یادداشت جی پلاس

آقای فکری کمی بلندتر لطفا! صدایتان نمی آید

سرمربی استقلال در پایان دیدار برابر فولاد خوزستان الفاظی به زبان آورد که تعجب همه اهالی فوتبال را بر انگیخت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مصطفی معدنی ثانی- شاید اگر استقلال با استراماچونی، شفر و مجیدی آن ماجراهای عجیب و غریب را در فصل پیش تجربه نمی کرد، حالا حالا ها نیمکت استقلال به محمود فکری نمی رسید، اما زمانی که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا فکری با تجربه بسیار کم مربیگری در لیگ برتر به نیمکت یکی از تیم های محبوب پایتخت برسد، انتظار می رفت او با کمترین حاشیه ممکن و صرفا با تمرکز بر نکات فنی، همانند حضورش در نساجی در استقلال نیز کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارد اما ... .

استقلال در هفته دوم لیگ برتر فوتبال در شرایطی در برابر فولاد خوزستان شکست خورد که با یک گل اختلاف از حریف پیش بود اما با دریافت دو گل بازی را واگذار کند. اتفاقی که باعث شد سرمربی استقلال در پایان بازی خطاب به محمد قاسمی نژاد بازیکن فولاد بگوید: فقط .... را بهتون یاد داده آره؟ جمله ای که به قدری زننده و مستهجن است که به هیچ شکلی به آن نمی شود اشاره کرد. این که سرمربی استقلال از تعویض برد با باخت در دیدار خارج از خانه به شدت عصبانی است، سر جای خود، اما این مسئله بهانه مناسبی برای این ناسزای مستهجن و چاله میدانی از زبان نفر اول نیمکت استقلال نیست.

البته فکری پیش از بازی در اظهارنظری جالب توجه خواهان رفع فشار به داوران بازی شده بود و در نشست خبری پس از بازی هم مسئولیت شکست را پذیرفت اما جمله ای که از دهان او بیرون آمد به قدری زننده و مورد دار بود که باید به خود بقبولانیم رفتارهای دیگر او ژست جلوی دوربین است.

سرمربی استقلال البته در نشست خبری هم از ارائه پاسخ فنی طفره رفت و حتی حاضر نشد درباره چرایی تعویض دیرهنگام پاسخی ارائه دهد. هواداران استقلال به خوبی می دانند که برای ارزیابی عملکرد فنی تیمشان باید چند هفته ای صبر کنند تا تفکر فکری در تیم جا بیفتد و از این نظر شاید فشار چندانی بر روی کاپیتان سابق آبی ها نباشد، اما اگر قرار است با هر باخت سرمربی استقلال این چنین خویشتن داری خود را از دست بدهد، در هفته های بعد به جای صحبت های فکری فقط می توان بوق پخش کرد!

در رواج چنین ادبیاتی البته کمیته انضباطی و رفتار منفعلانه اش هم بی تاثیر نیست. چند ماهی از درگیری فیزیکی و زد خورد بازیکنان استقلال با هواداران در فرودگاه گذشته اما هیچ واکنشی از سوی کمیته انضباطی مشاهده نشد. مدتی پیش هم فایل تصویری حاوی الفاظ نامناسب و توهین قومیتی از مدیرعامل سابق پرسپولیس منتشر شد و باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد. آیا کمیته ای که در گذشته رنگ شلوار بازیکنان و عکس های یادگاری آن ها با هواداران را هم زیر ذره بین قرار می داد، مسئولیتی در قبال این گونه اظهارنظرها ندارد؟

دیدگاه تان را بنویسید