گزارش جی پلاس از شائبه ترک اردوی تیم ملی دوچرخه سواری به خاطر دوپینگ؛

محمود پراش: هر کسی به تیم ملی احترام بگذارد در خدمتش هستیم/ افرادی که ملی پوشان را متهم کردند قطعا خودشان هم کاری می‌کنند!/ کاش به جای ورزش اخلاق انسانی می‌آموختیم

سریال ادامه دار ترک اردوی تیم‌ ملی دوچرخه سواری توسط ملی پشان حواشی متعددی را برای این رشته ایجاد کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

 گروه ورزشی جی پلاس؛ اردوی تیم ملی دوچرخه سواری از اواخر دی ماه در تهران آغاز شده و ملی پوشان رکاب زن زیر نظر محمود پراش در حال پیگیری تمرینات خود هستند.

چند روز پیش خبری مبنی بر ترک اردو توسط یک ملی پوش به دلیل فرار از تست دوپینگ موجب ایجاد حواشی‌ در این رشته شد که واکنش دبیر فدراسیون را در پی داشت؛ با گذشت چند روز از این خبر شنیده شده امیر حسین جمشیدیان نیز اردوی تیم ملی را ترک کرده است و که این مسئله باز هم باعث تکرار شائبه‌های قبلی شده است.

جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد: من سر کار می‌روم و همه چیز هماهنگ شده بود و از طرف هیات استان و شرکتی که در آن مشغول به کار هستم به فدراسیون نامه ارسال کردیم و سرمربی هم تایید کرد. 

او در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند عدم حضور در تمرینات آن هم در زمان نزدیک شدن به المپیک، به تیم ملی در کسب نتیجه آسیب می‌رساند گفت: ان شاءالله که مشکلی ایجاد نمی‌شود و هر کسی که لایق است در المپیک حضور پیدا کند.

ملی پوش دوچرخه سواری در مورد شائبه ایجاد شده که به دلیل ندادن تست دوپینگ اردو را رها کرده تصریح کرد: من در سامانه آدامز از طرف فدراسیون دوپینگ جهانی عضو هستم و هر مسیری که می‌روم و شب هر جایی که هستم باید در این سامانه وارد کنم. هر کسی که دوست دارد تست بگیرد همان طور که در اردو تست گرفتند به اصفهان بیایند و از من تست بگیرند. مسئله دیگر این است که من پاسپورت بیولوژیک دارم یعنی پاسپورت خون هم دارم و هر زمان از من تست خون بگیرند می‌توانند با تست‌های قبلی مقایسه کنند.

محمود پراش سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: جمشیدیان اعلام کرد سر کار می‌رود و قرار شد در فدراسیون تصمیم گیری شود و تصمیمی که گرفته شد این بود که هر کسی به حضور در اردوی تیم ملی احترام گذاشت قطعا در خدمتش هستیم و حتی با نظر افشین داوری سرپرست فدراسیون هرکسی احترام بگذارد قطعا می‌تواند در مسابقات حضور پیدا کند.

او در خصوص صحبت‌ها در مورد ترک اردو توسط ملی پوشان به دلیل فرار از تست دوپینگ گفت: افرادی  که متهم می‌کنند قطعا خودشان کاری می‌کنند که فکر می‌کنند دیگران هم انجام می‌دهند و آن چیزی که در وجود خودشان است را می‌خواهند به دیگران هم نسبت بدهند. نه من در حد قضاوتم نه افرادی که نظر می‌دهند؛ قاضی شخص دیگری است. به هر حال هر کسی زندگی شخصی هم دارد؛ در این سال‌ها شرایط زندگی سخت تر شده و شاید ورزشکار به کاری که اعلام کرده بعد از ظهر به آن می‌پردازد مشغول است برای همین اینکه قضاوت کنیم درست نیست و به دور از انسانیت است که خیلی راحت انگشت اتهام به طرف ورزشکار بگیریم به خاطر اینکه در اردو حضور ندارد.

پراش در ادامه تصریح کرد: ما همه در یک کشتی هستیم و اگر این کشتی صدمه ببیند همه آسیب می‌بینند؛ به جای اینکه به هم احترام بگذاریم و باعث رشد یکدیگر شویم متاسفانه در جامعه ما به این صورت است که دوست داریم یکدیگر را پایین بکشیم. اگربه جای ورزش کردن یک مقدار اخلاق انسانی یاد می‌گرفتیم قطعا خیلی اتفاقات رخ نمی‌داد.   

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به شرایط ملی پوشان و پیگیری تمرینات گفت: حدود 10 ماه  به دلیل شیوع کرونا اردو نداشتیم اما خوشبختانه در این مدت چند مسابقه داخلی در بخش بانوان و آقایان را با رعایت کامل پروتکل‌ها و تست پی سی آر برگزار کردیم. به هر حال یک شروع خوب بود که هم توانستیم تمرینات بدنسازی انجام دهیم و هم تمرینات دوچرخه سواری را آغاز کردیم. هدف بعدی ما مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان است؛ یک سهمیه هم که در المپیک داریم و امیدوارم با همین سهمیه نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.    

دیدگاه تان را بنویسید