سوپرجام اسپانیا

مسی نبود؛ ترشتگن فرشته نجات بارسا شد/ صعود به فینال با غلبه بر سوسیداد

تیم فوتبال بارسلونا با پیروزی برابر رئال سوسیداد در ضربات پنالتی به فینال سوپرکاپ اسپانیا صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بارسلونا در شبی که خصوصا در دقایق پایانی خوش شانس بود، با تکیه بر درخشش مارک آندره تراشتگن در ضربات پنالتی به فینال سوپرکاپ اسپانیا راه یافت.

سوسیداد بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه چهارم می توانست گل اول را وارد دروازه بارسلونا کند، اما ضربه سر ایساک با عکس العمل خوب مارک آندره تراشتگن همراه شد.

در دقیقه 17 عثمان دمبله با حرکتی تکنیکی و نفوذ به داخل فرصت داشت گل اول بارسلونا را به ثمر برساند، اما ضربه او در موقعیتی مناسب به مدافعان سوسیداد برخورد کرد.

در دقیقه 26 مارتین برایتوایث در سمت چپ محوطه و در زاویه ای دشوار شانس خود را برای باز کردن دروازه سوسیداد امتحان کرد، اما ضربه او با عکس العمل رمیرو همراه شد.

دقایقی بعد و با ضربه والی عثمان دمبله در شلوغی محوطه سوسیداد بود که بارسلونا باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد، اما یوردی آلبا نتوانست در دهانه دروازه از این فرصت استفاده کند.

اما در دقیقه 39 بارسلونا بالاخره به گل رسید. ارسال آنتوان گریزمان از سمت چپ با ضربه سر دقیق فرانکی دی یونگ از دهانه دروازه همراه شد و بارسلونا از سوسیداد پیش افتاد.

لحظاتی بعد سوسیداد فرصت داشت گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه محکم ایساک از پشت محوطه توسط تراشتگن مهار شد تا در نهایت نیمه اول با برتری 0-1 بارسلونا به اتمام برسد.

اما سوسیداد نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه 50 و با هند دی یونگ صاحب یک ضربه پنالتی شد که میکل اویارزابال موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. دقایقی بعد فرانکی دی یونگ با حرکتی تکنیکی در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما تعلل بیش از اندازه او برای ضربه زدن باعث از دست رفتن فرصت شد.

در ادامه این عثمان دمبله بود که در مقابل دروازه سوسیداد صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شد، اما ضربه زمینی و فنی او با اختلاف کمی به بیرون رفت. در ادامه جریان بازی آرام شد و در نهایت بازی به وقت اضافی کشیده شد.

در همان دقایق ابتدایی وقت اضافی زادوا می توانست از پست محوطه گل برتری سوسیداد را به ثمر برساند، اما تراشتگن با مهاری فوق العاده توپ را دور کرد. در دقیقه 100 و روی پاس گریزمان بود که دمبله در سمت چپ محوطه موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه زمینی او در اختیار رمیرو قرار گرفت.

در دقیقه 112 اوریازابال صاحب بهترین فرصت برای زدن گل دوم شد، اما توپ روی سر او جفت و جور نشد و در ریباند نیز تراشتگن دروازه را نجات داد. لحظاتی یعد یانوزای از زاویه ای بسته موقعیت داشت، اما تراشتگن باز هم ایستادگی کرد.

در دقیقه 118 ضربه ایستگاهی یانوزای به دیرک دروازه بارسلونا برخورد کرد تا در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی تراشتگن دو پنالتی اول سوسیداد را گرفت و یک ضربه این تیم نیز به دیرک خورد. اگرچه فرانکی دی یونگ و آنتوان گریزمان نیز پنالتی خود را از دست دادند، اما در نهایت بارسلونا راهی فینال شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید