گزارش جی پلاس

مدعیان تخلف در انتخابات فدراسیون وزنه برداری/ علی مرادی غیرقانونی برنده شد؟!

با گذشت بیش از یک سال و نیم از انتخابات فدراسیون وزنه برداری برخی از کاندیداها با استناد به اتفاقات مجمع اتومبیلرانی روی تخلف در انتخابات این فدراسیون تاکید دارند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری  روز شنبه 16 اسفند برگزار و مازیار ناظمی با کسب 25 رای از مجموع 39 رای اخذ شده سکان ریاست این فدراسیون را برای چهار سال عهده دار شد.

ناظمی در دور اول 20 رای بدست آورد اما چون اعضای مجمع 39 نفر بودند نتوانست حد نصاب نصف به علاوه یک  را کسب کند بنابراین انتخابات به دور دوم کشیده شد. نصف به علاوه یک در یک مجمع 39 نفری می‌شود 20/5 و ناظمی برای پیروزی در انتخابات باید 21رای به خود اختصاص می‌داد.

نکته جالب اینکه  18 ماه پیش و در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری، علی مرادی در مجمعی که 43 نفر عضو آن بودند با کسب 22 رای که کمتر از نصف به علاوه یک بود پیروز  معرفی شد.

 طبق قانون ذکر شده نصف به علاوه یک در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری 22/5 رای بود و در حقیقت علی مرادی باید 23 رای را به خود اختصاص می‌داد.

در همان زمان افرادی در مجمع ادعا کردند تخلف روشنی  در این انتخابات صورت گرفته و سازمان بازرسی باید آن را باطل  اعلام کند.  انوشیروانی به عنوان نفر دوم انتخابات بعد از این اتفاقات  نامه اعتراضی را  که به  امضای چند نفر از کاندیداها و حسن رضا زاده و کوروش باقری رسیده به وزیر ورزش ارائه داد که علی رغم این مدت زمان طولانی هنوز جوابی از سوی مسعود سلطانی فر داده نشده است.حال باید دید وزارت ورزش در این راستا چه واکنش و اقداماتی انجام می‌دهد.

سجاد انوشیروانی کاندیدا انتخابات فدراسیون وزنه برداری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد: بعد اتفاقاتی که در مجمع انتخاباتی افتاد ما در یک نامه اعتراضمان را اعلام کردیم اما هیچ  جوابی از سوی وزیر ورزش داده نشد ما هم  دیگر ادامه ندادیم.  گفتیم شکایت کنیم شاید دور دوم انتخابات برگزار شود اما جوابی نگرفتیم. 

او در پایان  صحبت‌های خود تصریح کرد: در انتخابات اتومبیلرانی همین اتفاق افتاد و مجمع به دور دوم رفت. ما به سلطانی فر نامه نوشتیم اما هنوز پاسخی نگرفتیم.  الان دیگر برای چه ادامه بدهم؟ همه چیز آشکار و مشخص است؛ مطالبه به حق باید انجام شود و حق به حق دار برسد. اگر  بحث این است که انتخابات باطل است، پس باید باطل اعلام کنند در هر صورت تصمیم مقام وزارت است و ما احترام می‌گذاریم. 

محمد رضا آخوندی یکی دیگر  از کاندیداهای انتخابات نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره گفت: ما آن زمان اعتراض کردیم که علی مرادی در قانون  نصف به علاوه یک،  نیم رای کمتر کسب کرده و قانون می گوید باید اضافه می‌آورد. ما کتبا اعتراض کردیم اما آقای اسبقیان گفت درست است و ما هم دیگر پیگیری نکردیم. سجاد انوشیروانی می‌خواست شکایت کند و دیگر متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد.  اسبقیان به عنوان رییس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و داورزنی  به عنوان معاون وزیر ورزش توجیه ما را قبول نکردند. 

کوروش باقری کاندیدایی که در انتخابات به نفع انوشیروانی انصراف داده بود و یکی از امضا کنندگان نامه نیز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در مورد این موضوع گفت: در مجمع انتخاباتی سجاد انوشیروانی به عنوان نفر دوم باید بالا می‌آمد و رقابت می‌کرد و این کار صورت نگرفت به همین خاطر  قاعدتا عرف ایجاد می‌کرد که خود ایشان این موضوع را پیگیری کند و تا یک مقطعی هم اطلاع دارم پیگیری کرد اما دقیق نمی‌دانم به کجا رسید.

او در ادامه تصریح کرد: ما نامه را امضا زدیم چون معتقدیم با استناد به قانون انتخابات که نصف به علاوه یک رای است و وقتی نیم آن جا باشد  گرد به بالا می‌شود نه به  پایین، قاعدتاً مانند همین اتفاقی که در انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی افتاد؛ باید به دور دوم کشیده می‌شد. البته ما قبول داریم اگر روی کاغذ در دور دوم همان آرا را کسب می‌کرد رییس فدراسیون می‌شد ولی حرف ما این بود که کاری خلاف مقررات صورت گرفته و به نظرم وزارت ورزش  قانونی که خودش قبول دارد را اجرا نکرد و جای تأسف دارد. 

باقری در پایان صحبت‌های خود گفت: انتظار این بود این تخلف را نکنند ولی صورت گرفت و این اتفاقی که در اتومبیلرانی افتاد باعث شد یادآور شویم آن روزها را که در حق 21 رای اجحاف شد. ما دنبال اتفاق خاصی نیستیم اما انتظارمان  این بود قانون اجرا شود که نشد و شاید اگر ما آن موقع اعتراض نمی‌کردیم در رابطه با فدراسیون اتومبیلرانی هم این اتفاق رخ می‌داد. به هر حال به نظرم اجرا کنندگان قانون دچار خلاف شدند،  حالا یا به شکل سهوی یا عمدی،؛ امیدوارم عمدی در کار نبوده باشد اما غیر عمد هم که باشد نشان می‌دهد یا به قوانین و مقرارت مسلط نبودند یا سهل انگاری کردند.

20210308_004247

IMG-20210307-WA0006

IMG-20210307-WA0004

دیدگاه تان را بنویسید