جی پلاس

حال ایران را خوب کنید!

تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف اولسان کره جنوبی برود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پرسپولیس هنوز در آغاز فصل لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیستم است اما آن ها در انتهای مسیر دشوار لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 هستند؛ تنها یک قدم برای فتح جام قهرمانی باقی مانده و شاگردان یحیی گل محمدی می توانند برای همیشه نام خود را در تاریخ باشگاه پرسپولیس جاودانه کنند.

در مسیر صعود به فینال پرسپولیس سختی های فراوانی را متحمل شد که مهم ترین آن زخم خوردن از رفقایی بود که در نیمه راه آن ها را تنها گذاشتند. مهدی ترابی و علی علیپور از جمله بازیکنانی بودند که بعد از پایان فصل نوزدهم از پرسپولیس جدا شدند اما بیشتر مشکلات قرمزها بعد از صعود به فینال رقم خورد. جایی که شجاع خلیل زاده و محمد نادری هم از این تیم رفتند و با توجه به غیبت آل کثیر، امیری و پهلوان دست یحیی برای فینال خالی تر شد!

با این حال شاگردان گل محمدی بدون توجه به این شرایط می خواهند برای اولین فاتح لیگ قهرمانان آسیا شوند و این جام برای اولین بار در ایران ساکن شود!

در سال 2018 جام به تهران آمد اما ژاپنی ها با قهرمانی آن را به خانه بردند و حالا پرسپولیس می خواهد در شهر الوکره قطر و در ورزشگاه الجنوب جام را در فراز دستان جلال حسینی ببیند.  تمام هواداران پرسپولیس حاضر هستند امسال جام قهرمانی لیگ برتر را از دست بدهند اما فاتح آسیا شوند.

برای فوتبال ایران که در سال های اخیر نه در رده ملی و نه باشگاهی به افتخاری در آسیا نرسیده، قهرمانی پرسپولیس می تواند حائز اهمیت باشد. درست است که به خاطر کُری های باشگاهی هیچ گاه نمی توان نام بازی ملی را برای این دیدار گذاشت اما به لحاظ اعتبار فوتبالی می توان آن را مهم دانست.

به هرترتیب فوتبال ایران که بارها با مشکلاتی نظیر کم شدن تعداد سهمیه ها یا سلب میزبانی رو به رو شده است قرار گرفتن نامش در میان فاتحان لیگ قهرمانان آسیا می تواند ارزشمند باشد.

پرسپولیس یک بار طعم تلخ نایب قهرمانی آن هم با پنجره بسته و دستان خالی را چشیده و این بارهم که دوباره گرفتار پنجره بسته شد و جدایی بازیکنان تاثیرگذارش در میانه راه هم سختی را دوبرابر کرد؛ می خواهند برای اولین بار برنده این جام باشند.

هرچه که بود و هست پرسپولیس به جای بهانه گرفتن به دنبال قهرمانی است و بازیکنان تلاش می کنند به جای اشک های غم انگیز دو سال پیش این بار اشک شوق بریزند و نامشان را در تاریخ پرسپولیس جاودانه کنند و البته باعث حسرت رفقای نیمه راه خود شوند!

پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی از ساعت 15:30 روز شنبه 29 آذر در ورزشگاه الجنوب الوکره قطر به مصاف هم می روند تا فاتح لیگ قهرمانان آسیا معرفی شود.

دیدگاه تان را بنویسید