی که بخشی از آن را باید مدیون پیروزی عجیب الشرطه برابر الدحیل باشند.

لیگ قهرمانان آسیا استقلال الدحیل قطر

و نکته پایانی سبک خطرناکی است که مجیدی پس از پیش افتادن از حریفان انتخاب می کند؛ روی آوردن به دفاع و دادن توپ به حریف. اتفاقی که در بازی پایانی مقابل الشرطه هم رخ داد و هواداران را تا دقیقه پایانی نگران نگه داشت. تیمی که با اتکا به بازیکنان پا به توپ قابلیت حفظ توپ و بالا بازی کردن دارد، نباید پس از یک گل برتری عقب نشینی کند. کما این که این اتفاق در برابر الدحیل هم کار دست آبی ها داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید