در گفت وگوی احمد جمشیدیان با جی پلاس مطرح شد

سپاهان چگونه مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران شد؟

کارشناس فوتبال درباره عملکرد سپاهان با سرمربیگری محرم نویدکیا در لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

احمد جمشیدیان کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره پیروزی سپاهان برابر سایپا اظهار کرد: تیم سایپا  با وجود اینکه در پایین جدول رده بندی حضور دارد اما جزو تیم هایی است که ساختار دفاعی خوبی دارد و بازیکنان این تیم به خوبی دفاع می کنند و کمتر به حریف خود موقعیت می دهند. از آن طرف، تیم سپاهان بازی را  خوب شروع کرد و زود به گل رسید و خط حمله ضعیف سایپا نتوانست گل خورده را جبران کند و مشکلی برای طلایی پوشان ایجاد کند. 

وی ادامه داد: بازی تحت کنترل سپاهان بود و این تیم می توانست گل دوم و سوم را بزند اما موقعیت ها با بدشانسی مهاجمان از دست رفت. در مجموع تیم سپاهان برد ارزشمندی در خارج از خانه به دست آورد و شرایط خود را در صدر جدول بهتر کرد. 

جمشیدیان درباره تاثیر محرم نویدکیا در موفقیت سپاهان گفت: نویدکیا تاثیر بسیار بالایی در تیم سپاهان دارد. به هر حال هر تیمی موفق می شود که بتواند از عامل درونی و بیرونی به نحو احسن استفاده کند. عوامل درونی سپاهان از مدیریت تا بازیکنان خوب کار می کنند و حضور ساکت باعث شده که شرایط مدیریتی سپاهان بهتر شود. 

وی افزود: همچنین  نتایج خوب سپاهان نشان دهنده عملکرد خوب کادر فنی است  و بازیکنانی همانند شهباززاده در سپاهان احیا شدند و او که در یک فصل 5، 6 گل می زد اما تاکنون 16 گل به ثمر رسانده و آقای گل لیگ برتر فوتبال است. به هر حال مثلث مدیریت، کادر فنی و بازیکنان باعث شده که تیم سپاهان با قدرت به کار خود ادامه بدهد. 

کارشناس فوتبال درباره اینکه سپاهان از زمان حضور نویدکیا بدون حاشیه کار خود را انجام می دهد، گفت: این موضوع دو دلیل اصلی دارد و تجربه بالای ساکت در مدیریت سپاهان باعث شده که حاشیه ها از بین بروند. به هر حال حواشی در سپاهان به خاطر سیاست اشتباه مدیریت سابق بود اما ساکت به خوبی باشگاه سپاهان را مدیریت می کند و ثمره اش را می بینیم. 

جمشیدیان خاطر نشان کرد: نویدکیا در تیم سپاهان چندین سال حضور داشته به همین علت او اشراف به شرایط این تیم دارد و اگر نویدکیا نتواند حواشی طلایی پوشان را جمع کند به طور حتم هیچ کس نمی تواند این کار را انجام بدهد. همچنین ترکیب خوبی در تیم سپاهان ایجاد شده است. 

او درباره اینکه تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و از این حیث می تواند خستگی کمتری نسبت به استقلال و پرسپولیس داشته باشد، گفت: تیم های پرسپولیس و استقلال حریفان اصلی سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال هستند و حضور این 2 تیم در لیگ قهرمانان آسیا  باعث می شود که آنها در شرایط مسابقه قرار بگیرند اما تیم سپاهان  فاصله 15 الی 20 روزه تا برگزاری بازی  رسمی دارد و این موضوع باعث می شود که از شرایط بازی خارج شود و این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. البته ممکن است خستگی و مصدومیت برای دو حریف سپاهان پیش آید و این موضوع به نفع طلایی پوشان است. 

کارشناس فوتبال تصریح کرد: تیم پرسپولیس شرایط خوبی دارد و این تیم از کیفیت خوبی برخوردار است و به طور حتم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در آسیا  خواهد بود و بازی های لیگ هم رها نمی کند. به نظرم بعد از تعطیلات و در ادامه بازی ها، لیگ جذاب تر خواهد شد. به هر حال فشردگی فوق العاده ای در پایین جدول رده بندی شاهد هستیم و اگر تیم ماشین سازی را کنار بگذاریم، فاصله تیم های پایین جدول همانند ذوب آهن و نساجی با بالانشین ها کم شده است. علاوه بر این، تیم های پرسپولیس، استقلال و سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی هستند و بازی های رو دررو این تیم ها باعث جذابیت در صدر جدول می شود. 

جمشیدیان درباره اینکه تیم سپاهان می تواند قهرمان لیگ برتر فوتبال شود، گفت: من از روز اول پیش بینی کردم که  تیم های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور مدعیان قهرمانی هستند و تیم گل گهر مشخص بود که پتانسیل ماندن در صدر جدول را نداردو حضور این تیم در صدر نیاز به معجزه دارد. به هر حال ساختار دفاعی سپاهان به یک باره بهتر شد و این تیم اصفهانی کمتر گل می خورد و خط حمله زهر داری دارد و همین موضوع باعث شده که سپاهان مدعی اصلی قهرمانی باشد. 

او در پایان گفت: البته تیم پرسپولیس فوتبال  فوق العاده ای ارائه می دهد و به طور حتم از رقابت با سپاهان پا پس نمی گذارد. علاوه بر این، استقلال هم پرنوسان بوده است و احساس می کنم در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، پرسپولیس و سپاهان قهرمان این فصل را مشخص می کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید