شهاب زاهدی: من اینجا هم مثل ایران آرامش دارم/ برادرم را از پرسپولیس به اوکراین می آورم

شهاب زاهدی گفت: با نقل مکان به کیف از ایران هیچ چیزی در زندگی‌ام تغییر نکرد و من اینجا هم مثل ایران آرامش دارم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت ورزشی ua.tribuna گفت‌وگوی اختصاصی با شهاب زاهدی، مهاجم تیم المپیک دونتسک و بهترین گلزن نیم فصل لیگ برتر این کشور انجام داد که در زیر می‌خوانید:

پیش از سفر به شهر کیف چه چیزهایی درباره اوکراین می‌دانستید؟

فوتبالی نوشت: من سال 2016 با تیم پرسپولیس برای برپایی اردویی به کیف آمدم و چند بازی دوستانه برگزار کردیم. من از عظمت ورزشگاه المپیک متحیر شدم و به خودم گفتم روزی در این ورزشگاه بازی خواهم کرد. این اتفاق افتاد و من در این ورزشگاه برابر تیم‌های دینامو و شاختار بازی کردم.

کدام بازیکنان مشهور فوتبال اوکراین را می‌شناسید؟

آندره شوچنکو و البته الکساندر ژینچنکو. البته یک بازیکن مشهور دیگر لیگ برتر اوکراین را هم می‌شناسم که نامش در خاطرم نیست.

یارملنکو؟

بله.

فکر می‌کنید مردم اوکراین خیلی اهل فوتبال نیستند؟

می‌دانم که بوکس در اوکراین محبوب‌ترین ورزش است اما من نگاه نمی‌کنم و به همین دلیل بوکسورهای اوکراینی را نمی‌شناسم.

آیا زندگی در کیف برای یک مسلمان سخت است؟

مرزها خیلی وقت است باز شده و جهان در دسترس همگان است. هر انسانی بدون توجه به عقایدش می‌‌تواند هر جایی زندگی کند. پس از نقل مکان به کیف از ایران هیچ چیزی در زندگی‌ام تغییر نکرد. من اینجا هم مثل ایران آرامش دارم.

کیف را چطور دیدید؟

من عاشق این شهر شدم. دوست دارم وقت خود را در مرکز شهر بگذارنم. رستوران‌‌های خوبی در کیف وجود دارند و من عاشق رفتن به رستوران هستم.

چه چیزی در اوکراین به طور یقین بهتر از ایران است؟

چنین مقایسه‌ای امکان‌پذیر نیست. مثل این است که بخواهید دست راست و چپ را مقایسه کنید. شما هر دو دست را یکسان دوست دارید. این در مورد کشورها هم صدق می‌‌کند. من هم ایران و هم اوکراین را دوست دارم. از زندگی در اوکراین و اینکه در ایران متولد شدم خوشحالم.

چطور راهی تهران شدید؟

تا 10 سالگی در ملایر بودیم و سپس برای کار پدرم به تهران آمدیم. در تهران فوتبال را شروع کردم و در یک خانواده ساده بزرگ شدم. پدرم در کار ساختمان‌سازی و مادرم هم خانه‌دار بود.

برادر کوچکتر 17 ساله‌ای با چشم‌انداز روشنی در تیم پرسپولیس دارید. آیا استعداد بیشتری از شما دارد؟

او بازیکن بسیار توانمندی است. در پست وینگر راست و هافبک میانی بازی می‌کند.  می‌خواهم سال آینده او را برای بازی به اوکراین بیاورم.

چطور راهی لیگ ایسلند شدید؟

زمانی که در پرسپولیس بودم دستیار سرمربی مرا به هیمیر هالگریسمون در تیم وست‌مانایا معرفی کرد. هالگریسمون اکنون سرمربی العربی قطر است. خوشحالم که در لیگ ایسلند بازی کردم و با کسب قهرمانی جام حذفی تجربه بازی در اروپا را به دست آوردم.

 

دیدگاه تان را بنویسید