گزارش جی پلاس از درگذشت اسطوره ایتالیای در ۶۴ سالگی

پائولو روسی؛ از تبانی تا قتل بهترین برزیل تاریخ+ تصاویر و فیلم

یکی از اساطیر فوتبال ایتالیا که سابقه قهرمانی جهان و دریافت توپ طلا را درکارنامه داشت در سن 64 سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، دو هفته پیش بود که فوتبال دنیا در شوک درگذشت دیگو آرماندو مارادونا فرو رفت و یکی از مهم ترین اساطیر مستطیل سبز از زندگی خداحافظی کرد. حالا خبر ناراحت کننده دیگر یعنی درگذشت پائولو روسی ستاره دهه 80 ایتالیا باردیگر باعث تاسف هواداران فوتبال شد.

پائولو روسی

 

پائولو روسی تنها ایتالیایی بود که افتخارات تیمی و انفرادی فراوانی را به دست آورد و تبدیل به یک نابغه در فوتبال این کشور شد. قهرمانی در جام ملت های اروپا و یوفا تنها عناوینی بود که روسی در کارنامه خود ندارد.

پائولو روسی

 

روسی بازیکنی با جثه کوچک در سال 1978 برای اولین تورنمنت مهم خودنمایی کرد هرچند در آن جام با ایتالیا به رده ای بهتر از چهارمی جهان نرسید.

پائولو روسی

 

اوج کار روسی بازیکن شماره 20 ایتالیا، جام جهانی 1982 و هت تریک برابر برزیل بود، بازی که سبب شد به پائولو لقب قاتل بهترین بازیکن تاریخ داده شود. در این جام ایتالیا دور گروهی را خوب شروع نکرد و با سه تساوی به مرحله بعد رسید. در مرحله حذفی روسی اوج گرفت و ایتالیا همراه او پرواز کرد. آن ها در فینال برابر آلمان غربی قرار گرفتند و در بازی که پائولو هم در آن گلزنی کرد ایتالیا سه بر یک به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد.

پائولو روسی

 

پائولو که مدت ها قبل از جام جهانی1982 اسپانیا به خاطر اتهام به تبانی محروم شده بود به یک باره به قله فوتبال دنیا رسید. قهرمانی جام جهانی، آقای گلی جام جهانی، عنوان بهترین بازیکن جام جهانی، اروپا و جهان نصیب روسی شد تا او را به یک قهرمان ملی تبدیل کند.

تمام این افتخارات در حالی نصیب روسی شد که او حتی به تعداد 50 بازی ملی هم نرسید! او در 48 مسابقه ملی، 20 گل زد.

پائولو روسی

محرومیت اشتباهی پائولو

در سال 1979 او به اتهام مشارکت در تبانی برای تغییر نتیجه سه سال محروم شد هرچند در نهایت مشخص شد او چنین عملی را مرتکب نشده است. البته پائولو یک سال از این محرومیت را پشت سرگذاشت و دو سال دیگر آن بخشیده شد؛ درواقع بعد از طی دوران محرومیت بی گناهی او اثبات شد!

پائولو روسی

 

او در یوونتوسی که میشل پلاتینی و زبیگنیوف بونی‌یک در ترکیب داشت به موفقیت بزرگی رسید و در آن فصل هم قهرمان لیگ شد و هم جام در جام اروپا. روسی در فاجعه ورزشگاه هیسل همراه تیم یوونتوس بود.

پائولو روسی

زندگی روسی در یک نگاه

تاریخ تولد: 23 سپتامبر 1956

محل تولد: سانتا لوچا در پراتو، ایتالیا

تاریخ درگذشت: 9 دسامبر 2020

پائولو روسی

تیم های باشگاهی

یوونتوس: بدون بازی

کومو: 6 بازی بدون گل زده

ویچنزا: 94 بازی و 60 گل زده

پروجا: 28 بازیو 13 گل

یوونتوس: 83 بازی و 24 گل زده

میلان: 20 بازی و 2 گل زده

هلاس ورونا: 20 بازی و 4 گل زده

حجم ویدیو: 28.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:53 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید