جی پلاس

وقتی حضور روی نیمکت تیم ملی برای مربیان والیبال ایران آرزو نیست

انتخاب دستیاران ایرانی ولادیمیر آلکنو در تیم ملی والیبال حاشیه سازتر از چیزی شده که پیش از این تصورش می رفت و برخی از گزینه ها علاقه ای برای حضور در کادر فنی نشان نداده و انصراف دادند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، جدیدترین حاشیه‌ والیبال ایران به کادر فنی تیم ملی مربوط می‌شود. پس از اینکه فدراسیون والیبال با مربی مطرح روس قرارداد امضا کرد 4 مربی، گزینه حضور در کادر فنی تیم ملی شدند. رحمان محمدی‌راد، پیمان اکبری، سعید رضایی و محمدرضا تندروان مربیانی بودند که قرار بود در تمرینات تیم ملی والیبال شرکت کنند و در نهایت 2 نفر از آنها با تیم ملی راهی المپیک توکیو شوند.

در همان ایتد محمدی‌راد از حضور در کادر فنی تیم ملی انصراف داد. او که پیش از این هدایت تیم نوجوانان را هم نپذیرفته بود در شرایطی راضی به حضور در کادر فنی تیم ملی نشد که سابقه حضور در المپیک ریو را دارد و شاید همین موضوع در تصمیم این مربی نقش داشته است. هر چند شایعاتی مبنی بر اینکه محمدی‌راد با یکی از مربیان کادر فنی تیم ملی اختلاف‌نظرهایی داشته و به همین خاطر انصراف داده مطرح شد.

سعید رضایی هم که در دوران حضور کولاکوویچ در ایران دستیار این مربی بود هم از حضور در کادر فنی تیم ملی انصراف داد. به نظر می‌رسد وی به این دلیل که شانسی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در توکیو را نداشت از حضور در کادر فنی این تیم منصرف شده است.

در حال حاضر محمدرضا تندروان، پیمان اکبری و عظیم جزیده مربیانی هستند که در کادر فنی تیم ملی حضور دارند. البته اکبری به خاطر مثبت شدن تست کرونایش روزهای ابتدایی اردوی تیم ملی را از دست داد. هر چند وی اعلام کرد تست دومش منفی بوده است.

با توجه به انصراف محمدی‌راد و رضایی به نظر می‌رسد تندروان و اکبری به عنوان دستیاران ایرانی آلکنو راهی المپیک خواهند شد. هر چند با توجه به اتفاقات اخیر، امکان انصراف‌های دوباره وجود دارد.

انتظاری که از فدراسیون والیبال می‌رود این است که بتواند این حواشی را مدیریت کند؛ چگونه می‌شود افرادی که با حضور در کادر فنی تیم ملی توانسته‌اند در مربیگری پیشرفت کنند حالا برای حضور در تیم ملی ناز می‌کنند و پاسخ منفی می‌دهند. شاید اشتباه از فدراسیون والیبال است که به برخی از مربیان بیشتر از توانایی‌هایشان بها داده و همین موضوع باعث شده آنها دچار توهم خودبزرگ‌بینی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید