گفت وگوی اختصاصی و نوروزی جی پلاس؛

با مرد بدشانس 99 ورزش ایران در 1400؛ کیخا: عید در سال های کودکی لذت دیگری داشت

کیخای یکی از بدشانس ترین ورزشکاران ایران در سال 99 بود چرا که در موقعیت خوبی برای کسب سهمیه المپیک قرار داشت اما ویروس کرونا سبب شد رقابت های انتخابی نیمه کاره بماند و او بلاتکلیف باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، یکی از بدشانس ترین ورزشکارانی که آسیب زیادی از تعویق مسابقات به خاطر شیوع کرونا خورد، سعید رضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک ایران بود که در آستانه کسب سهمیه المپیک مسابقات لغو شد و هنوز هم هیچ خبری از برگزاری آن نیست.

کیخا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره تعطیلی رقابت های کسب سهمیه و البته برنامه خاص خود برای آینده صحبت کرد.

جی پلاس: باتوجه به شرایط کرونا در ایران خیلی اوضاع برای مردم خوب نیست و نمی توان انتظار داشت کسی سال خوبی را پشت سرگذاشته باشد اما سال 99 برای سعیدرضا کیخا چطور بود؟

کیخا: سال 99 با ویروس کرونا همراه شد و همه مردم و آحاد جامعه درگیر آن شدند. هرکسی متناسب با شغلی که داشت آسیب دید و یکی از گروه هایی که بیشترین آسیب را دیدند ورزشکارانی بودند که در حد حرفه ای در حال کار کردن بودند. من هم در شرایط بسیار خوبی قرار داشتم و نزدیک به کسب سهمیه المپیک بودم. اولین تیم ورزشی هم که با ویروس کرونا درگیر شد ما بودیم چرا که در مسابقات حضور داشتیم اما رقابت های کسب سهمیه به همین خاطر نیمه تمام ماند.

سعیدرضا کیخا ژیمناست تیم ملی ژیمناستیک ایران

جی پلاس: برنامه شما برای عید نوروز چیست؟

کیخا: در این مدت سعی کردم آمادگی ام را حفظ کنم و برای سهمیه المپیک آماده شوم که متاسفانه آن هم به تعویق افتاد. از این لحاظ که من همیشه سال نو دور از خانواده بودم این مدت فرصتی شد که کنار خانواده باشم و بیشتر به امور خانه و خانواده برسم. فرصت خوبی هم شد که تمریناتم را پیگیری کنم و نقاط ضعف هایی که مدت ها بود نمی توانستم برطرف کنم روی آن ها تمرکز کنم.

در عید نوروز همانند سالی که گذشت برای حفظ سلامتی مردم و جامعه در خانه ماندم و در کنار آن تمریناتم را هم داشتم چرا که باید شرایط بدنی خودم را حفظ کنم تا اگر تاریخ مسابقات نهایی کسب سهمیه مشخص شد با آمادگی خوبی در مسابقات شرکت کنم و ان شاالله با دعای خیر مردم بتوانم نتیجه ای که می خواهم را به دست بیاورم و راهی المپیک شوم.

جی پلاس: یکی از مهم ترین برنامه های ورزشکاران ایران در سال 1400 حضور در المپیک یا رقابت های انتخابی است. برنامه ژیمناستیک برای سهمیه های باقی مانده به کجا رسید؟

کیخا: یکی از هدف های من و فدراسیون ژیمناستیک راه یابی به المپیک 2020 توکیو است که خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و توانستم نتایج خوبی به دست بیاورم و برای اولین در تاریخ به رنکینگ سوم دنیا درانتخابی المپیک صعود کنم. اما متاسفانه در شرایط کرونا بدشانسی آوردم و در آستانه سهمیه المپیک بودم.  قرار بود آخرین مرحله انفرادی کسب سهمیه، اسفند در قطر برگزار شود متاسفانه این مسابقه هم به تعویق افتاد و هنوز تاریخ جدیدی مشخص نکردند. من تمام توانم را به کار گرفتم و آمادگی ام را حفظ می کنم تا در زمان برگزاری دچار مشکل نشوم.

سعیدرضا کیخا ژیمناست تیم ملی ژیمناستیک ایران

جی پلاس: شرایط آماده سازی در حال حاضر چطور است؟ با توجه به کرونا شما هم ماه های زیادی را برای تمرین از دست دادید الان شانس شما برای کسب سهمیه چگونه است؟

کیخا: در سالی که گذشته به خاطر کرونا چند مرحله اردوی آنلاین داشتیم و این بهترین تصمیمی بود که گرفته شد. بعد از آن به مسابقات قطر که برای سهمیه المپیک بود، نزدیک شدیم. به همین خاطر دو مرحله اردوی حضوری داشتیم اما وقتی متوجه شدیم رقابت ها برگزار نمی شود به شهرهایمان برگشتیم. با کادرفنی در ارتباط هستیم و در شهر خودم شیراز تمریناتم را پیگیری می کنم. همه تلاشم این است که آمادگی بدنم را کاملا حفظ کنم و بتوانم با آمادگی مناسب به انتخابی المپیک بروم.

جی پلاس: سعیدرضا کیخا چه برنامه ای برای سال 1400 دارد؟

کیخا: با توجه به اینکه احتمالا رقابت های کسب سهمیه المپیک آخرین مسابقاتی است که شانس حضور در آن را دارم، با کسب اجازه از بزرگان ژیمناستیک استان فارس در انتخابات هیات شرکت کردم تا اگر قسمت باشد در خدمت دوستان باشم. دوست دارم در آینده به ژیمناستیک استان فارس کمک کنم و موجب ارتقا سطح آن شوم.

جی پلاس: بهترین و بدترین خاطره سال 99 کیخا چیست؟

کیخا: بهترین خاطره این بود که در کنار خانواده باشم و برای همسر و پسرم بیشتر وقت بگذارم و کنارشان لذت ببرم. بدترین خاطره من هم این بود که درماه های اخیر سعی کردم انگیزه ام را حفظ کنم تا اسفند در جهانی قطر خوب کار کنم اما متاسفانه این مسابقات به تعویق افتاد.

جی پلاس: اگر کیخا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و رای بیاورد اولین کاری که انجام می دهد چیست؟

کیخا: اولین کاری که می کنم این است که صداقت، راستی و درستی را در گفتار و عمل خودم اجرا می کنم. معتقدم اگر یک مسئول کارهایش را درست انجام بدهد و براساس قوانین عمل کند، اطرافیانش هم اجازه رفتن به راه غلط را پیدا نمی کنند یا به حداقل می رسد. اگر چیزی را بخواهم به مردم بگویم اول خودم رعایت می کنم و انجام می دهم و بعد از آن ها می خواهم که تکرار کنند؛ اینکه خودم در شرایط دیگری باشم، جور دیگری زندگی کنم اینطور نخواهد بود.

سعیدرضا کیخا ژیمناست تیم ملی ژیمناستیک ایران

جی پلاس: خاطره انگیزترین سال تحویلی که داشتی را بگو.

کیخا: درست که ما در این سال ها عید نوروز را جشن می گیریم و برایمان لذت بخش است اما دوران کودکی لذت دیگری داشت. قبل از عید لباس نو می خریدم و برای رسیدن سال نو لحظه شماری می کردیم. روز عید لباس های نو می پوشیدیم و به خانه مادربزرگ و پدربزرگ می رفتیم تا سال تحویل کنار هم باشیم. همه ما منتظر بودیم تا از بزرگ ترها عیدی بگیریم و آن سال ها برای من خاطره انگیز و لذت بخش بود.

جی پلاس: در سال های اخیر بسیاری ژیمناستیک ایران را با نام کیخا می شناسند. چقدر امیدوار هستید در ادامه بتوانیم به پیشرفت قابل ملاحظه ای در این رشته برسیم.

کیخا: من خداراشاکرم که توانستم با کمک دوستان، خانواده، مربیان، فدراسیون و کادرفنی تلاش کنم تا این جایگاه را داشته باشم. تمام تلاشم این بود که کیخا به شرایطی برسد که به جوانان و نوجوانان نشان ده که در این شرایط سخت و در رشته دشوار ژیمناستیک هم می توان موفق بود و برای من جای خوشحالی دارد که جوانان با دیدن کیخا انگیزه می گیرند و امیدوارم در آینده ما بیشتر شاهد موفقیت خانواده ژیمناستیک باشیم.

 

سعیدرضا کیخا ژیمناست تیم ملی ژیمناستیک ایران

 

جی پلاس: صحبت پایانی.

کیخا: امیدوارم سالی پر از موفقیت و با سلامتی کامل برای همه باشد. آرزو می کنم ویروس کرونا از بین برود و همچنین از خدا می خواهم مشکلات اقتصادی مردم خوب کشورم برطرف شود. از هموطنان عزیزم می خواهم به حقوق یکدیگردر این روزها که رعایت نکات بهداشتی است، احترام بگذارند. هرکسی بهداشت فردی را رعایت کند سهم زیادی در نابودی ویروس کرونا و سلامتی جامعه خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید