کیوان ریاعی در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش بسکتبال شهرداری گرگان در انتظار بازی با آمریکا و فرانسه؛ ریاعی: این یک فرصت بزرگ است!

ملی پوش تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: سال گذشته می‌گفتند به خاطر حضور هواداران بردهای درخشان داریم اما امسال ثابت کردیم بدون حضور تماشاگران هم کارمان را انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

کیوان ریاعی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: لیگ امسال کاملا با فصل‌های قبل فرق داشت. معمولا بازیکنان ملی بیشتر سال‌ها در اردوهای اول فصل شرکت نمی‌کردند اما امسال به خاطر کرونا تمام بازیکنان از همان اول در اختیار باشگاه‌ها بودند و همین شرایط باعث شد ما دو ماه تمرین بدنسازی سنگین پشت سر بگذاریم و بعد از مدت‌ها بی تمرینی وارد بازی شویم البته اولش سخت بود بخصوص برای من که تازه از آسیب دیدگی برگشته بودم.

او افزود: خداراشکر بچه‌ها از نظر بدنی خیلی آماده بودند و زمان کافی در اختیار مربی بود تا آن چیزی که مدنظرش است را روی تیم پیاده کند. به نظرم خیلی روند خوبی داشتیم و اکثر بازی‌ها را راحت بردیم. در کل به نظرم فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و خوشحالم که این حجم از تمرینات و فشاری که به ما وارد شد به ثمر نشست چون واقعا با هیچ نتیجه‌ای جز قهرمانی جواب داده نمی‌شد. بازیکنان در نهایت آرامش بودند و بابت این موضوع باید از هیات مدیره، مدیر عامل باشگاه  و همچنین کادر فنی تشکر کنم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع ویروس کرونا نحوه برگزاری مسابقات و اقدامات انجام شده راضی کننده بود یا نه گفت: به نظرم با ظرفیت و امکاناتی که در ایران وجود دارد باید در این باره صحبت کنیم. احساس می‌کنم با توجه به امکانات  فدراسیون بیشترین چیزی که در توان داشت را برای برگزاری مسابقات انجام داد.

ریاعی با اشاره به اتفاقات آخرین بازی فینال تصریح کرد: در دیدار آخر شرایط فرق داشت و بعد از  نیمه اول نسبتا خوب، بازی داشت از دستمان می‌رفت و گاهی بدون تمرکز بازی کردیم؛  شاید اگر بالا رفتن تعداد خطا بازیکنان مهرام نبود مشکلاتمان خیلی بیشتر می‌شد. بالاخره میانگین سنی بازیکنان مهرام بیشتر است و خسته می‌شدند اما بازی فینال اصلا روند خوبی نداشت و نیمه دوم همان طور که گفتم افزایش خطای بازیکنان حریف بود که کمک کرد. فکر می‌کنم زمانی که صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی پنج خطا شدند و از بازی بیرون رفتند احساسم این بود که بازی باید خیلی راحت تر شود اما به هر دلیلی نشد و شوت ثانیه آخر پری پتی که زیاد هم راجع به آن صحبت شده روند بازی را تغییر داد.

بازیکن تیم شهرداری گرگان با اشاره به حضور نداشتن هواداران تصریح کرد: من یادم است سال گذشته که بازی‌های خوبی انجام می‌دادیم یا پیروزی خوبی داشتیم همیشه این حرف پشت تیم ما بود که به خاطر حضور تماشاگران می‌برند و اگر  هواداران نباشند این بردهای درخشان را نداشتند. امسال تجربه‌ای بود که ما ثابت کنیم علی رغم اینکه تماشاگر نداریم می‌توان نشان دهیم که بدون حضور تماشاگر هم کارمان را انجام دهیم و خدا را شکر موفق شدیم.

کیوان ریاعی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک بودن المپیک تلاش تمام بازیکنان این بود که با عملکرد خود شانس حضور این رقابت را پیدا کنند گفت: اگر راجع به عملکرد خودم بخواهم صحبت کنم باید بگویم که  وقتی به گذشته‌ام در این فصل نگاه می‌کنم از خودم راضی هستم و پیش وجدان خودم راحتم که بیشترین تلاشی که می‌توانستم را انجام دادم و واقعا جنگیدم.  نمی‌دانم نظر بقیه چیست اما احساس خودم این است که نسبت به قبل از آسیب‌دیدگی هم بهتر بازی کردم؛ چه از نظر بدنی و چه بسکتبالی آماده‌تر بودم و فکر می‌کنم عملکردم به گونه‌ای بود که از خودم راضی باشم. همیشه تلاشم این است که بهتر شوم و کادر فنی خیلی کمک کرد که به چالش کشیده شوم و این چیزی است که باعث پیشرفت می‌شود.

او درپایان صحبت‌های خود در خصوص حضور ایران در المپیک و همگروهی با تیم‌های آمریکا و فرانسه تصریح کرد: ما با بهترین تیم‌های دنیا همگروه شدیم و شاید بتوان گفت همین که خودمان را مقابل چنین تیم‌های محک بزنیم واقعا تجربه بزرگی است. واقعا این اتفاق پیش نمی‌آید که برابر این تیم‌ها بازی تدارکاتی داشته باشیم و این یک فرصت بزرگ است.  همیشه چنین چالش‌هایی است که باعث رشد هر تیم یا فرد می‌شود وگرنه اگر همیشه با تیم‌های هم سطح خودمان بازی کنیم فکر نکنم اتفاق خاصی بیافتد.

دیدگاه تان را بنویسید