جی پلاس

تشریفات 2.5 میلیاردی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

سرخپوشان پایتخت با وجود مسجل شدن صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو بازی رسمی و نه تشریفاتی پیش رو دارند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ کسب 12 امتیاز کامل از 4 بازی به عنوان اولین تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، کار صعود را برای شاگردان یحیی گل محمدی آسان کرده اما این به معنای رها کردن بازی و تشریفاتی انگاشتن دو بازی آینده در گروه نیست.

مساله اول این است که هر چند حضور پرسپولیس در مرحله حذفی قطعی شده، اما هنوز اما و اگرهایی می تواند مانع از صدرنشینی سرخپوشان شود. اگر الوحده هر دو بازی آتی را پیروز و پرسپولیس هر دو بازی را واگذار کند، نماینده ایران به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد و این مساله اصلا خوب نیست. پس پرسپولیس نیاز دارد که هر دو بازی را جدی بگیرد.

اما فارغ از اما و اگرهای صدرنشینی مساله دیگر بحث مالی است. پیروزی در هر مسابقه لیگ قهرمانان در مرحله گروهی 50 هزار دلار پاداش دارد و فرقی نمی کند مقابل چه تیمی و چه جایگاهی باشد. به این ترتیب با توجه به مشکلات مالی تیم های ایرانی و نرخ تبدیل ارز، این مبلغ رقمی نیست که سرخپوشان با شکم سیری بخواهند قیدش را بزنند. پیروزی در دو بازی آتی 100 هزار دلار به پاداش این تیم اضافه می کند که رقمی حدود 2.5 میلیارد تومان می شود.

و نکته دیگر این که پرسپولیس با وجود عملکرد خوب فنی، مشکلاتی از نظر هماهنگی دارد. چرا که آل کثیر پس از شش ماه محرومیت مدت کمی است که به تیم اضافه شده است. مغانلو از نیم فصل در اردوی پرسپولیس است و ترابی هم زمان زیادی نیست که از قطر برگشته است. پس گل محمدی نباید و نمی تواند در این دیدار از بازیکنان اصلی اش استفاده نکند چرا که برای هماهنگی بیشتر و تقویت شیمی تیمش نیاز است که یاران کلیدی اش را کنار هم بازی بدهد.

بحث اعتبار و قدرت نمایی مساله دیگری است که باید به پرسپولیسی ها انگیزه مضاعف بدهد. به عبارت دیگر کمبود انگیزه ناشی از صعود هنگام باید با انگیزه های ثانوی مانند صعود مقتدرانه با امتیاز کامل 18 جبران شود. مسلما در شرایطی که پرسپولیس با امتیاز کامل صعود مقتدرانه ای داشته باشد، هراس به دل حریفان آتی اش خواهد انداخت. خصوصا که لقب نایب قهرمان دو دوره این رقابت‌ها نیز پشت نامش قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید