جی پلاس

غوغای بی سروصدای طارمی در پرتغال؛ مهدی و فراموشی گذشته

مهدی طارمی آمار خیره کننده ای را در لیگ پرتغال به ثبت رسانده و حالا از طارمی گل نزن تبدیل به یک مهاجم زهردار در ترکیب پورتو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بعد از آن که مهدی طارمی به پورتو پیوست کمتر کسی تصور می کرد او بتواند خیلی زود مهره مهم و تاثیرگذاری در تیم قهرمان لیگ پرتغال شود. او در ریوآوه با یک بدشانسی عنوان آقای گلی فصل را از دست داد اما قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیمی به مانند پورتو تفاوت زیادی با ریوآوه داشت.

با این حال طارمی خیلی زود تبدیل به یک گلزن قابل اتکا برای پورتو شد. او نه تنها در بحث گلزنی بلکه در گرفتن پنالتی هم عملکرد قابل توجهی را در لیگ پرتغال به ثبت رسانده است.

از ابتدای فصل تاکنون سه پنالتی روی این مهدی طارمی انجام شده و این بازیکن در ترکیب ریوآوه نیز هشت پنالتی به دست آورده بود. بنابراین در مدت زمان حضور او در پرتغال 11 پنالتی روی او صورت گرفته که این یک رکورد خاص محسوب می شود.

مهدی طارمی در فصل جاری لیگ پرتغال شش گل به ثمر رسانده است. این بازیکن برابر پورتیموننسه، توندلا، گیمارش (2 گل) و فامالیسائو (2 گل) گلزنی کرده است. این آمار در حالی ثبت شده که در 13 بازی که او برای پورتو انجام داده تنها در 6 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته است؛ 7 بازی به عنوان یار تعویضی به زمین آمد و 5 بازی هم هم از زمین مسابقه بیرون رفته است.

حالا این بازیکن ایرانی امروز دیگر آن مهاجم گل نزن و بد چند سال پیش که انتقادهای زیادی به او می شد، نیست و یک لحظه غفلت مدافعان کافی است تا او زهر خود را به حریف بریزد و گلزنی کند. پیشرفت او در لیگ پرتغال کاملا مشهود است و او نه تنها در تیم هایی که عضویت دارد بلکه در لیگ این کشور یک بازیکن مهم و تاثیرگذار معرفی می شود.

با این درخشش طارمی به نظر می رسد او خود را به عنوان بازیکن اصلی تیمش ثابت کرده و می تواند در بازی های مهم پورتو به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا و دیدار برابر یوونتوس به میدان برود. دیدارهایی که می تواند سکوی پرتاب دیگری برای طارمی باشد. ادامه روند طارمی می تواند سبب شود اود فصل آینده نه در پورتو و لیگ پرتغال، بلکه در یک تیم و لیگ مطرح دیگر اروپایی بازی کند.

طارمی با آن مهدی پرهیاهو و پر حاشیه فاصله زیادی گرفته و با فراموشی اتفاقات گذشته تبدیل به یک باریکن حرفه ای شده که به دور از جنجال در زمین مسابقه می درخشد.

دیدگاه تان را بنویسید