مدیرعامل سابق استقلال در گفت و با جی پلاس؛

اولیایی: ریاست شیرازی در هیات فوتبال تهران مغایر با اساسنامه جدید است/ علی کریمی محیط بسته ای را برای خودش انتخاب کرد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال انتخاب دوباره حبیب شیرازی به عنوان رئیس هیات فوتبال استان تهران توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره انتخاب مجدد حبیب شیرازی به عنوان رئیس جدید هیات فوتبال استان تهران اظهار کرد: اساسنامه جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب کرده و این اساسنامه مبنای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است با اساسنامه ای که به صورت سریع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان تهران را برگزار کردند فرق دارد و این انتخابات  شک و شبهه دارد. 

او ادامه داد: یکی از نقدهای ما به انتخابات هیات فوتبال استان تهران عدم شفافیت بود که انتخاب شیرازی به عنوان رئیس این هیات به عدم شفافیت دامن زد. همچنین یکی از مسائل در اساسنامه جدید این است که مدت ریاست را بیش از  2 دوره مجاز نمی داند اما شیرازی 12 سال و 3 دوره ریاست هیات فوتبال استان تهران را در اختیار داشت و دوره چهارم ریاست او با اساسنامه مغایرت دارد. همچنین عده ای از کاندیداها به علت عدم شفافیت حاضر نشدند تا در مجمع ریاست هیات فوتبال استان تهران حاضر شوند. انتخابات ریاست هیات فوتبال استان تهران برمبنای اساسنامه قدیمی برگزار شد و همین اساسنامه 2، 3 سال پیش مورد اعتراض قرار گرفته بود به همین دلیل انتخابات به تاخیر افتاد. 

مدیرعامل اسبق استقلال درباره انتخاب شیرازی به عنوان رئیس جدید هیات فوتبال استان تهران گفت: ما باید بلوغ فکری خود را در NGO ثابت کنیم و سازمان مردم نهاد را باید تشکیلات و ساختار مستقل اداره کند. به نظرم انتخاب شیرازی باعث سرخوردگی نیروهای جدید و دلخوری نیروهای قدیمی می شود که تحولی در این هیات ایجاد نشده است.   

او درباره عملکرد شیرازی در هیات فوتبال استان تهران اظهار کرد: باید ببینیم که کارنامه فوتبال تهران در طول 12 سال قابل قبول بوده است یانه! به هر حال 50 درصد فوتبال کشورمان را هیات فوتبال استان تهران تشکیل می دهد اما جایگاه فوتبال تهران در آسیا و جهان نشان می دهد که خیلی عقب افتاده ایم. همچنین تغییرات را در آمار و ارقام فوتبال تهران نمی بینیم و این تغییرات باید به وسیله نیروهای توانمند و جوان صورت بگیرد و باید به آن ها فرصت بدهیم. اگر همانند سابق کارهای هیات فوتبال تهران تکرار شود و تغییری ایجاد نشود به طور حتم باعث پسرفت فوتبال ایران می شود. 

اولیایی درباره تاثیر انتخابات هیات فوتبال استان تهران در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: زمانی رای هیات فوتبال تهران در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اهمیت پیدا می کند که یکی از نمایندگان هیات ها از تهران باشد. به نظرم 50 درصد قدرت مدیریتی در تهران جمع می شود و هیات فوتبال تهران در انتخابات نقش آفرینی می کند. مدیران عامل باشگاه ها 38، 40 درصد در انتخابات سهم دارند و هیات های ورزشی دومین نقش را برخوردار هستند. 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که شانس کدامیک از کاندیداها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال زیاد است، بیان کرد: 3 کاندیدا در حوزه مدیریت بودند و آنها برنامه های خود را ارائه کردند اما علی کریمی مصاحبه نمی کند و برنامه ای هم ارائه نمی دهد. کریمی از شخصیت خاصی برخوردار است و محیط بسته ای برای خود ایجاد کرده است. به نظرم هر 3 کاندیدا از شانس مساوی برای ریاست فدراسیون فوتبال برخوردار هستند. 

او درباره انصراف علی کریمی در مناظره کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اعضای مجمع به چه صورت به یک کاندیدا که اهداف و برنامه خود را ارائه نمی کند و در مناظره هم حضور نمی یابد رای بدهند. به نظرم نمی شود به صورت چشم بسته و هندوانه سربسته به یک کاندیدا رای داد و صاحب نظران و مسئولان باید با شناخت کاندیداها و به صورت آگاهانه رای بدهند چون سرنوشت 4 سال فوتبال تعیین می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید