کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

عربشاهی: پرسپولیس ضعف گلزنی دارد/ امیدوارم مغانلو به سرنوشت رمضانی گرفتار نشود/ تیم پیکان لیاقت کسب امتیاز برابر استقلال را داشت

کارشناس فوتبال درباره عملکرد سرخابی ها برابر حریفان خود در لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ضیا عربشاهی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره تساوی تیم های فوتبال پرسپولیس و پدیده اظهار کرد: یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس از تیم پدیده شناخت خوبی داشت اما بازیکنان سابق پدیده در این تیم حضور نداشتند و آنها  چند بازیکن جدید به خدمت گرفته بودند. پدیده برای دفاع کردن و کسب حداقل امتیاز وارد زمین مسابقه شد و آنها چشم به ضدحملات دوخته بودند. همچنین تیم پرسپولیس در 45 دقیقه اول بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما برخلاف جریان بازی تیم پدیده با 2 ضدحمله به گل دست یافت.

عربشاهی با بیان اینکه پرسپولیس در زدن گل به مشکل خورده است، گفت: به نظرم تیم پرسپولیس ضعف در گلزنی دارد و سرخپوشان در  نیمه اول  بازی می توانستند 3، 4 گل بزنند اما این اتفاق رخ نداد و آنها موفق نبودند.  زمانی که دفاع های کناری همانند سعید آقایی به فازحمله اضافه می شوند و به مهاجمان پاس می دهند باید فورواردها دروازه حریف را باز کنند اما آنها نتوانستند گل بزنند و این ضعف خط حمله سرخپوشان را نشان می دهد. علاوه بر این بازیکنان پرسپولیس دقت لازم را نداشتند تا از موقعیت ها به نحو احسن استفاده کنند.

کارشناس فوتبال در ادامه صحبت های خود گفت: مالکیت توپ در نیمه دوم در اختیار پرسپولیس بود و تیم پدیده در یک سوم زمین خود فقط دفاع می کرد تا از گل زده خود محافظت کند اما سرخپوشان بعد از هدر دادن چند موقعیت توانستند گل تساوی را بزنند و یک امتیاز به دست آورند.

او با انتقاد از بازی پرسپولیس برابر پدیده اظهار کرد: متاسفانه بازیکنان پرسپولیس برای مهاجمان فضا ایجاد نمی کنند تا آنها بتوانند گل بزنند. در مجموع سرخپوشان 600 پاس به هم دادند اما فقط یک بار به گل رسیدند که این آمار خوبی نیست. پرسپولیسی ها مالکیت توپ را در اختیار داشتند و بی هدف بازی می کردند اما بازیکنان  پدیده با هدف و برنامه بازی کردند ودر ضد حملات خوب کار کردند و به گل رسیدند. اگر پرسپولیس این طور بازی کند به مشکل برمی خورد.

عربشاهی درباره عملکرد شهریار مغانلو در این بازی گفت: مغانلو زمان نیاز دارد تا در تیم پرسپولیس جا بیفتد. همچنین  بازی کردن در استقلال و پرسپولیس سخت است و بازیکنان جدید با استرس بازی می کنند . مغانلو باید بداند که اگر خودش را با تاکتیک تیمی وفق ندهد سرنوشت آرمان رمضانی را پیدا می کند. زمانی که بازیکنان  از باشگاه های  کوچک به بزرگ می روند حدود 70 درصد این بازیکنان نمی توانند کارایی لازم را داشته باشند. علاوه بر این، 60 درصد از ساختار پرسپولیس عوض شده است و فقط 15 درصد از بازیکنان دوران مربیگری برانکو در پرسپولیس ماندند.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد عیسی آل کثیر گفت: آل کثیر به صورت انفرادی تمرین کرده  و از شرایط تیمی دور بوده است. آل کثیر باید زودتر خودش را با تاکتیک تیمی  وفق بدهد و به شرایط آرمانی برسد. اگر آل کثیر شرایط روحی و روانی اش بهتر شود در آن صورت هواداران پرسپولیس می توانند امیدوار به خط حمله تیم خود باشند.

عربشاهی درباره اینکه پرسپولیس می تواند قهرمان شود یا خیر، گفت: تیم پرسپولیس کار سختی پیش رو دارد. گل محمدی سرمایه لازم را دارد و بهترین بازیکنان تیم های دیگر را به خدمت گرفته است اما باید مهره چینی درستی انجام بدهد. به هر حال موفقیت پرسپولیس به این موضوع برمی گردد که شرایط تیمی این تیم خوب باشد و بازیکنان به خوبی بازی کنند تا نتیجه دلخواه را به دست آورند.

وی درباره بازی استقلال و پیکان اظهار کرد: تارتار مربی باهوشی است و  تیم  استقلال را به خوبی آنالیز کرد و روی  نقاط ضعف این تیم در تمرینات کار کرد و به نتیجه دلخواه هم دست یافت. در آن طرف، استقلال هم مهره های خوبی در اختیار دارد اما  بازیکنان این تیم نتوانستند به گل برسند. همچنین  تیم پیکان لیاقت یک امتیاز را در این بازی داشت و  آنها  با هدف برابر استقلال بازی کردند و یک امتیاز به دست آورند.

دیدگاه تان را بنویسید