پاسخ علی نژاد به شایعه ممنوعیت قانونی کیومرث هاشمی برای حضور در انتخابات

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: کیومرث هاشمی برای انتخابات فوتبال منع قانونی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی علی‌نژاد درباره برنامه وزارت برای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی، اظهارداشت: با توجه به اینکه مجمع انتخاباتی نجات غریق روز گذشته برگزار شد، ۴ فدراسیون هستند که با سرپرست اداره می‌شوند. برای فدراسیون‌های زورخانه‌ای و دوچرخه‌سواری به تازگی سرپرست انتخاب شده است. ثبت‌نام برای این ۲ فدراسیون انجام نشده و طبیعی است انتخابات قبل از سال برگزار نمی‌شود.

* احتمال برگزاری انتخابات اتومبیلرانی قبل از سال جدید

فارس نوشت: وی افزود: فدراسیون‌های شطرنج و اتومبیلرانی هم با سرپرست اداره می‌شوند. با توجه به اینکه ۶ ماه مهلت شطرنج به پایان رسیده ثبت‌نام مجدد انجام می‌شود. در مورد اتومبیلرانی منتظر نتیجه تایید صلاحیت‌ها هستیم که هنوز مشخص نشده، امیدواریم قبل از ۶ ماه انجام شود و بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم. اگر تعیین تکلیف شود این امکان هست انتخابات برگزار شود در غیر اینصورت اگر بیش از ۶ ماه به طول انجامد، ثبت‌نام دوباره انجام می‌شود. تنها انتخاباتی که ممکن است به شرط تایید صلاحیت‌ها قبل از عید برگزار شود، اتومبیلرانی و موتورسواری است. مجامع عادی را هم‌امسال برگزار کردیم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه مشخص شده ثبت‌نام از نامزدهای شطرنج چه زمانی انجام می‌شود، گفت: به زودی شروع می‌کنیم.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که ثبت‌نام از نامزدهای دوچرخه‌ سواری و زورخانه‌ای قبل از سال انجام خواهد شد، عنوان کرد: نمی‌دانم، هنوز تعیین تکلیف نشده است. از طرفی تا پایان سال دوره رئیس فدراسیونی به پایان نمی‌رسد و تا تیرماه هم همین طور.

* منطقی این است فدراسیون‌ها قبل از المپیک تغییری نداشته باشند

وی درباره اینکه آیا برنامه‌ای دارید تا قبل از المپیک تغییراتی در راس فدراسیون‌ها نداشته باشید، یادآور شد: منطقی هم این است فدراسیونی که درگیر المپیک است ۲-۳ هفته قبل از المپیک انتخابات نداشته باشد و یا حتی سرپرست معرفی نشود اگر فدراسیونی المپیک نداشته باشد مشکلی نیست.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که رای دادگاه جودو پنجشنبه اعلام می‌شود، فکر می‌کنید نتیجه چه شود، تصریح کرد: ما که دادگاه را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، حالا ۲-۳ روزی صبر می‌کنیم تا نتیجه را ببینیم.

* پیش‌بینی من این است رای جودو خاکستری باشد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر نتیجه به ضرر ایران باشد برنامه جایگزینی دارید یا خیر، گفت: اجازه دهید رای اعلام شود بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم چون یک رای صفر یا ۱۰۰ نخواهد بود. پیش‌بینی من این است آیا سفید یا سیاه نباشد بلکه خاکستری باشد، بنابراین باید متناسب با اینکه این خاکستری به سمت سفید است یا سیاهی آن موقع تصمیم گیری کنیم. باید ببینیم طیف رنگ کدام سمت است.

* استعفای هیات رئیسه باید با تایید رئیس مجمع باشد

"انتخاب دبیر یا خزانه‌دار در فدراسیون‌ها باید از سوی معاونت قهرمانی تایید شود یا خیر" علی‌نژاد در پاسخ به این سوال، اظهارداشت: مطابق اساسنامه پذیرش استعفا یا برکناری اعضای هیات رئیسه شامل نایب‌رئیس، خزانه دار، دبیر و کارشناس خبره باید به تایید رئیس مجمع برسد بنابراین هم استعفا و هم برکنار باید به تایید رئیس مجمع برسد که وزیر ورزش است و به من تفویض کرده‌اند. در انتصاب سرپرست نیازی نیست اما در قدم اولیه باید تاییدیه ما طبق اساسنامه باشد.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه جودو چنین تاییدیه‌ای نگرفته، گفت: وارد مصداق نشویم اما اگر فدراسیونی این کار را نکند تغییر و تحولاتی که داشته مورد تایید نیست.

* کاندیداتوری هاشمی مشکلی ندارد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده کیومرث هاشمی نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند، تصریح کرد: او منعی برای حضور در انتخابات ندارد. بحثی وجود داشت مبنی بر اینکه او مشاور وزیر است، امکان کاندیداتوری نداشته و باید قبلا استعفا می‌داده است.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: من این موضوع را بررسی کردم، او خرداد ماه سال گذشته به خاطر حضور در انتخابات مجلس براساس قانون چون مشاور وزیر بوده باید ۶ ماه قبل از انتخابات استعفا می‌داد که این کار را انجام داده است. از آن روز هاشمی به عنوان کارشناس امور ایثارگران در وزارت ورزش هست و کاندیداتوری او هیچ مشکل قانونی نداشته است.

علی‌نژاد درباره اینکه صحبتی بر عدم حضور هاشمی نشده، گفت: من چیزی نشنیده‌ام و فکر می‌کنم خیلی باانگیزه هم کار می‌کند.

* نظرات شورای نگهبان در اساسنامه لحاظ شده

در کمیسیون اجتماعی دولت با حضور نمایندگان شورای نگهبان ایرادات را بررسی کردیم و عمده ایرادات برطرف و نظر شورای نگهبان لحاظ شده است. از کمیسیون اجتماعی به معاونت دولت و احتمالا مجددا اساسنامه با شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید