محمدرضا تندروان در گفت و گو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال: تیم ملی نیازی به اردوی فرسایشی بلند مدت ندارد/ آلکنو به تمام اتفاقات اشراف دارد/ برخی کشورها هنوز نتوانسته‌اند مانند ما لیگ برگزار کنند

سرمربی تیم والیبال سیرجان گفت: در حال حاضر آن قدر هماهنگی‌ها بالا رفته و بازیکنان با کیفیت شده‌اند که در هیچ کجای دنیا اردوی فرسایشی و بلند مدت وجود ندارد و تیم ملی ایران هم از این قاعده جدا نیست.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا تندروان کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس در خصوص شرایط لیگ برتر والیبال اظهار کرد: لیگ وارد مرحله پلی آف شده و فکر می‌کنم جذابیت زیادی داشته باشد. امسال یک لیگ فشرده با تیم‌های قدرتمند داشتیم؛ هر 8 تیمی که به پلی آف صعود کردند با کیفیت بازی می‌کنند

او با اشاره به نحوه برگزاری رقابت‌ها گفت: اگر بخواهم بگویم مسابقات این فصل فوق‌العاده بوده، اغراق نکردم. در این شرایط کرونا برخی کشورها هنوز نتوانسته‌اند به این شکل مسابقاتشان را برگزار کنند و فقط کشورهای کوچک  و کشورهایی که کنترل خوبی روی ویروس کرونا داشتند توانستند این کار را انجام دهند اما به هر حال نبود تماشاگر به کیفیت بازی‌ها تاثیر گذاشته است.

تندوران همچنین با اشاره به اهمیت لیگ برتر برای آمادگی ملی پوشان در المپیک توکیو تصریح کرد: یکی از دلایلی که فدراسیون مصمم به برگزاری مسابقات شد همین دلیل بود که امسال سال المپیک است. بازیکنان در کوران مسابقات هم آماده می‌شوند و هم بازیکنان جدید به والیبال معرفی می‌شود؛ بنابراین خروجی لیگ حتما به تیم ملی کمک خواهد کرد.

او در خصوص حواشی احتمال عدم حضور الکنو در ایران گفت: ما درباره تیمی با رنکینگ 35 صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره تیمی می‌گوییم که رنکینگ 8  را دارد و در المپیک هم شرکت کرده و تمام این بازی‌ها رصد شده است. ما در جلسه‌ای که با آلکنو داشتیم او کاملا به  اتفاقات قبل از قهرمانی2014 جهان تا امروز اشراف کامل داشت. هدفگذاری آلکنو مشخص است و تمام بازیکنان را زیر نظر دارد.

 

محمدرضا تندروان در ادامه تصریح کرد: اگر منظور از حواشی شروع تمرینات است که اکنون در هیچ کجای دنیا هیچ تیم ملی تمرین نمی‌کند و همه درگیر مسابقات لیگ هستند و شاید اولین تیم ملی که اردو را آغاز می‌کند ایران باشد که قرار است از هفتم فروردین تمرین کند. هیچ فرقی هم نمی‌کند اگر به جای آمدن الکنو به ایران تیم ملی به روسیه برود بالاخره مهم این است مربی و بازیکن در کنار هم باشند.

 

او در پایان صحبت‌های خود گفت: رنکینگ ما مشخص است و در این چنین شرایطی تیم‌ها نیازی به تمرین زیاد ندارند چون در اوج مسابقات محک می‌خوند و آماده می‌شوند. الان انقدر هماهنگی‌ها و مدل بازی‌ها در دنیا مشخص است و بازیکنان به قدری باکیفیت شدند که احتیاجی نیست مانند زمانی که ولاسکو به ایران آمد و مدت‌ها با تیم کار کرد تمرین کنند. آن زمان والیبال ما سطح الان را نداشت بنابراین نیازی به اردوی طولانی مدت و فرسایشی نیست.  

 

 

دیدگاه تان را بنویسید