کارشناس فوتبال ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

اقبالی: اسکوچیچ نمی تواند به ملی پوشان فوتبال یاد بدهد/ لژیونرها خوب بازی نمی کنند

کارشناس فوتبال درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی سوریه توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی سوریه  در بازی دوستانه اظهار کرد: تیم ملی فوتبال  کشورمان فقط 3 گل به تیم ملی سوریه  زد اما ما هنوز مشکل داریم و با این وضعیت خط دفاعی متزلزل برابر حریفان خود دچار دردسر می شویم. تیم ملی سوریه با یک بازیکن شماره 10 خود شیرازه تیم ما را به هم ریخت.

او ادامه داد: تیم ملی فوتبال در فاز دفاعی خوب کار نمی کند و ارتباط منطقی بین هافبک ها و مهاجمان وجود ندارد و مدافعان کناری رونده بازی نمی کنند و و میلاد محمدی و سلمانی به زمین حریف نفوذ نمی کردند. اکثر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند اما آنها فوتبال را خوب بازی نمی کنند و چند پاس صحیح هم نمی توانند به هم بدهند.

اقبالی با انتقاد از عملکرد برخی ملی پوشان گفت: متاسفانه ملی پوشان حفظ توپ را به درستی انجام نمی دهند و سرعت پاس ها پایین است و بازیکنان در انتخاب پاس هم به یکدیگر دچار اشتباه می شوند. علاوه بر این، زمانی که تیم ملی  فوتبال  وارد فاز تهاجمی می شود، برنامه ریزی برای حمله کردن ندارد و مهاجمانی همانند طارمی و آزمون با خلاقیت فردی خود گل می زنند. همچنین آزمون یک گل زد اما یک موقعیت تک به تک هم از دست داد. تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی بحرین و عراق آن قدر موقعیت گلزنی به دست نمی آورد که از دست بدهد.

کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم ملی گل اول خود را با ضربه سر قشنگ کنعانی زادگان به سوریه زد اما بعد از آن ملی پوشان بازی را از دست دادند و سوری ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند. البته تیم ملی فوتبال برخلاف جریان بازی توانست گل دوم هم بزند اما در مجموع ملی پوشان به خوبی فوتبال بازی نمی کنند و اصول اولیه انتقال توپ از دفاع به حمله را بلد نیستند و در برگشت ها دچار  مشکل می شوند. البته سرمربی تیم ملی نمی تواند فوتبال را به ملی پوشان یاد بدهد و بازیکنان باید در دوران نوجوانی آموزش می دیدند. علاوه بر این، بازیکنی در تیم ملی فوتبال وجود ندارد تا رهبری تیم را در زمین مسابقه برعهده بگیرد.

او در پایان گفت: تیم ملی فوتبال با این نفرات کار سختی  برابر تیم های ملی عراق و بحرین در کشور میزبان جهت صعود از مرحله مقدماتی  پیش رو دارد.

دیدگاه تان را بنویسید