واکسیناسیون المپیک توکیو را نجات می دهد؟/ باخ: همه چشم به راه بازی ها هستیم

کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری بازی‌های توکیو واکسیناسیون ورزشکاران را پیشنهاد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به دنبال انتشار گزارش روزنامه تایمز انگلیس در خصوص لغو بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، روز گذشته مقامات برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ و همینطور دولت ژاپن به تکذیب این گزارش و خبر پرداختند و تأکید کردند بازی‌ها طبق برنامه مرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

همچنین شب گذشته توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با انتشار پیامی ویدئویی تاکید کرد برگزاری بازی‌های توکیو مانند چراغی روشن در انتهای یک تونل خواهد بود.

باخ همچنین پس از انتشار گزارش روزنامه تایمز، اصرار داشت که این رویداد از حمایت کامل مقامات ژاپنی برخوردار است.

فارس نوشت: رئیس کمیته بین‌المللی در یک پیام ویدیویی که جمعه شب توسط IOC منتشر شد، گفت: ۶ ماه قبل از بازی‌ها، کل جنبش المپیک چشم به راه افتتاحیه در 23 جولای (اول مرداد) است.

وی ادامه داد: من امروز فرصت این را داشتم که با همه ۲۰۶ کمیته ملی المپیک جهان صحبت کنم و همه آنها کاملاً متعهد و چشم به راه بازی‌ها هستند. ما از حمایت کامل دولت ژاپن برخوردار هستیم.

رئیس IOC خاطرنشان کرد: ما دیروز با همه اعضای IOC رایزنی دیگری داشتیم و همه واقعاً مصمم هستند که این بازی‌های المپیک را چراغ انتهای تونل کنند. ورزشکاران از 23 جولای با افتخار کامل وارد استادیوم المپیک خواهند شد و پیام مهمی را نه تنها به دنیای ورزش بلکه به کل جهان به عنوان مقاومت از شور و شوق المپیک و ارزش‌های المپیک مانند همبستگی و صلح ارسال می‌کنند.

باخ در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: ما در تلاش هستیم تا برای همه سناریوهای بالقوه‌ای که ممکن است با آنها روبرو شویم، آماده شویم. ما یک جعبه ابزار عظیم از اقدامات را کنار هم قرار داده و سپس در زمان مناسب تصمیم خواهیم گرفت که کدام یک از ابزارها را برای حل وضعیت نیاز داریم.

تلاش برای میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی در جهان در سال ۲۰۲۰ غیرممکن بود، بنابراین کمیته بین‌المللی المپیک برنامه جدیدی برای اطمینان از ادامه بازی‌ها به عنوان برنامه‌ریزی مجدد در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته است: واکسیناسیون همه.

براساس گزارش تلگراف، کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در تلاش است با همکاری سازمان بهداشت جهانی المپین‌های حاضر در بازی‌های تابستان سال آینده را واکسینه کند.

با وجود شیوع ویروس کرونا قرار است ورزشکاران از ۲۰۰ کشور جهان در بازی‌های توکیو شرکت کنند این در حالی است که این بحران باعث شده تا چندین شهر ژاپن از جمله توکیو در حالت اضطراری قرار بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید