گزارش جی پلاس

بازیکن سالارتر از دیاباته در استقلال نبود!؟

باشگاه استقلال اعلام کرد، شیخ دیاباته در راستای مبارزه با بازیکن سالاری در اختیار باشگاه قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال در آستانه از دست دادن یکی از موثرترین چهره های فصل گذشته خود است. فوتبال ایران بازیکن خارجی باکیفیت به خود زیاد ندیده، اما شیخ دیاباته یکی از معدود خارجی های باکیفیت در ایران بود که با وجود دریافت دستمزد هنگفت، عملکرد خوبی از خود در استقلال بر جای گذاشت.

اما باشگاه استقلال اعلام کرده به دلیل دخالت در کادر فنی و به منظور اجابت درخواست هواداران در مبارزه با بازیکن سالاری، شیخ دیاباته در اختیار باشگاه قرار گرفته تا تکلیفش مشخص شود. البته احتمالا مشکل دیاباته با پادرمیانی حل شود، اما برای این رفتار باشگاه استقلال حداقل از واژه مبارزه با بازیکن سالاری نمی توان استفاده کرد.

اگر بناست در باشگاه استقلال با بازیکن سالاری مبارزه شود این اتفاق می توانست پس از بازگشت استقلال از مسابقات آسیایی صورت بگیرد. جایی که چند بازیکن پرمدعای داخلی رو در روی کادر پزشکی باشگاه ایستادند و حتی پس از دلخوری به حق پزشکان و اعضای کادر درمانی استقلال و استعفای دسته جمعی آن ها، هیچ برخوردی با بازیکنان یاد شده صورت نگرفت!

استقلال در این سال ها بازیکن تمامیت خواه و به اصطلاح بازیکن سالار کم به خود ندیده است. از بازیکنانی که در ترکیب تیم هم دخالت می کردند تا آن هایی که باندهایی با اسم های خاص تشکیل دادند و در نهایت از حضور در باشگاه بازماندند، اما این برچسب به بازیکنی حرفه ای مانند شیخ دیاباته که تا همین چند وقت پیش شخصیت حرفه ای و اخلاق ورزشی اش حتی مورد تحسین پرسپولیسی ها قرار داشت، نمی چسبد.

در فصل گذشته مدافعی مانند دانشگر بارها از خجالت کادر فنی وقت استقلال در آمد و با استوری ها و پیام های عجیب و غریبش معنای جدیدی از فرهنگ بازیکن سالاری را وارد لغت نامه ها کرد اما این بازیکن همچنان در ترکیب استقلال حضور دارد و به میدان هم می رود! 

شاید باشگاه استقلال در تلاش است به جای ارائه پاسخ منطقی درباره تعلل کادر فنی در تعویض، 10 نفره بازی کردن تیم به مدت 10 دقیقه و بی خبری از عدم حضور دانشگر در زمین و دیگر اشتباهات که منجر به باخت برابر فولاد شد (و البته ویدیوی منشوری فکری در پایان مسابقه)، از راه دیگری وارد شود. وگرنه یک نظرسنجی خیلی ساده مشخص می کند که برخورد با دیاباته و کنار گذاشتن او از تیم مسلما خواسته آن ها نیست.

 

  • Alavi ارسالی در

    هر مربی و کادر جدیدی که می آید، در پی واسطه گری و دلال بازی هست. بهترین روش هم که ختم به داد و ستد دلار می شود، دست گذاشتن روی بازیکن خارجی هست. دیاباته را که گروه قبلی آورده، باید عذرخواست و بازیکن خارجی دیگری آورد که لازمه اش چند سفر خارجی با چمدان دلار است. مقابله با بازیکن سالاری و احترام به نظر هواداران کشکه!!!

دیدگاه تان را بنویسید